2013-07-07, 21:02
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Hur dök thaiboxningsspåret upp? Är det bara helt omotiverad spekulation eller?

Det dök upp väldigt tidigt i tråden. Någon visste att GM var från Stockholm och att hans förening var rädd för att bli ihop blandat med detta, alltså att slaskmedia skulle slå på stora trumman och förklara hur thaiboxning leder till sådant här.
Citera
2013-07-07, 21:02
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Det dök upp väldigt tidigt i tråden. Någon visste att GM var från Stockholm och att hans förening var rädd för att bli ihop blandat med detta, alltså att slaskmedia skulle slå på stora trumman och förklara hur thaiboxning leder till sådant här.
Deras inställning kan förklara radiotystnaden på fejjan.
Citera
2013-07-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

[..]Kan vara en badsaltsdåre...

Ja, Varberg är ju känt för sina salta bad så "badsalt" känns väl logiskt...
Citera
2013-07-07, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weedman
Satt också och funderade på den bilden. Vägen från bordtennislokalen till centrum (och senare bort till thaiboxningsområdet), ligger Lilla Drottninggatan.

Men varför denna tystnad från Southside Muaythai? Nästan lite för tyst...
Konstigt att de inte pratar något om det i den öppna gruppen när det diskuteras om den i vartenda post här på FB. De vet om att allt de skriver där kommer ut hit! Förmodligen sitter de just nu och läser alla inlägg, både ditt och mitt.
Citera
2013-07-07, 21:07
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Käre flashbackare, här kommer mr_wiseguys analys av det inträffade:

Detta tror jag är en person som liksom många andra som begår vansinnesdåd, lever relativt isolerad och känner en utanförskap.
Han har säkert en tid funderat på att ta sitt liv och valt detta sätt, tror ej att det är droger inblandade.

Det mesta verkar luta åt att det är den tidigare nämda NE, som var på träningsläger i Varberg med sin thaiboxningsklubb ifrån Brandbergen. Av bilderna att döma som går att finna på deras facebook-sida så förekommer han relativt sällan på bilderna och verkar inte vara en "del i gänget".

Liksom många andra som lever i en ofrivillig isolation så känner han säkerligen ett förakt mot andra människor och de periferala aspekterna av isoleringen leder ofta till ångest och depression.

Eftersom att det var ett träningsläger med en thaiboxningsklubb så tror jag inte att det var droger inblandade, iaf inte tyngre, möjligtvis cannabis. Troligtvis så har han tillsammans med andra ur klubben druckit alkohol under natten, och det är även mycket möjligt att gm har varit uppe utan att sova.

Jag får en känsla av att denna person har varit mer eller mindre utfryst i varierande grad under olika delar av sitt liv, som t.ex mobbning. Tror även att så är fallet i klubben.

Något har fått honom att ta det sista steget mot självmord, som i detta fall är "suicide by cop".

Och nu till det han enligt vittnen ska ha ropat:

Tidigare i pressen talades det om att han hade ropat "-jag har empati" och senare nämdes "-jag har hepatit". Jag tror på det sistnämda, för att jag vet att många i "liknande" situationer" eller när dom t.ex ska bli frihetsberövade under mer eller mindre våldsamma omständigheter skriker saker som "jag har aids", "jag har kanyler" etc. för att poliserna ska iaktta försiktighet och inte vara så våldsamma.

// Mr_wiseguy
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nej, du har rätt. det verkar faktiskt bara finnas svenskar med namnet estemar. googla surname + estemar.

ett märkligt taget namn helt enkelt

Nja, tog en sväng in på patent och registreringsverket http://www.prv.se/sv/Personnamn/
och kollade "lediga efternamn" förslag med slutled: mar.
Det kom faktiskt upp en hel del konstiga förslag som verkar förenligt med PRV att heta
Citera
Bannlyst
Sådana här fall är alltid riktigt creepy. Hur kan man få för sig att helt random bara gå och snitta en gammal kärring?

Om han inte hade några psykiska problem så måste han ju varit duktigt drogad.
Citera
2013-07-07, 21:08
Medlem
Någon skrev om sjukdom, typ hepatit. Vittnen påstår att GM skall ha skrikit "jag har empati". Jag tror faktiskt att han skrek " jag har hepatit för att poliserna skulle backa"
Citera
2013-07-07, 21:09
Medlem
Det intressanta är bakåt liggande orsaken till "Falling Down in Varberg".

Min gissning är att det är en Mattias Flink profil. Han var säker på besök hos sin framstjärt och något gick mycket allvarligt fel.

Även avslöjandet på av Robert Duwall är av högsta prio. Hoppas polisstyrelsen eller befälen läser här och kan lämna ut namn.
Citera
Bannlyst
Om han har skrikit "Jag har hepatit" så är han säkert en pundare. Kanske varit vaken lite för länge på t.ex. amfetamin eller MDPV sen försökt landa på benso och kanske lite alkohol för att sedan flippa totalt.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stumpandin
Har ju samma kille på kortet här för 8timmar sedan så det kan man ju inte spika.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200520005983378&set=gm.6734555393 34738&type=1&theater

ser inte honom på bilden. fel länk?
Citera
Medlem
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151525779863775&set=vb.595498774&typ e=2&theater
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in