2025-07-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen

Oj, beklagar verkligen, Johnny. Tråkigt att höra!

Får man fråga hur långt in i utbildningen du har kommit? Jag ber givetvis inte om en exakt termin eller något, då detta eventuellt skulle kunna hota din anonymitet, utan något mer generellt (typ "har gått ett par år" eller "klar inom ett år" eller liknande) - var så vag som det krävs för att du ska känna dig trygg i att din anonymitet inte är hotad, eller svara inte alls om du inte är bekväm att ge någon information.

Anledningen till att jag frågar är att jag hoppas att det är något som ska gå över med tiden, typ att folk blir okej med dig och ditt utseende efter att ha lärt känna dig. Vissa människor är ju tyvärr ganska ytliga, speciellt när de är typ tonåringar eller i tidiga 20-årsåldern och fortfarande ganska omogna, men man hoppas ju att framtida läkare ska kunna komma över det givet lite tid.
Vi är i 20-årsåldern. Kan tillägga att jag inte märker stor skillnad från läkare som jag har haft som handledare på praktiken. Det märks direkt att de "reagerar" på mitt udda utseende.

Ganska ytliga är svenskar oavsett ålder och kanske även västeeuropéer generellt sett. Jag har märkt att västerlänningar från utanför Europa (amerikaner, kanadensare och de från Australien) har lite mer avslappnat attityd till det, även östeuropéer.
Senast redigerad av heresjohnny1921 2025-07-24 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in