Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-04-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Köpte också boxen för 299. Kollar om serien från början. Jag stannade någonstans i 4 säsongen för 2 år sen, sen dess har jag inte kollat. Så minns inte så mycket. Ligger på säsong 2, som jag minns som den svagaste. Får se om man ändrar uppfattning.

Tyckte också säsong 2 var svagaste första gången jag såg den, men nu skulle jag nog säga att den är min favorit efter första. Men det är så svårt, sista är helt klart sämst i alla fall, men ändå så grymt mycket bättre än allt annat som producerats.
Citera
2013-05-02, 10:36
Medlem
sebastian_s avatar
Ja då har jag äntligen tagit mig samman och sett klart serien efter att ha avbrutit i säsong 2 för några år sen. Den var inte så bra som ryktet gjorde gällande. Säsong 4 var grymt bra, resten var god HBO-klass och säsong 5 var ett skämt. Den är hur som helst klart sevärd och fortfarande bättre än 95% av serierna där ute. 8,5/10 i betyg.
Citera
2013-05-02, 12:48
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ja då har jag äntligen tagit mig samman och sett klart serien efter att ha avbrutit i säsong 2 för några år sen. Den var inte så bra som ryktet gjorde gällande. Säsong 4 var grymt bra, resten var god HBO-klass och säsong 5 var ett skämt. Den är hur som helst klart sevärd och fortfarande bättre än 95% av serierna där ute. 8,5/10 i betyg.
Ja Säsong 5 oroar mig, har inte sett den ännu. Kretsar det mest runt folket i media eller? Livet på gatan antar jag, är väldigt lite?
Citera
2013-05-02, 13:03
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Ja Säsong 5 oroar mig, har inte sett den ännu. Kretsar det mest runt folket i media eller? Livet på gatan antar jag, är väldigt lite?

Det är en hel del media vilket är fullständigt ointressant. Sen är polisens historia löjligare och sämre än tidigare säsonger. Livet på gatan är där, men är även det sämre. Inte som i sägong 4, fyfan vad bra den var.
Senast redigerad av sebastian_ 2013-05-02 kl. 13:17.
Citera
2013-05-03, 18:15
Medlem
Parniels avatar
Fan vad alla klagar på säsong 2 hahaha. Den behövdes verkligen, viktig säsong för serien. Var det bara jag som älskade den gamle gode polacken Frank Sobotkas sköna stil?

Säsong 4 knäcker ju alla säsonger inom tvhistoria. Tillsammans med Sopranos säsong 3 då.
Citera
2013-05-03, 19:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är en hel del media vilket är fullständigt ointressant. Sen är polisens historia löjligare och sämre än tidigare säsonger. Livet på gatan är där, men är även det sämre. Inte som i sägong 4, fyfan vad bra den var.
Inte alls ointressant. Väldigt bra säsong komparativt med andra serier, men den svagaste i the Wire.
Citera
2013-05-03, 20:21
Medlem
Säsong 2 är min favoritsäsong och jag föredrar säsong 5 över t.ex både säsong 1 och 3.
OK att säsong 1 förmodligen är mycket bättre än men problemet är att jag öht inte "fastnade" för the wire förrän slutet på s01 plus att jag aldrig har sett om serien (hinner inte ) så jag har aldrig fått tillfälle att ge den den andra chans som den förtjänar. Hur som helst: s05- älskar misärkänslan som genomsyrar den- eftersom jag såg den då finanskrisen härjade som mest. Sen att scenerna på tidningshuset är dötråkiga är förstås minus men jag gillar faktiskt hela handlingen med McNultys "metoder". Tycker om då de tar ut svängarna lite och gör lite mer extrem satir, det är i min smak helt enkelt. Sen har vi ju också Omar som är ovanligt stenhård i s05.
Citera
2013-05-06, 09:41
Medlem
Jag diggade också polacken Frank Sobotka..tänker dock bara på honom som hans roll som sheriff i True Blood..
Citera
2013-05-08, 20:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Jag diggade också polacken Frank Sobotka..tänker dock bara på honom som hans roll som sheriff i True Blood..
Personligen gjorde jag ingen koppling mellan Andy Belfleur och Frank Sobotka, vilket karaktären Belfleur troligen gagnades av. Go Frank?
Citera
2013-05-09, 05:15
Medlem
Kesslers avatar
Släpp på Bluray med en vettig text för tusan! Serien har ju ändå fått några följare och kultstatus. Men har hört att svenska texten på DVD ska vara helt värdelös. Så de två gånger jag tagit mig igenom serien har det varit med engelsk text.

Bästa serien någonsin för fan! https://www.youtube.com/watch?v=UluX8EfUM-4
Citera
2013-05-20, 17:00
Medlem
Kesslers avatar
Satt och tänkte på när man gick i skolan. Då fick man se massa töntiga Hollywood-filmer eller svenska "draman" (nattbuss 807 ) på lektionerna. Varför visar man inte The Wire istället? Borde fan vara en del av allmänbildningen att se denna serie.
Citera
2013-05-20, 17:45
Medlem
TheGolemFighters avatar
Har precis tittat klart på HBOs mini serie The Corner! Och blev så jävla sugen på att titta igenom The Wire igen, så tänkte börja om från säsong 1 nu för tredje gången Utan tvekan de bästa jag sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in