Citat:
Ursprungligen postat av
HumpingDog
.......”han har det nog redan svårt efter händelsen och ni gör det verkligen inte bättre.”
Varför har han det svårt efter händelsen trots att han inte är gärningsman? Någon av de andra på bilden som är gm?
Ja, vad tror du själv att han har det svårt efter händelsen trots att han inte är gärningsman? Jag tror nog att du och defintivt jag skulle tycka det vore väldigt obehagliga att bli utängda som mördare och dessutom sedan också själva döda i ett läge där vi inte är gärningsmän.
Vilka effekter tror du ett uthängande kan få för oskyldiga? Jag vet inget om vem som är gärningsman i det här men om en oskyldig hängs ut så får det ju effekten att han diskuteras in i minsta detalj, att även andra osanningar sprids. Det kan få effekten att folk ringer till hans familj för att beklaga sorgen, att nyfikna människor åker runt husen till hans anhöriga och en mängd andra saker.
OM det nu är så att gm ÄR någon han känner så ska ju personen dels bearbeta det och dels också det faktum att han misstänkliggjordes på Flashback och kanske på andra ställen, med en ryktesspridning och effekt vi andra förhöppningsvis aldrig behöver uppleva.
Det är ju inte mer än ett par månader sedan en oskyldig man i Närke hängdes ut som pedofil. Totalt oskyldig men där hans arbetsplats blev nedringd och han fick utstå massor.