2013-07-08, 14:26
  #1273
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kanske anabola steroider som har lett till vaneföreställningar.
Det har slagit över på ett eller annat sätt det är nog inga som helst tvivel om.
Steroider leder inte till vanföreställningar.
När en gm har tagit steroider har oftast alkohol eller andra droger varit inblandade.
När kroppens testosterone produktion skjuts i sank av steroider blir man allt annat än aggressiv.
Citera
2013-07-08, 14:28
  #1274
Medlem
Qjs avatar
Ingen expert på droger men dom brukar man väl känna av direkt, inte dagen efter? Tror inte att man prövar dessa saker för första gången tillsammans med alkohol med sina lagkamrater som bara är några timmar från att tävla?
Citera
2013-07-08, 14:30
  #1275
Medlem
woaaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qj
Ingen expert på droger men dom brukar man väl känna av direkt, inte dagen efter? Tror inte att man prövar dessa saker för första gången tillsammans med alkohol med sina lagkamrater som bara är några timmar från att tävla?

Olika från drog till drog, vissa kickar in direkt medans det kan ta uppemot någon timme för andra att börja verka.

Just i detta fall (om det är drogrelaterat) så tror jag att det är en kombination mellan sömnbrist/psykisk ohälsa och någon form av drog.

Han skulle inte tävla verkar det ha kommit fram i tråden.
Citera
2013-07-08, 14:42
  #1276
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
VARBERG
Om gärningsmannen haft ett skjutvapen hade vi haft en liknande skolskjutningsmassaker som vi har sett i andra länder. Det säger närpolischefen Peter Erlandsen dagen efter knivdramat som chockade Varberg.
Citat:
Polisen fick syn på mannen när han satt på den döda kvinnans balkong. I samma trappuppgång hade han knivskurit en tonårskille som överrumplades när han låg och sov.

– Gärningsmannens attacker har varit mot halsen. Han har haft för avsikt att döda, säger Peter Erlandsen.
http://hn.se/nyheter/varberg/1.2239095-polisen-sag-mannen-pa-84-aringens-balkong
Citera
2013-07-08, 14:46
  #1277
Bannlyst
Inte konstigt att klubben inte vill uttala sig i media - då förmodligen majoriteten av dem missbrukar anabola och andra psykosframkallande droger.. Fullt naturligt att de skäms och känner sig sårbara just nu..
Citera
2013-07-08, 14:46
  #1278
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Steroider leder inte till vanföreställningar.
När en gm har tagit steroider har oftast alkohol eller andra droger varit inblandade.
När kroppens testosterone produktion skjuts i sank av steroider blir man allt annat än aggressiv.


Säger vem då? Du eller har du lite underlag som styrker ditt påstående, och i så fall är jag intresserad.


De psykiska effekterna är också allvarliga. Utöver aggressivitet leder dopning ofta även till perioder av depression, oro och ångest. Maniska tillstånd, sömnstörningar och vanföreställningar kan också förekomma.
http://www.forte.se/sv/tema/andts/Dopning-leder-till-fysisk-och-psykisk-ohalsa/
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-07-08 kl. 14:52.
Citera
2013-07-08, 14:52
  #1279
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Säger vem då? Du eller har du lite underlag som styrker ditt påstående, och i så fall är jag intresserad.
Det är östrogen som kan göra en aggressiv, inte testosteronet, Östrogen är ju dock en Bieffekt av för höga testo-nivåer om man inte tar medicin emot det. Kan ej länka något nu för sitter på telefonen, men en enkel Google sökning kan nog visa. Ps simplifierat.
Citera
2013-07-08, 14:57
  #1280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Det är östrogen som kan göra en aggressiv, inte testosteronet, Östrogen är ju dock en Bieffekt av för höga testo-nivåer om man inte tar medicin emot det. Kan ej länka något nu för sitter på telefonen, men en enkel Google sökning kan nog visa. Ps simplifierat.

Jaså, det var intressant! I så fall blir det än mer intressant att höra varför män är överrepresenterade när det gäller våldsbrott. Varför blir inte alla kvinnor som brukar p-piller i så fall mördare?
Citera
2013-07-08, 15:02
  #1281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Det är östrogen som kan göra en aggressiv, inte testosteronet, Östrogen är ju dock en Bieffekt av för höga testo-nivåer om man inte tar medicin emot det. Kan ej länka något nu för sitter på telefonen, men en enkel Google sökning kan nog visa. Ps simplifierat.
I fix
Ok, det står inte här att man blir aggresiv utav östrogen men det står att en bieffekt utav låga nivåer med testosteron gör att man blir aggresiv
Citat:
Symtom som är relaterade till och
förekommer vid testosteronbrist
• Utebliven pubertetsutveckling
• Minskad eller avsaknad av libido
• Minskad förekomst av spontana
erektioner
• Gynekomasti
• Minskad sekundärbehåring och
minskat behov av rakning
• Små,mjuka testiklar (volym< 5ml)
• Nedsatt fertilitet
• Osteopeni/osteoporos
• Minskadmuskelmassa ochmuskelstyrka
• Blodvallningar och svettningar

Mera subtila symtom som kan vara
relaterade till hypogonadismhos
vuxnamän är:
• Minskad energi ochmotivation
• Koncentrationssvårigheter
Ökad aggressivitet
• Dystymi/depression
• Normokromnormocytär anemi (Hb
inomnormalområdet för kvinnor)
• Ökad uppbyggnad av subkutant och
intraabdominellt fett
• Minskad arbetskapacitet, både
fysisk och psykisk
• Ökat sömnbehov och sömnproblem
• Ökad BMI
Utredning och diagnos av testosteronbrist

http://www.svenskandrologi.se/res/Default/vardprogram.pdf
Citera
2013-07-08, 15:06
  #1282
Medlem
SithBoboSiths avatar
Det behöver inte ha varit några droger eller steroider alls som utlöste en mental härdsmälta, det kan ha räckt med värme, oro över att vara långt hemifrån, sömnlöshet samt oro inför tävlingar, kanske inbillade förolämpningar/gliringar från klubbkamrater, sammantaget kan det ha fått ett redan klent psyke att haverera.

Var det inte en av sveriges största brottare som för många år sedan läste Da Vinci Koden och fick en psykos som slutade illa? Inga droger, bara en bok. Är förutsättningarna de rätta så. Och jo, cannabis om någon drog är väldigt duktig att hjälpa till åt fel håll vad gäller psykoser, förnekar man det vet man inte vad man talar om(cb i sig självt är dock ingen psykos).
Citera
2013-07-08, 15:08
  #1283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FonnieSaltloek
Inte konstigt att klubben inte vill uttala sig i media - då förmodligen majoriteten av dem missbrukar anabola och andra psykosframkallande droger.. Fullt naturligt att de skäms och känner sig sårbara just nu..

Precis vad jag hörde tidigare i dag. Enligt uppgifter ska det minst vara två killar till från kampsportgänget som festat med GM under natten. Klubben kan inte hålla tyst om detta länge till.
Citera
2013-07-08, 15:09
  #1284
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Det behöver inte ha varit några droger eller steroider alls som utlöste en mental härdsmälta, det kan ha räckt med värme, oro över att vara långt hemifrån, sömnlöshet samt oro inför tävlingar, kanske inbillade förolämpningar/gliringar från klubbkamrater, sammantaget kan det ha fått ett redan klent psyke att haverera.

Var det inte en av sveriges största brottare som för många år sedan läste Da Vinci Koden och fick en psykos som slutade illa? Inga droger, bara en bok. Är förutsättningarna de rätta så. Och jo, cannabis om någon drog är väldigt duktig att hjälpa till åt fel håll vad gäller psykoser, förnekar man det vet man inte vad man talar om(cb i sig självt är dock ingen psykos).

Åratal av psykiskt sjukdom för brottaren, fanns även i släkten. Likaså med Breivik och vem du vill peka på. Därför jag garanterar att fadern exempelvis till denne gosse också var en flitig besökare hos psykvården. Skulle gärna vilja veta om denne individ varit inne tidigare eller om han nu halkat emellan stolarna på något sätt?

Sen är det givetvis droger som triggat denna psykos denna gång.


.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in