Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-18, 13:58
  #601
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktaRyssen
Nej. Då du inte har rätt.
Vad du troligen har däremot (om du inte trollar), är någon form av funktionsnedsättning. Då du verkar tro att tatueringar nästan har samma kriminalforensiska fördelar som fingeravtryck. En tatuering är ett signalement. Ett fingeravtryck är ett unikt avtryck du lämnar på eventuella föremål du tagit på.
Då detta är OT vore det intressant om du kunde dela med dig av huruvida du har tatueringar eller ej, så har vi ju faktiskt bevis här i tråden för om TS teori stämmer eller ej

Du förstod nog inte det där. Polisen på gatan kan mycket lätt identifiera folk med hjälp av deras tatueringar. Perfekt vid exempelvis en trafikkontroll om det visar sig att det är skummisar i farten. Går fort att kolla via mobilen. Men jag har sett att i bla Storbritannien så har man mobila fingeravtrycksläsare som kopplar upp mot en databas.
Citera
2020-12-18, 14:40
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Du förstod nog inte det där. Polisen på gatan kan mycket lätt identifiera folk med hjälp av deras tatueringar. Perfekt vid exempelvis en trafikkontroll om det visar sig att det är skummisar i farten. Går fort att kolla via mobilen. Men jag har sett att i bla Storbritannien så har man mobila fingeravtrycksläsare som kopplar upp mot en databas.

Ja det är väl klart, precis som med ärr och liknande. Men det betyder inte att det är nästan lika effektivt som fingeravtryck, då fingeravtryck har ett enormt mycket bredare användningsområde.
Citera
2020-12-18, 17:08
  #603
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktaRyssen
Ja det är väl klart, precis som med ärr och liknande. Men det betyder inte att det är nästan lika effektivt som fingeravtryck, då fingeravtryck har ett enormt mycket bredare användningsområde.

Jag skrev ursprungligen att polisen älskar tatueringar då det är utmärkta till identifiering. Inte att det skulle gälla som brottsbevis som fingeravtryck. Läs om igen och fundera.

Men du är väl en sådan där som är full av blåmärken?
Citera
2020-12-18, 20:30
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Jag skrev ursprungligen att polisen älskar tatueringar då det är utmärkta till identifiering. Inte att det skulle gälla som brottsbevis som fingeravtryck. Läs om igen och fundera.

Men du är väl en sådan där som är full av blåmärken?

Nja, du skrev att det var nästan bättre än fingervatryck vilket det naturligtvis inte är. Jag förstår vad du menar men jag tror ärligt talat inte att det är vad man kollar i en trafikkontroll..
Så jag hade gett mig istället för att gå till personangrepp.
Citera
2020-12-19, 00:29
  #605
Medlem
Tatueringar har inget med intelligensnivån att göra. Bara ignorant att tro det.

Jag är tatuerad över hela kroppen inkl händer, hals och ansikte. Har alltid haft anställning med bra lön. Äger min egna bostad, bil och motorcykel, har inga lån eller andra skulder samt är ostraffad.

Har inte gjort något intelligenstest sedan mönstringen för en herrans massa år sedan men kommer ihåg att jag där fick 9 på skalan vilket var det högsta man kunde få. Om jag inte minns fel är 9 ett IQ på minst 125.
Citera
2020-12-28, 17:31
  #606
Medlem
Vad svarade jag sist i tråden? Kommer inte ihåg. Men jag tror tatueringar tyder på normalintelligens eller strax under. Riktigt korkade har inget vidare intresse, inte ens av sina egna tatueringar om de har några. Tror sweet-spot för IQ är runt 90-100 om man verkligen skall uppskatta det. Tillräckligt smart för att uppskatta arbetet bakom, kunna skilja en ful från en fin, kanske känna igen citat på texttatueringar och skilja på olika stilar, förstå vad som passar med vad osv. men inte tillräckligt smart för att förstå att det är dumt.

Så det tyder på strax under normalbegåvning. Inte på låg intelligens
Citera
2020-12-28, 21:06
  #607
Medlem
Så mycket fördomar och ignorans i denna tråd och forumdel att jag får huvudvärk.
Citera
2020-12-29, 01:42
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Som rubriken lyder. Vad säger ni?

Jag hävdar av nedanstående anledningar att så är fallet.

1. Det är korkat att betala så mycket för något som man ändå kommer att tröttna på efter en tid.
2. Det är korkat med en utsmyckning man inte kan byta ut. Kläder och andra tillbehör byts ju ut när modet växlar och man tröttnar på ett visst plagg.
3. Det är korkat att ta efter ett mode som till största delen hör hemma i den kriminella världen.
4. Det är korkat att betala för något som med tiden och rynkig hud kommer att se ut som skit.
4. Det är korkat att börja med något litet som bara sprider sig och så småningom täcker hela kroppen. Här tycks föreligga någon form av maniskt beteendemönster.

Observera att tråden handlar om ifall tatueringar visar på låg intelligens inte vad som är snyggt eller vad vi tycker om tatueringar.

Jag har 13 efterblivna tatueringar (pommes och glass bland annat) och en iq på 119 (gjorde Mensa testet ett par timmar sen). Jag kan förstå att man kan se en koppling mellan låg intelligens och tatueringar om man baserar det på spridningen av tatueringen i det kriminella världen dock ser jag ingen koppling mellan dina argument och låg intelligens. Dina argument baseras helt enkelt på det du själv tycker om tatueringar. Men sen beror det på också med vad du menar med låg intelligens
Citera
2020-12-29, 02:01
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DNKN
Tatueringar har inget med intelligensnivån att göra. Bara ignorant att tro det.

Jag är tatuerad över hela kroppen inkl händer, hals och ansikte. Har alltid haft anställning med bra lön. Äger min egna bostad, bil och motorcykel, har inga lån eller andra skulder samt är ostraffad.

Har inte gjort något intelligenstest sedan mönstringen för en herrans massa år sedan men kommer ihåg att jag där fick 9 på skalan vilket var det högsta man kunde få. Om jag inte minns fel är 9 ett IQ på minst 125.

Skulle precis kommentera något i stil med:

''Att bränna 50-100k på tatueringar som täcker hela kroppen är som att att glida runt i en M5:a och bo i en hyresrätt eller hos föräldrarna.''

Denna iakttagelse/fördom baseras på de personer jag har i min omgivning som är helkroppstatuerade och samtliga hoppar mellan ströjobb, reser och försöker upprätthålla någon livsstil på sociala medier. Med andra ord, inte fokuserar på någonting ''vettigt'' i livet.

Men vi alla är olika och både värderar och prioriterar olika saker.

Kul att se undantag och bli motbevisad.
Citera
2020-12-29, 02:02
  #610
Medlem
Samuel332s avatar
Det tyder på att man är lost
Citera
2020-12-29, 02:06
  #611
Medlem
KingKristerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Som rubriken lyder. Vad säger ni?

Jag hävdar av nedanstående anledningar att så är fallet.

1. Det är korkat att betala så mycket för något som man ändå kommer att tröttna på efter en tid.
2. Det är korkat med en utsmyckning man inte kan byta ut. Kläder och andra tillbehör byts ju ut när modet växlar och man tröttnar på ett visst plagg.
3. Det är korkat att ta efter ett mode som till största delen hör hemma i den kriminella världen.
4. Det är korkat att betala för något som med tiden och rynkig hud kommer att se ut som skit.
4. Det är korkat att börja med något litet som bara sprider sig och så småningom täcker hela kroppen. Här tycks föreligga någon form av maniskt beteendemönster.

Observera att tråden handlar om ifall tatueringar visar på låg intelligens inte vad som är snyggt eller vad vi tycker om tatueringar.

Ja, tatueringar tyder ofta på lägre socialt eller kulturellt kapital. Oftast är intelligensen lägre av denna anledning. Hur många universitetsprofessorer eller statsråd eller tatuerade? Ovanligt.
Citera
2020-12-30, 23:22
  #612
Medlem
BadMondays avatar
Den högsta nivån av ignorans är när man förkastar något som man inte vet något om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback