Citat:
Ursprungligen postat av han solo
The Wire kräver mycket av tittaren. Personer som inte klarar av serien lägger jag in i facket "idioter".
Det krävs att du är någon form av masochist eller något om du ska palla med att se skiten. Hela första säsongen har jag sett och kanske kan nämna 1-3 saker som varit intressanta. Annars är det ju bara ren och skär tortyr att kolla på skiten.
Ointressant dialog, dåliga karaktärer, tråkiga miljöer OCH SÅ JÄVLA DÖD HANDLING. Det händer ju _INGENTING_.
Omar är en klassisk "fan-vad-cool-han-är-för-att-jag-är-15"-karaktär.
Den där jobbiga knarkaren som sätter hattar på folk är så klyschig också.
Alla poliser är fullständigt värdelösa. Typ den där jävla inkvoterade svarta bruden som ska vara så jävla cool hela tiden.
Nä, det finns typ två intressanta karaktärer i hela serien och det är 1) Han svarta kriminella som blir satt på att övervaka slummen där i början, vad han nu heter. "Huvudpersonen".
2) Den svarta polisenchefen med den sjukt intensiva blicken. Han och polisen som alltid sitter på kontoret med två pistoler i hölstret ger lite "comedic value" som gör att man orkar med.
Nej, The Wire är en jävla skitserie för gangsterrunkade småkids. Jag plågade mig igenom en säsong för att jag hört att den ska vara bra, men ångrar mig bittert.
Sen kan ju något av min pessimistiska attityd ha att göra med att serien jag såg innan var The Sopranos som självklart är ljusår bättre än vad The Wire någonsin kan bli.