Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-20, 00:57
Medlem
Sibiriens avatar
Just sett klart serien och måste stämma in i hyllningskören. The Wire var en sjukt bra överraskning och även om vissa säsonger kanske var bättre än andra så var alla ändå sjukt bra. Fantastiskt egentligen hur de kan måla en så bred bild av Baltimore och med så många karaktärer utan att det blir en enda röra av det hela.

Mina top 5 karaktärer:
1. Omar - Finns riktigt många fina citat. "I keeps one in the chamber, in case you pondering"
2. Slim Charles - Är något med killens sätt att snacka och röra sig, bonus för sista avsnittet också
3. Ziggy (sue me!) - Totalt jävla dum i huvudet på ett underhållande sätt
4. McNulty - Tror alla som ser serien gillar honom jävligt mycket
5. Colvin - tyckte han bara blev bättre efter Hamsterdam
Citera
2012-02-29, 20:48
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pembleton
Jag gjorde en sökning på kazaa och fann åtminstone de 3 första avsnitten av "The Wire". Sök vidare.

/Pembleton

Haha, vad kul det vart att läsa de första inläggen i denna tråd. Kazaa och DC++ det var tider det! Fö. kan jag starkt rekommendera The wire!
Citera
2012-02-29, 20:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Haha, vad kul det vart att läsa de första inläggen i denna tråd. Kazaa och DC++ det var tider det! Fö. kan jag starkt rekommendera The wire!
DC++/AirDC körs ju fortfarande...kör man det på rätt sätt är det bättre än allt annat, bara lata amatörer kör BitTorrent
Citera
2012-03-03, 12:44
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Plöjt igenom säsong 1 nu under en veckas tid. Fan vad bra den var. Vilken säsong tycker ni är bäst? Kul att veta så man vet vad man har att se framemot, eller om man redan sett den bästa.

Säsong 1,3 och 4
Citera
2012-03-03, 12:52
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment-of-truth
Säsong 1,3 och 4

Håller med om att 1an var riktigt bra. Tvåan har hittills inte var lika vass men får hoppas på en förbättring innan den tar slut. Sen återstår att se hur bra säsong 3 och 4a är
Citera
2012-04-13, 00:55
Medlem
Damacys avatar
Började kolla på den här serien för ett tag sedan och fastande direkt! Var lite tveksam i början men efter bara några avsnitt på första säsongen så var jag helt fast och har i princip maratonkollat sen dess!

Riktigt jävla bra serie helt enkelt, HBO gör ju alltid bra grejer men det här är i en klass för sig.

Ska precis dra igång säsong 6 och det var inte förrän nu jag fick reda på att "Snoop" faktiskt är en tjej.
Citera
2012-04-13, 22:45
Medlem
VerbalHolograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Ska precis dra igång säsong 6 och det var inte förrän nu jag fick reda på att "Snoop" faktiskt är en tjej.
Säsong 6?
Citera
2012-04-13, 23:04
Medlem
sandpeoples avatar
Hon är ju också gangsta på riktigt

http://www.youtube.com/watch?v=yszXIlfBYsc&feature=fvwrel
Citera
2012-04-29, 23:13
Medlem
Ska börja se det tredje avsnittet nu. Har inte fastnat för serien än, hoppas att det kommer några intressanta karaktärer snart. Många Oz-skådespelare är det ju med iallafall, vilket är kul!
Citera
2012-04-29, 23:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grindhouse
Ska börja se det tredje avsnittet nu. Har inte fastnat för serien än, hoppas att det kommer några intressanta karaktärer snart. Många Oz-skådespelare är det ju med iallafall, vilket är kul!
Gillar du Sopranos och Oz kommer du gilla the wire - men du måste ge den tid, den är segstartad och säsong 1 är tillsammans med 5an de svagare säsongerna (ändå väldigt bra ska tilläggas)
Citera
2012-04-29, 23:57
Medlem
TaxMonkeys avatar
Exakt, du måste de den tid. Själv tog det mig 7-8 avsnitt innan jag fastnade, men när du väl kan reda ut vem som är vem och vad deras plats i sammanhanget är, kommer du inte se tillbaka.
Citera
2012-04-30, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Gillar du Sopranos och Oz kommer du gilla the wire - men du måste ge den tid, den är segstartad och säsong 1 är tillsammans med 5an de svagare säsongerna (ändå väldigt bra ska tilläggas)
Sopranos är religion.

Blev faktiskt bättre nu i det här avsnittet. Omar är cool. Är det lika mycket fokus på poliserna genom hela serien? Har aldrig varit särskilt förtjust i polisarbete filmer/serier, gillar maffia/gangsters/kriminalitet.

Edit: Michael K. Williams (Omar) spelar ju för fan Chalky White i Boardwalk Empire, det var ju därför jag kände igen honom!
Senast redigerad av Grindhouse 2012-04-30 kl. 00:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in