Flashback bygger pepparkakshus!
2012-12-21, 15:14
Medlem
WalterSullivans avatar
Såg nyss klart säsong 2 och jävlar vad bra den var, älskade Sobotka familjen. Dem kommer man sakna

Hela säsongen visar verkligen hur den vita amerikanska arbetarklassen har dött
Citera
2012-12-21, 15:50
Medlem
han solos avatar
The Wire kräver mycket av tittaren. Personer som inte klarar av serien lägger jag in i facket "idioter".
Citera
2012-12-22, 12:08
Medlem
BearWithMes avatar
Överlägset den bästa serien, vet inte hur många gånger jag sett den. Satt och tittade på säsong 2 häromdagen och avsnittet där polisen sätter GPS-sändare på bilarna samtidigt som man får höra Walk The Line. Man får se i listan att israelen Eton har en Volvo S80, men det verkar som om dom sätter sändaren på en s60.
Citera
2012-12-22, 13:36
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
The Wire kräver mycket av tittaren. Personer som inte klarar av serien lägger jag in i facket "idioter".
Är beredd att hålla med här Klart, har man typ ADHD är det förmodligen inte den lättaste serien att följa.. Men ska man se the wire ska man ju se hela skiten i ett svep enligt mig, tåls ju att se om flera gånger, blir nästan bättre andra och tredje rundan. Är väl inne på 5e varvningen för tillfället och nu börjar man väl tröttna lite i mitten på S04
Citera
2012-12-22, 13:40
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Det är väl en bra serie men rejält överskattad.. Six Feet Under t.ex. är bättre.
Fuck you high or something nigga!?
Citera
2012-12-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Det krävs att du är någon form av masochist eller något om du ska palla med att se skiten. Hela första säsongen har jag sett och kanske kan nämna 1-3 saker som varit intressanta. Annars är det ju bara ren och skär tortyr att kolla på skiten.

Ointressant dialog, dåliga karaktärer, tråkiga miljöer OCH SÅ JÄVLA DÖD HANDLING. Det händer ju _INGENTING_.

Omar är en klassisk "fan-vad-cool-han-är-för-att-jag-är-15"-karaktär.
Den där jobbiga knarkaren som sätter hattar på folk är så klyschig också.
Alla poliser är fullständigt värdelösa. Typ den där jävla inkvoterade svarta bruden som ska vara så jävla cool hela tiden.

Nä, det finns typ två intressanta karaktärer i hela serien och det är 1) Han svarta kriminella som blir satt på att övervaka slummen där i början, vad han nu heter. "Huvudpersonen".
2) Den svarta polisenchefen med den sjukt intensiva blicken. Han och polisen som alltid sitter på kontoret med två pistoler i hölstret ger lite "comedic value" som gör att man orkar med.

Nej, The Wire är en jävla skitserie för gangsterrunkade småkids. Jag plågade mig igenom en säsong för att jag hört att den ska vara bra, men ångrar mig bittert.

Sen kan ju något av min pessimistiska attityd ha att göra med att serien jag såg innan var The Sopranos som självklart är ljusår bättre än vad The Wire någonsin kan bli.
Citera
2012-12-22, 16:09
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysdavey
Det krävs att du är någon form av masochist eller något om du ska palla med att se skiten. Hela första säsongen har jag sett och kanske kan nämna 1-3 saker som varit intressanta. Annars är det ju bara ren och skär tortyr att kolla på skiten.

Ointressant dialog, dåliga karaktärer, tråkiga miljöer OCH SÅ JÄVLA DÖD HANDLING. Det händer ju _INGENTING_.

Omar är en klassisk "fan-vad-cool-han-är-för-att-jag-är-15"-karaktär.
Den där jobbiga knarkaren som sätter hattar på folk är så klyschig också.
Alla poliser är fullständigt värdelösa. Typ den där jävla inkvoterade svarta bruden som ska vara så jävla cool hela tiden.

Nä, det finns typ två intressanta karaktärer i hela serien och det är 1) Han svarta kriminella som blir satt på att övervaka slummen där i början, vad han nu heter. "Huvudpersonen".
2) Den svarta polisenchefen med den sjukt intensiva blicken. Han och polisen som alltid sitter på kontoret med två pistoler i hölstret ger lite "comedic value" som gör att man orkar med.

Nej, The Wire är en jävla skitserie för gangsterrunkade småkids. Jag plågade mig igenom en säsong för att jag hört att den ska vara bra, men ångrar mig bittert.

Sen kan ju något av min pessimistiska attityd ha att göra med att serien jag såg innan var The Sopranos som självklart är ljusår bättre än vad The Wire någonsin kan bli.

Vet du vad inkvoterad betyder? För Greggs kan nämligen inte beskyllas för att vara inkvoterad. Hon är en av de mer kompetenta poliserna i serien. Betydligt mer kompetent än Herc och Carver t. ex.

Du har aldrig funderat på om det är dig det är fel på och inte The Wire?
Senast redigerad av camejo 2012-12-22 kl. 16:46.
Citera
2012-12-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Vet du vad inkvoterad betyder? För Greggs kan nämligen inte beskyllas gör att vara inkvoterad. Hon är en av de mer kompetenta poliserna i serien. Betydligt mer kompetent än Herc och Carver t. ex.

Du har aldrig funderat på om det är dig det är fel på och inte The Wire?
Inkvoterad i serien alltså. Som den coola kvinnan. Det märks sjukt tydligt också när de raidar knarkgården där i mitten av säsong 1 nån gång.

Nej, det är inte mig det är fel på. Men man kan ha olika åsikt vet du.
Citera
2012-12-22, 18:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Inkvoterad i serien alltså. Som den coola kvinnan. Det märks sjukt tydligt också när de raidar knarkgården där i mitten av säsong 1 nån gång.

"Det händer inget", säger du. Lägsta nivån av kritik. Det är vedertaget att The Wire är en bra serie.
Sedan är den svårare än gemene serie, med sitt låga tempo. Tar tid att komma in.
Citera
2012-12-22, 23:54
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ställer mig helt oförstående till detta. Enligt mig har The Wire de bästa karaktärerna jag någonsin har sett i en serie. Vi snackar alltså om 30-35 riktigt bra castade, skrivna och spelade karaktärer som utvecklas över seriens gång och känns både personliga och unika, helt oöverträffat av någon annan serie. Dessutom händer det oerhört mycket, även om inte varje avsnitt avslutas med en cliffhanger som i exempelvis Lost eller Prison Break.
Citera
2012-12-23, 13:02
Medlem
camejos avatar
Citat:

När jag läste Processen av Kafka för ~tio år sen tyckte jag att den var för jävla tungläst. Jag uppskattade den inte alls. Men eftersom den är en litterär klassiker antog jag att det var hos mig felet låg, att jag inte hade vett att uppskatta den.

Men det är så klart ett härligt självförtroende du uppvisar när du går emot en enad kritikerkår som hyllar serien.
Citera
2012-12-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
När jag läste Processen av Kafka för ~tio år sen tyckte jag att den var för jävla tungläst. Jag uppskattade den inte alls. Men eftersom den är en litterär klassiker antog jag att det var hos mig felet låg, att jag inte hade vett att uppskatta den.

Men det är så klart ett härligt självförtroende du uppvisar när du går emot en enad kritikerkår som hyllar serien.
Och din åsikt är alltså att något som är högt betygsatt automatiskt är bra? Du gillade alltså Kafka p.g.a. Kejsarens nya kläder snarare än att du uppskattade boken?

Kolla vilket betyg Twilight, Lost, Prison Break och övriga intetsägande randomserier/filmer har fått på IMDB. Automatiskt bra alltså, eller hur var det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in