2013-07-07, 14:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Vad finns det för uppgifter om offren? Hur många är det tal om?

Ett av dem ska vara en medelålders man från Falkenberg, ett annat ett "äldre barn". Mannen med allvarliga skador, barnet med "lätta till allvarliga". Har inte sett något om det tredje brottsoffret.
Citera
2013-07-07, 14:39
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Ingen debaterar om huruvida polisen gör rätt som skjuter, den debatten finns nog bara i ditt huvud.
Jag vill stoppa sådana här lirare, inte döda dom, det är ju det det handlar om, tazer har också den effekten.
Fast i det här fallet gjorde polisen precis vad de skulle anser jag. Man måste ju stå intill en person för att kunna använda en tazer på honom/henne. Här hade det väl i så fall behövts en slags "långstrålande" tazer som kunde användas mot någon på lite avstånd.
Citera
2013-07-07, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ett av dem ska vara en medelålders man från Falkenberg, ett annat ett "äldre barn". Mannen med allvarliga skador, barnet med "lätta till allvarliga". Har inte sett något om det tredje brottsoffret.

Ett vittne har nämnt att en kvinna har blivit huggen men sjukhusets kommuniké talar emot det.

Det verkar vara en del spekulationer så det är nog bara att vänta på Polisens uttalande.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ett vittne har nämnt att en kvinna har blivit huggen men sjukhusets kommuniké talar emot det.

Det verkar vara en del spekulationer så det är nog bara att vänta på Polisens uttalande.

Kan inte kvinnan vara det tredje offret?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Fast i det här fallet gjorde polisen precis vad de skulle anser jag. Man måste ju stå intill en person för att kunna använda en tazer på honom/henne. Här hade det väl i så fall behövts en slags "långstrålande" tazer som kunde användas mot någon på lite avstånd.

Jag skriver ju för fan att polisen gör rätt.
Jag invänder över huvud taget på INGET SÄTT mot polisens agerande i dag.
Citera
2013-07-07, 14:44
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na

har kvinnan dött på plats så kommer självklart inte sjukhuset uttala sig, då de inte vet något.
Citera
2013-07-07, 14:44
Medlem
shaktas avatar
Jag tänker tillbaka lite på killen som gick lös på Tunnelbanan i Stockholm med en kniv. Man blir lite rädd när man inser att denna kille mycket väl kunde ha varit på en tunnelbana. Inte lätt att fly ifrån.
Citera
2013-07-07, 14:45
Medlem
Samhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Det behöver man inte alls göra, du skjuter iväg två trådar med hullingar som fastnar på GM som får en jävla stöt. http://www.desertshieldpersonalsafety.com/images/InitialSet/taserworks.jpg
Senast redigerad av Samhall 2013-07-07 kl. 14:48.
Citera
2013-07-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
har kvinnan dött på plats så kommer självklart inte sjukhuset uttala sig, då de inte vet något.

Fast då hade det varit ett jävla hala-balo om det i tidningarna, inte ens chans att hon är död.
Citera
2013-07-07, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan inte kvinnan vara det tredje offret?

Jo men jag tror inte vi får något som bekräftar det innan Polisen uttalar sig.
Citera
2013-07-07, 14:51
Avslutad
Varför skulle man ens överväga att använda annat än verkanseld mot en sån här person?
Citera
2013-07-07, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance

Det är såklart en läkare som dödsförklarar om det är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in