Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Piercings absolut. Men klädstil? Kläder går att ta av, byta, kasta bort, skänka bort...
Visst. Men poängen var att du kan hitta en korrelation mellan klädstil och intelligens. Den korrelationen är dock inte så värdefull. Precis som jag anser att korrelationen mellan tatueringar och intelligens inte är så värdeful.
Citat:
Tatueringar sitter där de sitter, och även om det finns laserborttagning nu så är det en tidsödande procedur, och resultatet blir sällan helt ren felfri hy. Man ser att något har hänt med huden där.
Lasern bleker bara bläcket tills dess att det inte syns så tydligt, men den är fortfarande där. Du är tvungen att gå på flera behandlingar över tid, det är dyrt, det gör ont, och du löper ökad risk för hudcancer i det behandlade området.
Så att jag håller med om att det inte är en bra lösning.
Citat:
Kanske borde det vara lag på en betänktetid för att få göra en tatuering? Typ att man måste boka en tid minst sex månader framåt i tiden, och har man då ändrat sig angående motiv eller storlek så blir det sex månader till... Det skulle ta bort de värsta impulsbesluten i alla fall.
Jag förstår inte varför det borde regleras. Det är så vanligt nu för tiden att det inte gör någon egentlig skillnad. Dessutom så tror jag inte ungdomar dras till det längre eftersom det har blivit så banalt.
Om något lag bör stiftas angående tatueringar så lär det väl vara nykterhetskrav.