2013-07-12, 22:59
Medlem
Blir KI för min del (Antagen via BII.)
Senast redigerad av Grifoni 2013-07-12 kl. 23:02.
Citera
2013-07-12, 23:31
Citat:
Ursprungligen postat av Nmmoe
Kom du in med BI då eller?

Nää jag sökte med HP Surt att bli bortlottad men inte mycket o göra, som man bäddar får man ligga I guess.
Citera
2013-07-13, 12:30
Medlem
Citat:
Gratulerar! Varför valde du KI?

Pga. Stockholm och forskningsambitioner.
Citera
2013-07-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsleofMan
Om man ska generalisera lite så är det väl just cellbiologi som UU är starka på forskningsmässigt, så räkna med en del av den varan (speciellt på t2). Jämför detta med KI som kanske är snäppet vassare på biokemi och fokar naturligtvis mera på det i sin undervisning
Har pratat med vänner på olika lärosäten och tror ärligt forskningen reflekterar väldigt lite läkarutbildningen. Som någon sa beror det på momentansvarig. Matti Nikkola är inte alls lika hård som Åke Rökaeus vilket även reflekterar hur svårt det är att få godkänt på moment.
Citera
2013-07-13, 13:51
Medlem
Värt att påpeka att Göteborgs läkarlinje är fri från HEL-kursen. Kan möjligtvis finnas något annat lärosäte.
Citera
2013-07-13, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av universalgeniet
Värt att påpeka att Göteborgs läkarlinje är fri från HEL-kursen. Kan möjligtvis finnas något annat lärosäte.
Typ alla lärosäten utom lkpg?

Alla säten har ju nåt liknande. Flera säten kör PU; professionell utveckling. Kärnan verkar vara samma frågor och lärandemål o är i praktiken same shit i ett annat paket.
Citera
2013-07-13, 14:32
Medlem
Chezzies avatar
Jag har blivit antagen till Läkarprogrammet i Göteborg. Har slitit något enormt för detta och det känns verkligen underbart!!

Grattis alla ni andra som kommit in
Citera
2013-07-14, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av universalgeniet

Vad är HEL-kursen för kurs? Vet att vi på UU kommer ha kursen Professionell Utveckling under de fyra första terminerna (Pre-klin perioden).

F*N vad jag längtar till att få sätta igång med studierna, och äntligen få kalla mig för läkarstudent! Sen kämpa stenhårt för att ta mig igenom utbildningen
Citera
2013-07-14, 01:44
Medlem
Citat:
Vad är HEL-kursen för kurs? Vet att vi på UU kommer ha kursen Professionell Utveckling under de fyra första terminerna (Pre-klin perioden).

F*N vad jag längtar till att få sätta igång med studierna, och äntligen få kalla mig för läkarstudent! Sen kämpa stenhårt för att ta mig igenom utbildningen
Hälsa etik lärande.

PU suger i överlag.
Citera
2013-07-14, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
PU suger i överlag.

Kan du utveckla? Jag som ser fram emot den så..
Citera
2013-07-14, 01:48
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Tjena,
Hittade ingen tråd för de som läser på läkarprogrammet/antagna till läkarprogrammet i Sverige, så tänkte att jag startar upp en!
Har jag missat att det finns så hänvisa gärna till den och lås denna tråd

Själv är jag antagen till läkarprogrammet på UU nu till hösten! Några fler där ute?

Intressant att framtidens läkare inte ens besitter förmågan till att göra en vettig trådstart. Vad är syftet med tråden? Ryggdukning? Jävla fjant.
Citera
2013-07-14, 01:54
Medlem
Citat:
Kan du utveckla? Jag som ser fram emot den så..
Det är ett väldigt litet moment. Några dagar per termin, diskutera dittan o dattan. Typ att du inte ska sätta din moral över andras; inte tvinga en jehovas vittne till blodtransfusion utan att man ska respektera rätt att få dö etc.

Om det är som hos oss kommer du även ha pv-dagar där du sitter på en vårdcentral i en förort o glo på när en läkare tar emot patienter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in