2008-04-29, 19:14
Medlem
frellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strife
Här följer vi serien efter amerikansk tid, eftersom vi inte orkar vänta på att den ska visas i svensk tv. Därför förutsätter vi att man har sett det senaste avsnittet efter att det har släppts, innan man läser i tråden. Således får du skylla dig själv, om du går in och läser i tråden innan du har sett det senaste avsnittet.

Angående avsnittet så var det egentligen inte så värst mycket som hände. Jag gillade ändå det, speciellt att Skillz (och framför allt, även om de inte fick mycket) och Fergie och Junk fick så mycket screen time. Gillar som fan att de tar in de gamla karaktärerna och ger den screen time (Tim & Bevin t.ex).

Mer basket skrev någon. Jo det hade vart något. Men i så fall tycker jag att de ska ge Nathan en comeback, det hade fan vart på sin plats. Tycker det nya laget är halvintressant, även om det skulle vara kul att se Skillz och Lucas i coachrollen. Quentin är ju inte speciellt likeable, vilket det förvisso är meningen... men men.

Aja
Vi verkar ha ganska på pricken samma känsla angående såväl serien som spoiler-tag:arna. Håller med dig till 99%, älskar nämligen Quentin .
Citera
2008-04-29, 19:24
Medlem
snakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashindex
Man får verkligen hoppas att Dan rör om lite i idyllen Tree Hill, för som det är nu känns det som om dom siktar på att få serien nerlagd tills nästa vecka. Händelselös, ytligt, tråkig och seg. Tycker dom ska se på vad som gjorde serien populär och försöka få med det igen.

Mitt recept på hur saker och ting skulle kunna förbättras:
Mer basket - Precis som i andra säsongen av fnl tycker jag att det blivit sämre när dom tagit bort fokusen från sporten.
Djupare karaktärer - ge dom lite riktiga känslor.
Mystik - tex vem räddade Dan ur elden/vem såg Dan skjuta Keith etc. återkommande, ge oss en anledning att vilja se nästa avsnitt.
Aktivera karaktärerna - låt karaktärerna åka på semester, anordna stora events, hamna i feta slagsmål eller bli alkoholiserade.. ge oss lite action helt enkelt

Kan bara hålla med dig där. Speciellt att få se dom åka på en semester någonstans. De avsnitten har ju varit bland de bästa med one tree hill. Och gärna mer basket också! Tycker det är så pass ointressant som dom kan spola fram några månader i serien tills då Dan bara har några veckor kvar att leva och Nathan har återställt sig.
Citera
2008-04-29, 19:46
Medlem
goboondocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frelli
Ok jag var otydlig, menar avsnitt som sänts på TV eller då filmer som släppts/visats på bio så alla har möjlighet att se. Man ska använda spoiler-tag:en om man har spoilres på kommande avsnitt, t.ex. data från imdb. Annars får du skylle dig själv att du läser här innan du ser avsnittet.

Då får jag be om ursäkt sorry.
Citera
2008-04-29, 23:50
Medlem
Citat:
Skärp dig, är inte folk överäns om att man inte behöver använda spoiler-tag:ar på information från avsnitt som redan visats?

Angående avsnittet så var det likt det förra inte någon direkt höjdare i mina ögon. Kul var dock att Skills fick en hel del plats - gillar honom.

Några jag verkligen stör mig på är bäbisen Mouth och hans häxa till flickvän. Maken till tråkig storyline har jag knappt skådat. Peyton börjar också bli väldigt, väldigt ointressant då ingenting av större betydelse händer kring henne. OK, hon pajjade ett bröllop, men sen då?

Possitivt med avsnittet mer än Skills många minuter i rutan:
+ Lindsey såg bättre ut än någonsin.
+ Brucas.

Och en sista sak som jag verkligen hoppas på i kommande avsnitt (som kanske kommer nu när Nathan är på gång). Mer basket!

Skojar du. Hon var sjukt äcklig i detta avsnittet

Citat:
Ursprungligen postat av slashindex
Har ni tänkt på vad mycket övertydlig produktplacering det varit i denna säsongen? Rock band, Nintendo Wii etc.

Apple Iphone
Citera
2008-04-30, 15:11
Medlem
goboondocks avatar
Jag tycker också att Lindsay var snyggare än vanligt

Dock så hoppas man ju nu på Lucas och brooke och att Nathan börjar lite korgboll
Citera
2008-04-30, 17:44
Medlem
jag gillade avsnitt, främst på grund av att skills fick mera tid på scenen, vilket är mycket efterlängtat!

och angående femonemet med att lindsey är så snygg så måste det bero på att hon nu riktigt visat att hon kan bli tillsammans med Lucas, därför har vi alla här på flashback en chans!
Citera
2008-04-30, 21:15
Medlem
Shuyins avatar
Bara jag som fick intrycket av Lucas-Brooke vibbar i slutet på avsnittet? Det vore ju en intressant turn...
Citera
2008-04-30, 23:26
Medlem
frellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Bara jag som fick intrycket av Lucas-Brooke vibbar i slutet på avsnittet? Det vore ju en intressant turn...
Om du läser mer än ett inlägg ovanför dig så ser du att fler har tänkt den tanken .
Citera
2008-05-01, 09:15
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Om du läser mer än ett inlägg ovanför dig så ser du att fler har tänkt den tanken .

Jaja ^^
Citera
2008-05-01, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin

Fick också det, men å andra sidan så tänker jag så om Lucas och Haley också.
Citera
2008-05-01, 22:00
Medlem
var kan man ladda ner de senaste avsnitten av säsong 5?
Citera
2008-05-01, 23:37
Medlem
http://www.feedtv.org/

Kmr ut lite några dagar efter men med swesub
http://tankafett.com/

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem