2013-07-07, 22:24
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Kan inte någon ta filmen från expressen och lägga upp den på youtube med skakningsfunktionen så man ser lite bättre?
Från Aktuellt-sändningen:

http://www.youtube.com/watch?v=1lGMAvdMh9U
Citera
Medlem
Jag vet inte om det är ett long shot, men jag måste ju att killen i mitten på https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/1003992_10151711769785837_1025679299_n.jpg med skägg, svart keps, solbrillor, tatueringar på armen och armen framåtvinklad på det där enligt mig lite speciella sättet matchar GM-bilden på AB ganska bra... förutom kläderna då. När togs FB-bilden? Kan ju ha bytt kläder.
Citera
Medlem
Helt sjukt att man genomför kampsportstävlingen som om inget hade hänt!
Citera
Medlem
Ja jag tror han är snusare. Vet ni vilket snus han har i byxorna??
http://hn.se/image_processor/1.2237728.1373217465!/image/3502610644.jpg_gen/derivatives/wide/3502610644.jpg?maxWidth=627&maxHeight=400
Citera
2013-07-07, 22:25
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24
Kampsportare är överrepresenterade i våldsbrott och är betydligt mer benägna att använda våld än de som inte håller på med kampsort.

Jag är inte alls förvånad om den som begick detta vansinnesdåd höll på med kampsort.
Det som talar emot är att han "bara" klarade att döda en knastertorr gammal tant och knappt vingklippa en knatte. En psykotisk tävlande thaiboxare med kniv borde ha lyckats bättre, men det kanske var hans ständiga misslyckande som människa som till slut tog ut sin rätt.
Citera
2013-07-07, 22:26
Medlem
Hegamons avatar
GM behöver inte vara påverkad av droger. Han kan varit galen och en person som psykiatrin skulle tagit hand om. Psykiatrin tar inte hand om alla farliga människor nuförtiden utan låter många gå ute pga besparingsskäl. Då händer sådana här brott regelbundet i stället.
Senast redigerad av Hegamon 2013-07-07 kl. 22:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperXg
SSMT har inget med detta att göra! Kort o gott
GM var ju nere i Varberg med SSMT. Berätta vad du vet om den här dåren nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24
Kampsportare är överrepresenterade i våldsbrott och är betydligt mer benägna att använda våld än de som inte håller på med kampsort.

Jag är inte alls förvånad om den som begick detta vansinnesdåd höll på med kampsort.

Ge mig lite källa på det lilla gubben. För jag kan med stor säkerhet säga att du har helt fel.
Om det nu inte är så att du räknar med folk som börjar på kampsport, går dit två gånger och sen slutar för att säga att de tränat kampsport.

Folk som är insatta är oftast lugnare då de inte behöver hävda sig.
Citera
2013-07-07, 22:27
Medlem
Nyheter24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Det som talar emot är att han "bara" klarade att döda en knastertorr gammal tant och knappt vingklippa en knatte. En psykotisk tävlande thaiboxare med kniv borde ha lyckats bättre, men det kanske var hans ständiga misslyckande som människa som till slut tog ut sin rätt.

Men man vet ju inte om han var påverkad av något eller rent av gick bananas, han mål var kanske inte att säkerställa att han dödade sina offer.
Citera
2013-07-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentOkeke
GM var ju nere i Varberg med SSMT. Berätta vad du vet om den här dåren nu.
Vill inte outa mig. Hjälper er bara att leta GM så kan jag bekräfta när ni hänger ut fler oskyldiga!
Citera
2013-07-07, 22:29
Medlem
mystar9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
är du säker på att han som sitter (stor brösttatuering) är philip? dubbelt missförstånd i så fall...mystar9 kanske kan klargöra?

Nej han heter Viktor och den bilden är tagen idag innan matchen ! Alltså efter händelsen..

Jag säger inget mer om händelsen eller om GM, för det vet jag inget om. Jag vill bara inte att fel personer hängs ut.
Citera
2013-07-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
.......”han har det nog redan svårt efter händelsen och ni gör det verkligen inte bättre.”

Varför har han det svårt efter händelsen trots att han inte är gärningsman? Någon av de andra på bilden som är gm?

Ja, vad tror du själv att han har det svårt efter händelsen trots att han inte är gärningsman? Jag tror nog att du och defintivt jag skulle tycka det vore väldigt obehagliga att bli utängda som mördare och dessutom sedan också själva döda i ett läge där vi inte är gärningsmän.

Vilka effekter tror du ett uthängande kan få för oskyldiga? Jag vet inget om vem som är gärningsman i det här men om en oskyldig hängs ut så får det ju effekten att han diskuteras in i minsta detalj, att även andra osanningar sprids. Det kan få effekten att folk ringer till hans familj för att beklaga sorgen, att nyfikna människor åker runt husen till hans anhöriga och en mängd andra saker.

OM det nu är så att gm ÄR någon han känner så ska ju personen dels bearbeta det och dels också det faktum att han misstänkliggjordes på Flashback och kanske på andra ställen, med en ryktesspridning och effekt vi andra förhöppningsvis aldrig behöver uppleva.

Det är ju inte mer än ett par månader sedan en oskyldig man i Närke hängdes ut som pedofil. Totalt oskyldig men där hans arbetsplats blev nedringd och han fick utstå massor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in