2013-07-09, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ok, då är du otroligt naiv. Läs på lite, även här i tråden, så kan vi invänta en förundersökning där det kommer rullas upp ett missbruk eller en historia inom psykvården, för denne individ och förmodligen för någon av hans föräldrar.

Annars är detta fall VÄLDIGT VÄLDIGT unikt.

.
Det är unikt oavsett om gm har en historia inom psykvården eller ej, ty den överväldigande majoriteten psykiskt sjuka är icke kriminella.
Senast redigerad av Kaymano 2013-07-09 kl. 14:36.
Citera
2013-07-09, 14:29
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Du behöver inte vara spydig, i det första inlagget som du citerade star följande:

Om du kan klockan sa vet du att 11:16 (nar döda kvinnan hittas) ar hela 2 minuter innan 11:18 da GM ska ha klattrat ner. Om du lar dig lasa inlaggen du svarar pa sa slipper du göra bort dig.

Nu vet inte jag om det var sa det faktiskt hande, ville bara konstatera att svaret pa bada dina inlagg fanns i ditt första citat.

Det har framkommit att kvinnan som dödades blev funnen av polisen efter GM blivit skjuten och gripen, det var en del oklarheter kring detta initialt. GM skall ha befunnit sig på kvinnans balkong när polisen först fick kontakt med honom och de har i samband med detta uppmanat honom att släppa kniven vilket ej skedde, därefter har han tagit sig ner från balkongen och det som händer efter det finns dokumenterat på filmerna som publicerats från händelsen.

Polisen har alltså ej varit inne i kvinnans bostad i samband med att GM fanns där eller på hennes balkong utan först senare när de undersökte bostäder i området.
Citera
2013-07-09, 14:30
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ok, då är du otroligt naiv. Läs på lite, även här i tråden, så kan vi invänta en förundersökning där det kommer rullas upp ett missbruk eller en historia inom psykvården, för denne individ och förmodligen för någon av hans föräldrar.

Annars är detta fall VÄLDIGT VÄLDIGT unikt.

.

Nu får du ge dig...han redogör bara för hur han själv har uppfattat GM. Han påstår inte att han känner till allt om personen ifråga utan berättar bara för oss sin syn på mannen, vilket även om det är en ofullständig bild är fan så mycket mer intressant än dina hänvisningar till en kommande förundersökning.
Citera
2013-07-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har kommit lite andra uppgifter från andra som säger sig känna honom. Att han t.ex ska ha haft dåligt ölsinne och stunder av dåligt humör rent allmänt, om jag minns rätt.
Är det något som du känner igen?

Samtidigt har det sagts ungefär det som du här säger. På det hela taget en normal kille.
Då blir det ju intressant varför han flippade ur på detta sätt.
Har du några teorier, du som kände honom?

Kompisen som gick ut i expressen nämde väl att han hade väl typ "spårat ur någon gång på fyllan". Mer stod det väl inte? rätta mig om jag har fel.

Har du aldrig spårat någon gång på fyllan? jag har... flera gånger.. Men bara för det så beskrivs jag inte som en psykopat som inte kan dricka öl. Han hade inte dåligt ölsinne, blev inte aggresiv på fyllan, han var ingen pundare heller.

Min TEORI;
NE har varit hos morföräldrar innan varbergshelgen.
NE möter upp klubbkamrater i SSMT i varberg då det ska vara tävling.
NE ska inte vara med i tävlingen utan bara kolla på/festa med andra som också bara hängt på.
Det festas friskt natten till söndagen och på morgonkvisten är NE helt förstörd och förvirrad av sömnbrist, Droger och alkohol.
NE beter sig konstigt när klubben ska iväg mot invägning/tävling - vänner ringer och varnar polisen
NE blir då arg och känner sig lurad/förråd kanske och sticker iväg, utan skor och allt, bara sticker iväg utan att säga något.

Resten vet ni...
Senast redigerad av Tromig 2013-07-09 kl. 14:45.
Citera
2013-07-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livealittle
Jag blir fan ledsen när jag läser den här tråden.

Killen, NE, är en gammal bekant till mig som jag umgicks mycket med för ett par år sedan - mer reko snubbe får man leta efter.. Allt på skaft, inga droger, eller åtmindstånde drogproblem. Bra stabil familj och många och bra vänner.

Folk som sitter här och pratar om GM och målar upp en bild som inte stämmer, har ni inget bättre att göra?

Det som hände är helt sjukt tragiskt, framförallt för offren, men denna kille hade ett helt vanligt liv och vanliga intressen - jag har fortfarande inte kunnat ta in att det är han som gjort detta och det kommer ta ett bra tag innan det verkligen går in antar jag.. Men det är inte en kaxig förortskille med drogproblem, han var aldrig otrevlig eller dylikt.

Jag tycker inte att polisen gjorde fel i att skjuta honom, men jag tycker det är dåligt av en polis som står ett par meter från GM när han ligger ner att behöva skjuta honom i buken.

Kan inte mer än hålla med.
Varför sköts det sista skottet?
Citera
2013-07-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Du behöver inte vara spydig, i det första inlagget som du citerade star följande:

Om du kan klockan sa vet du att 11:16 (nar döda kvinnan hittas) ar hela 2 minuter innan 11:18 da GM ska ha klattrat ner. Om du lar dig lasa inlaggen du svarar pa sa slipper du göra bort dig.

Nu vet inte jag om det var sa det faktiskt hande, ville bara konstatera att svaret pa bada dina inlagg fanns i ditt första citat.

Ja vad kan jag säga annat än ÄNTLIGEN någon som fattar vad jag själv hakat upp mig på i tidsangivelserna. Inte för att det egentligen spelar någon roll men som vittnen sagt var det just den döda kvinnans balkong han hoppade ner ifrån som gör dessa två minuter intressanta.
Citera
2013-07-09, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det har framkommit att kvinnan som dödades blev funnen av polisen efter GM blivit skjuten och gripen, det var en del oklarheter kring detta initialt. GM skall ha befunnit sig på kvinnans balkong när polisen först fick kontakt med honom och de har i samband med detta uppmanat honom att släppa kniven vilket ej skedde, därefter har han tagit sig ner från balkongen och det som händer efter det finns dokumenterat på filmerna som publicerats från händelsen.

Polisen har alltså ej varit inne i kvinnans bostad i samband med att GM fanns där eller på hennes balkong utan först senare när de undersökte bostäder i området.

Såg detta först nu och det är en godtagbar förklaring. Nu lämnar jag således den detaljen = felande två minuter därhän
Citera
2013-07-09, 14:51
Bannlyst
Fifan vilken kämpe till 18 åring. Mäkta imponerad!

– Han vaknar av att gärningsmannen står vid hans säng. Då säger han också något som: ”Kan du hjälpa mig?”
Sedan börjar han hugga och skära.

– I något läge kom han upp och kunde försvara sig, 18- åringen lyckades ta sig in på toaletten, där han låste in sig.
Sedan ska han ha lyckats dra in sin mamma på toa*letten - och räddat henne från att möta knivmannen.

Att ha råkat ut för allt det där och kraftigt blöda, sen lyckas rädda sin mor ifrån knivmannen direkt efter att hon kommit upp ur tvättstugan. Killen borde fan ha medalj!
Citera
2013-07-09, 14:52
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tromig
Kompisen som gick ut i expressen nämde väl att han hade väl typ "spårat ur någon gång på fyllan". Mer stod det väl inte? rätta mig om jag har fel.

Har du aldrig spårat någon gång på fyllan? jag har... flera gånger.. Men bara för det så beskrivs jag inte som en psykopat som inte kan dricka öl. Han hade inte dåligt ölsinne, blev inte aggresiv på fyllan, han var ingen pundare heller.

Min TEORI;
NE har varit hos morföräldrar innan varbergshelgen.
NE möter upp klubbkamrater i SSMT i varberg då det ska vara tävling.
NE ska inte vara med i tävlingen utan bara kolla på/festa med andra som också bara hängt på.
Det festas friskt natten till söndagen och på morgonkvisten är NE helt förstörd och förvirrad av sömnbrist, Droger och alkohol.
NE beter sig konstigt när klubben ska iväg mot invägning/tävling - vänner ringer och varnar polisen
NE blir då arg och känner sig lurad/förråd kanske och sticker iväg, utan skor och allt, bara sticker iväg utan att säga något.

Resten vet ni...
Jag har för mig att någon har postat något här i tråden om något mer än bara "spårat ur på fyllan", men det var inget som fick trådens läsare att studsa högt. Dock var det något.

Du målar upp ett händelseförlopp som skulle kunna stämma om han t.ex hade gjort inbrott i ett hus, klippt till någon på käften eller något sådant. Men han gjorde ju betydligt mer än så.
Det för tanken till antingen någon djävulsk drog eller en psykos.
Citera
2013-07-09, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag har för mig att någon har postat något här i tråden om något mer än bara "spårat ur på fyllan", men det var inget som fick trådens läsare att studsa högt. Dock var det något.

Du målar upp ett händelseförlopp som skulle kunna stämma om han t.ex hade gjort inbrott i ett hus, klippt till någon på käften eller något sådant. Men han gjorde ju betydligt mer än så.
Det för tanken till antingen någon djävulsk drog eller en psykos.

Jag skrev ju droger... glömde skriva "djävulsk" eller "sinnesförvirrande" eller "badsaltsliknande"....
Citera
2013-07-09, 14:59
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tromig
Jag skrev ju droger... glömde skriva "djävulsk" eller "sinnesförvirrande" eller "badsaltsliknande"....
Visst ja, det gjorde du ja.

Jag är inte så insatt i olika droger men vissa droger kan tydligen utlösa beteenden som inte är av denna världen.
Vore det likt honom att pilla i sig något sådant?
Citera
2013-07-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Nej, det blir ingen rättegång. Man kan inte åtala en död person. Däremot får vi hoppas att /delar av FUPn blir offentlig.

Jag tror också att det bästa för polarna är att berätta vad de vet. Allt kommer att komma fram förr eller senare.
Som det framstår hittills verkar det vara en drog/alkoholutlöst psykos. Jag tror inte någon försöker "skylla" på droger utan snarare hitta en förklaring. Men en psykotisk person är inte ansvarig för sina handlingar eftersom denne inte vet vad den gör.

Nä det verkar mer som en psykos som har blivit värre av för lite sömn. Att han går runt och ber om hjälp kan ju vara ett tecken på att han återupplever ett trauma från ett övergrepp av dödshot eller sexuelt som liten och att han ser GM över allt och vill försvara sig mot de som förföljer honom. Går väll inte att resonera hur en människa tänker i en pyskos.

men jag tror inte det är en drogutlöst psykos, drogutlösta försvinner ju symptonen när drogen är ur kroppen och då skulle de väll ha tagit drogerna på morgonkvisten. Men vi får väll se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in