2013-07-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Fifan vilken kämpe till 18 åring. Mäkta imponerad!

– Han vaknar av att gärningsmannen står vid hans säng. Då säger han också något som: ”Kan du hjälpa mig?”
Sedan börjar han hugga och skära.

– I något läge kom han upp och kunde försvara sig, 18- åringen lyckades ta sig in på toaletten, där han låste in sig.
Sedan ska han ha lyckats dra in sin mamma på toa*letten - och räddat henne från att möta knivmannen.

Att ha råkat ut för allt det där och kraftigt blöda, sen lyckas rädda sin mor ifrån knivmannen direkt efter att hon kommit upp ur tvättstugan. Killen borde fan ha medalj!

Han borde få Flashbacks Julkort minst!!
Citera
2013-07-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har kommit lite andra uppgifter från andra som säger sig känna honom. Att han t.ex ska ha haft dåligt ölsinne och stunder av dåligt humör rent allmänt, om jag minns rätt.
Är det något som du känner igen?

Samtidigt har det sagts ungefär det som du här säger. På det hela taget en normal kille.
Då blir det ju intressant varför han flippade ur på detta sätt.
Har du några teorier, du som kände honom?

Att han spårat ur etc är vad jag vet liksom många andra unga människors fyllor, typ slutat upp med att man ligger o spyr i nån buske eller dylikt.. Inte spårat ur på det sättet att polis har tillkallats eller att det lett till stora bekymmer...

Tack till er som förstår det jag skriver, och ni som kritiserar och "hatar" kan väl lika gärna bara lyssna på det aftonhora har att säga, det är väl det ni vill höra?

Jag tror också att det kan ligga en psykisk sjukdom bakom, men den har isf legat dold och inte visat sig utåt öht (i umgängeskretsen).. Så absolut kan det vara så i kombination med någon drog eller alkohol.. Det som jag mest vill få ut här är att för alla oss som kände honom så är det en ENORM chock, alla har vi en bild av att det är sjuka monster som gör såna här saker. Detta var en vanlig helreko och riktigt trevlig kille... Tragiskt.
Citera
2013-07-09, 15:07
Moderator
v50s avatar
Citat:
Fifan vilken kämpe till 18 åring. Mäkta imponerad!

– Han vaknar av att gärningsmannen står vid hans säng. Då säger han också något som: ”Kan du hjälpa mig?”
Sedan börjar han hugga och skära.

– I något läge kom han upp och kunde försvara sig, 18- åringen lyckades ta sig in på toaletten, där han låste in sig.
Sedan ska han ha lyckats dra in sin mamma på toa*letten - och räddat henne från att möta knivmannen.

Att ha råkat ut för allt det där och kraftigt blöda, sen lyckas rädda sin mor ifrån knivmannen direkt efter att hon kommit upp ur tvättstugan. Killen borde fan ha medalj!

Om jag inte minns helt fel så var 18-åringens mor i tvättstugan medan han överfölls och att hon fann honom skadad när hon kom från tvättstugan, då hade redan GM tagit sig från lägenheten. Fast rätta mig gärna om jag har fel, det skall finnas beskrivet i någon artikel exakt hur det ligger till även om jag inte hittar den just nu.
Citera
2013-07-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugen
https://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/67721_10201622452349022_2096195797_n.jpg

Jag körde förbi dessa trevliga killar på västra vall i Varberg under lördagen. Alla med svarta tröjor utom en eller två som gick i vanliga kläder. Kan någon av dessa varit Mr. N kanske?!
Han har röda skor på andra bilder där han syns med klubben i varberg, så hade någon i gänget du såg det så var det troligen GM.
Citera
2013-07-09, 15:08
Medlem
Citat:
När det blir allt vanligare och lättare för gäng och ungdomar att skaffa riktiga vapen? OK!
Tänkte på situationer som denna tråd beskriver.
Citera
2013-07-09, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Han borde få Flashbacks Julkort minst!!

Sant, medalj? Pfft, Vad tänkte jag på?

Citat:
Ursprungligen postat av v50
Om jag inte minns helt fel så var 18-åringens mor i tvättstugan medan han överfölls och att hon fann honom skadad när hon kom från tvättstugan, då hade redan GM tagit sig från lägenheten. Fast rätta mig gärna om jag har fel, det skall finnas beskrivet i någon artikel exakt hur det ligger till även om jag inte hittar den just nu.

Det jag citerade kom upp nyss på Aftonbladet så jag gissar på att det är den som är aktuell, men kanske inte. Men att kunna hålla huvudet så kallt att han tänker på sin mor som han antagligen inte visste vart hon var då han var nyvaken är bra jävla imponerande

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17100285.ab
Citera
2013-07-09, 15:11
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ok, då är du otroligt naiv. Läs på lite, även här i tråden, så kan vi invänta en förundersökning där det kommer rullas upp ett missbruk eller en historia inom psykvården, för denne individ och förmodligen för någon av hans föräldrar.

Annars är detta fall VÄLDIGT VÄLDIGT unikt..

Ja fallet är unikt, händer inte så ofta. Att du väljer skapade trådsanningar istället för
att lyssna på de som kände GM säger en hel del om dej, men inget om GM.

Förundersökningen blir offentlig när åtal väcks, åtal väcks inte när GM är död,
du lär få vänta på att ta del av denna förundersökning m a o.

Jämför med "Ekeröfallet" där flickan som nästan blev mördad har väldigt svårt att
få ta del av förundersökningen trots att hon är ett brottsoffer.

Hittills har inget framkommit som stöder dina teorier om missbruk, kriminalitet,
sjukdomshistoria, tvärsom faktiskt, har du någonsin träffat GM?
Citera
2013-07-09, 15:14
Moderator
v50s avatar
Citat:
Sant, medalj? Pfft, Vad tänkte jag på?

Det jag citerade kom upp nyss på Aftonbladet så jag gissar på att det är den som är aktuell, men kanske inte. Men att kunna hålla huvudet så kallt att han tänker på sin mor som han antagligen inte visste vart hon var då han var nyvaken är bra jävla imponerande

Det stämmer säkert i så fall, det har florerat så många olika uppgifter så man inte längre vet vad man ska tro på, såg att GP skrev samma sak i en artikel.

Citat:
Den 24-årige knivmannen gick till attack, skar och högg 18-åringen i halsen. På något sätt lyckades han dock komma upp och låste in sig på toaletten. När mamman kom upp från tvättstugan lyckades han även rädda henne in på toaletten.

https://www.gp.se/nyheter/halland/1.1820079-ett-av-knivoffren-har-fatt-komma-hem
Citera
2013-07-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Visst ja, det gjorde du ja.

Jag är inte så insatt i olika droger men vissa droger kan tydligen utlösa beteenden som inte är av denna världen.
Vore det likt honom att pilla i sig något sådant?

Han var en av dom smartaste och mest allmänbildade personerna jag kännt.. så har svårt att tänka mig att han pillat i sig någon sjuk ny kannibaldrog eller liknande...
Citera
2013-07-09, 15:15
Medlem
rabuldats avatar
enligt gw persson så används jaktammunition som kan döda med förblödning av ett skott i armen.

tycker det isåfall är kulorna/ammunitionen som gör att GM avlider.
Den gamla amm. hade nog ej dödat av magskott.

eller träffade det i bröstkorgen då hade nog det dödat i båda fallen
Citera
2013-07-09, 15:16
Medlem
JagVetNogs avatar
Citat:
Gärningsmannen är varken känd av polis eller psykvård

http://www.svt.se/nyheter/sverige/polisen-han-har-blivit-sjuk-pa-nagot-satt
Citera
2013-07-09, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av livealittle
Att han spårat ur etc är vad jag vet liksom många andra unga människors fyllor, typ slutat upp med att man ligger o spyr i nån buske eller dylikt.. Inte spårat ur på det sättet att polis har tillkallats eller att det lett till stora bekymmer...

Tack till er som förstår det jag skriver, och ni som kritiserar och "hatar" kan väl lika gärna bara lyssna på det aftonhora har att säga, det är väl det ni vill höra?

Jag tror också att det kan ligga en psykisk sjukdom bakom, men den har isf legat dold och inte visat sig utåt öht (i umgängeskretsen).. Så absolut kan det vara så i kombination med någon drog eller alkohol.. Det som jag mest vill få ut här är att för alla oss som kände honom så är det en ENORM chock, alla har vi en bild av att det är sjuka monster som gör såna här saker. Detta var en vanlig helreko och riktigt trevlig kille... Tragiskt.

Vad jag har hört så kan såna här saker bara slå till. För vissa som har det liggandes "latent" och dom flippar ut totalt, behöver inte ha med droger att göra. Psykos antar jag att man kan kallar det.
https://sjalvmordsupplysningen.se/ma-daligt/psykos/ Verkar ju som att det kan stämma om man läser lite här.
Jobbigt för er att förlora en vän på det här sättet, måste väcka många frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in