Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-08, 19:52
  #1
Medlem
HumpingDogs avatar
Som rubriken lyder. Vad säger ni?

Jag hävdar av nedanstående anledningar att så är fallet.

1. Det är korkat att betala så mycket för något som man ändå kommer att tröttna på efter en tid.
2. Det är korkat med en utsmyckning man inte kan byta ut. Kläder och andra tillbehör byts ju ut när modet växlar och man tröttnar på ett visst plagg.
3. Det är korkat att ta efter ett mode som till största delen hör hemma i den kriminella världen.
4. Det är korkat att betala för något som med tiden och rynkig hud kommer att se ut som skit.
4. Det är korkat att börja med något litet som bara sprider sig och så småningom täcker hela kroppen. Här tycks föreligga någon form av maniskt beteendemönster.

Observera att tråden handlar om ifall tatueringar visar på låg intelligens inte vad som är snyggt eller vad vi tycker om tatueringar.
Citera
2013-07-08, 19:54
  #2
Medlem
subutexs avatar
tatueringar är den strävande medelklassens nya igenkänningstecken..
Citera
2013-07-08, 19:59
  #3
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Som rubriken lyder. Vad säger ni?

Jag hävdar av nedanstående anledningar att så är fallet.

1. Det är korkat att betala så mycket för något som man ändå kommer att tröttna på efter en tid.
2. Det är korkat med en utsmyckning man inte kan byta ut. Kläder och andra tillbehör byts ju ut när modet växlar och man tröttnar på ett visst plagg.
3. Det är korkat att ta efter ett mode som till största delen hör hemma i den kriminella världen.
4. Det är korkat att betala för något som med tiden och rynkig hud kommer att se ut som skit.
4. Det är korkat att börja med något litet som bara sprider sig och så småningom täcker hela kroppen. Här tycks föreligga någon form av maniskt beteendemönster.

Observera att tråden handlar om ifall tatueringar visar på låg intelligens inte vad som är snyggt eller vad vi tycker om tatueringar.

Kan va det hvis man tatoverar sej på henderna/halsen/ansiktet och man inte har nån stil eller charisma överhuvuttaget. Stig Helmer med tribal på halsen typ
Citera
2013-07-08, 20:01
  #4
Medlem
maryjane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Som rubriken lyder. Vad säger ni?

Jag hävdar av nedanstående anledningar att så är fallet.

1. Det är korkat att betala så mycket för något som man ändå kommer att tröttna på efter en tid.
2. Det är korkat med en utsmyckning man inte kan byta ut. Kläder och andra tillbehör byts ju ut när modet växlar och man tröttnar på ett visst plagg.
3. Det är korkat att ta efter ett mode som till största delen hör hemma i den kriminella världen.
4. Det är korkat att betala för något som med tiden och rynkig hud kommer att se ut som skit.
4. Det är korkat att börja med något litet som bara sprider sig och så småningom täcker hela kroppen. Här tycks föreligga någon form av maniskt beteendemönster.

Observera att tråden handlar om ifall tatueringar visar på låg intelligens inte vad som är snyggt eller vad vi tycker om tatueringar.

Du bevisade precis motsatsen bara genom att skapa denna tråden. Man betalar det priset för att det kostar att pryda sin kropp för all framtid om det ska vara en proffessionell tatuerare, tatuerare är konstnärer. Folk som uppskattar konst i alla dess former väljer då ibland att göra detta på sin egna kropp för att krydda sitt utseende med sin personlighet. Sedan om det ser skit ut när man är äldre så har man ändå fått visa upp det som det skulle se ut i större delen utav sitt liv, vem fan bryr sig när man är gammal? Jag ska inte vara någon tråkig bitternisse då ändå. Sedan är jag inte heller någon lagföljare, men jag tycker fortfarande tatueringar är sjukt vackert och tyder i många fall på en människa med högre intelligens, no doubt. Trångsynta människor som dig, bort.
Citera
2013-07-08, 20:02
  #5
Medlem
olasvenssons avatar
Självklart är det så. Tatuerade människor har en genomsnittsintelligens på 85. Det är fakta.
Citera
2013-07-08, 20:03
  #6
Medlem
Det är vad DU tycker. Drar en jävligt stor kam gör du också.
Citera
2013-07-08, 20:07
  #7
Medlem
MacNcheess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Självklart är det så. Tatuerade människor har en genomsnittsintelligens på 85. Det är fakta.

Har du nån källa på det?
Citera
2013-07-08, 20:09
  #8
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Som rubriken lyder. Vad säger ni?

Jag hävdar av nedanstående anledningar att så är fallet.[...]

Det är definitivt en indikator på att bäraren är från en lägre samhällsklass.
Det behöver nog inte vara kopplat till IQ, det är mer något som man gör eftersom folk i ens omgivning gör det. De omgivningar där detta görs, mer än i övriga, är i de lägre samhällsklasserna.
Citera
2013-07-08, 20:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Det är definitivt en indikator på att bäraren är från en lägre samhällsklass.
Det behöver nog inte vara kopplat till IQ, det är mer något som man gör eftersom folk i ens omgivning gör det. De omgivningar där detta görs, mer än i övriga, är i de lägre samhällsklasserna.
Jag kommer från en bättre klass, umgås nästan enbart med människor från "bra familjer". De flesta av mina vänner har tatueringar så jag tror inte det har med klass att göra lägre, det har nog mer med att göra att det helt enkelt blivit väldigt populärt.
Citera
2013-07-08, 20:20
  #10
Medlem
HerrLustgass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Som rubriken lyder. Vad säger ni?

Jag hävdar av nedanstående anledningar att så är fallet.

1. Det är korkat att betala så mycket för något som man ändå kommer att tröttna på efter en tid.
2. Det är korkat med en utsmyckning man inte kan byta ut. Kläder och andra tillbehör byts ju ut när modet växlar och man tröttnar på ett visst plagg.
3. Det är korkat att ta efter ett mode som till största delen hör hemma i den kriminella världen.
4. Det är korkat att betala för något som med tiden och rynkig hud kommer att se ut som skit.
4. Det är korkat att börja med något litet som bara sprider sig och så småningom täcker hela kroppen. Här tycks föreligga någon form av maniskt beteendemönster.

Observera att tråden handlar om ifall tatueringar visar på låg intelligens inte vad som är snyggt eller vad vi tycker om tatueringar.

Det är väl inte en fråga om korkat eller inte, utan just om det du säger att tråden inte handlar om. Nämligen om man tycker det är snyggt eller inte.
Sedan finns det traditioner som gör att det kanske är fler byggarbetare som har tatueringar än banktjänstemän. Om man nu tycker den sistnämnda kategorin är mer intelligentare...
Citera
2013-07-08, 20:20
  #11
Medlem
Folk med tatueringar skulle få det svårt om de hade ett 'finare' jobb, allmänt tror jag att de alltid skulle vara tvungna att bevisa att de inte var oseriösa
Citera
2013-07-08, 20:27
  #12
Medlem
batman4evers avatar
Tatuera sig är väl det samma som WT?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback