2013-07-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A5yl
Du gör skäl för ditt namn, Foliehatt , intressant iakttagelse, men väldigt långsökt om du frågar mig.

Troligtvis långsökt, men varför inte spekulera... =)

Författaren av det inlägget skrev även såhär om fallet i Linköping:
"Detta fall är ett av de mest komplicerade i Svensk Kriminalhistoria.
Frågan är dock om sanningen ligger närmare än man tror?"
Citera
2013-07-09, 22:07
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Har det framkommit varför polisen hade förhöjd beredskap i Varberg den aktuella morgonen?

Det har inte framkommit att dom hade det ens förutom i ditt inlägg?

Om de nu hade det kanske det berodde på att en kampsportsgala skulle gå av stapeln?

.
Citera
2013-07-09, 22:11
Medlem
GM vid dubbelmorden i Linköping skar sig väl i handen/händerna? Någon som vet om GM från varberg hade ärr?
Citera
2013-07-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Har det framkommit varför polisen hade förhöjd beredskap i Varberg den aktuella morgonen?

Jämfört med vad?

Om du menar innan dådet och jämför med en vanlig söndag i januari så kan det bero på att Varberg är en väldigt populär sommarstad och befolkningen nästan fördubblas under sommarmånaderna.

Det verkar ju även som om en av de misstänkta i det aktuella Trollhättan-fallet greps utanför Varberg i dagarna häromdagen.

Hela Halland är maxat på sommaren när det gäller det mesta.
Citera
2013-07-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge

Om de nu hade det kanske det berodde på att en kampsportsgala skulle gå av stapeln?

.

Thai-festen var ett litet arrangemang ibland flera andra, detta är mitt i tiden då det mesta händer i staden och arrangemangen avlöser varandra eller sker samtidigt.
Citera
2013-07-09, 22:17
Medlem
mediatrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jo det var väl precis det du gjorde?

Du påstod att det bara fanns två trauma-rum och underförstått att GM nedprioriterades pga att han var just GM.

Upp till bevis? För jag tror inte på det för fem öre.

Det finns enligt mina (pålitliga) källor endast två traumarum, kan givetvis vara så att jag har förstått fel så att det bara fanns två lediga, dock osannolikt.
Hur som helst var det inte att GM prioriterades bort jag syftade på, (för det har jag ingen aning om), utan att det helt enkelt inte fanns resurser för alla tre under det tidsspannet de kom in.

Är det nu jag ska be om ursäkt för att ni tolkar mina inlägg efter eget tycke?
Citera
2013-07-09, 22:21
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge

.

Asså, vem fan är du att ens bemöta min fråga? När du inte ens tycks ha varit kapabel att följa denna tråd ordentligt.
Så snälla, Get the fuck off my dick.
Citera
2013-07-09, 22:21
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hickepottan
De som hade festat/druckit några öl kvällen innan, vart skedde detta? Krogen? (alla krogar är ju öppna på söndagar under sommaren) Övernattningsstället? Ute på stan?

Åtminstone var sex st. av hans klubb vänner på "Nite club Oscars" i Varberg på lördagskvällen/natten
De finns med på vimmelbilder ifrån den klubben. Men GM finns inte med på bilden.
Citera
2013-07-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mediatric
Det finns enligt mina (pålitliga) källor endast två traumarum, kan givetvis vara så att jag har förstått fel så att det bara fanns två lediga, dock osannolikt.
Hur som helst var det inte att GM prioriterades bort jag syftade på, (för det har jag ingen aning om), utan att det helt enkelt inte fanns resurser för alla tre under det tidsspannet de kom in.

Är det nu jag ska be om ursäkt för att ni tolkar mina inlägg efter eget tycke?

Jag kan inte svara för kapaciteten vid nämnda tillfälle och det är ju rätt troligt att GM var den sista (av de tre) att anlända.

Men kapaciteten är väldigt stor på Varbergs sjukhus och speciellt under sommarmånaderna när det är så mycket folk i stan så det låter högst otroligt att GM inte fick den vård han behövde, snarare var hans skador för svåra. Han dödförklarades efter ett par timmar men det är inte omöjligt att han avled en tid innan.

Trauma-rum eller inte..
Senast redigerad av Som-nam-na 2013-07-09 kl. 22:39.
Citera
2013-07-09, 22:33
Medlem
hsebbes avatar
TV4 Halland rapporterade precis att psykisk ohälsa misstänks vara orsaken.
Citera
2013-07-09, 22:34
Medlem
MaculaDensas avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/varbergs-dna-ska-matchas-mot-dna-fran-linkopingsmord/
Jag kommer följa det med spänning. Linköping 2004 är ett såpass intressant fall att allt är värt att testa.
Citera
2013-07-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Vittnesmål talar ju om att han var extremt paranoid. Han uppfattade säkert (med rätta) poliserna som ett dödligt hot och vi vet ju alla att han inte drog sig för att använda kniven i vad han troligen uppfattade som självförsvar. Det är tragiskt (jo, jag tycker faktiskt det!) men slutet är det enda logiska i situationen. Jag tror inte polisen hade kunnat agera annorlunda. Elpistol i all ära, men precis som pepparsprayen har den en räckvidd på ett fåtal meter.

Kan man tyda video så framgår det ju att det skjuts fyra skott. Varav minst de två första är i luften. Därefter gör GM en rusning mot polismannen, varpå han skjuts ned. Även om GM skjuts i benet kan han ha sån "otur" att kroppspulsådern slits av, och då dör vem som helst om det inte händer precis utanför sjukhuset - även om skottet bara var avsett för att fälla GM till marken. Eftersom han håller på och kravlar och försöker ställa sig upp som ett skadeskjutet djur så är det sannolikt en snabb blodförlust som orsakar frånfallet - speciellt om nu skottet tog i benet vill säga.
Senast redigerad av Thelastmanstanding 2013-07-09 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in