2013-07-09, 13:36
Medlem
Jag finner det mycket märkligt om de tävlande har tagit några droger,
åtminstone i en mängd som kan försämra deras prestation.
Vad resterande i gänget gjort är en annan femma.
Citera
2013-07-09, 13:45
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Fast om GM alltså blev ILURAD pcp, mdvp, krokodil eller något liknande är det väl ändå svårt att hålla honom skyldig?
Dom drogerna är ju kända för att få folk att bli monster...

Om han blev ilurad droger så är det kamraterna som är ansvariga för detta. Men, fortfarande så blev han inte oskyldigt dödad av polisen. Det som hände har ju faktiskt hänt. De kan inte innan ta reda på alla faktiska omständigheter och tanke var inte att han skulle dö.
Om kamraterna lurat i honom droger så är det för jävligt. Är de dessutom så fega så att de inte vågar stå för det är det ännu värre.

Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Dom e väl så skraja att åka på ett urinprov så dom väljer att hålla sig undan så länge
o gott det går!

Det kommer nog att bli så att samtliga de som var ute med GM den natten kommer man anta hade tagit samma drog som GM. Använde han cannabis kommer THC-proverna visa det.
Proverna kommer att visa exakt vad han hade i kroppen (om drogerna är kvar).
Är det någon av dessa grabbar som inte tagit droger skulle de tjäna på en drogtest.
Citera
2013-07-09, 13:58
Medlem
Jag blir fan ledsen när jag läser den här tråden.

Killen, NE, är en gammal bekant till mig som jag umgicks mycket med för ett par år sedan - mer reko snubbe får man leta efter.. Allt på skaft, inga droger, eller åtmindstånde drogproblem. Bra stabil familj och många och bra vänner.

Folk som sitter här och pratar om GM och målar upp en bild som inte stämmer, har ni inget bättre att göra?

Det som hände är helt sjukt tragiskt, framförallt för offren, men denna kille hade ett helt vanligt liv och vanliga intressen - jag har fortfarande inte kunnat ta in att det är han som gjort detta och det kommer ta ett bra tag innan det verkligen går in antar jag.. Men det är inte en kaxig förortskille med drogproblem, han var aldrig otrevlig eller dylikt.

Jag tycker inte att polisen gjorde fel i att skjuta honom, men jag tycker det är dåligt av en polis som står ett par meter från GM när han ligger ner att behöva skjuta honom i buken.
Citera
2013-07-09, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Om han blev ilurad droger så är det kamraterna som är ansvariga för detta. Men, fortfarande så blev han inte oskyldigt dödad av polisen. Det som hände har ju faktiskt hänt. De kan inte innan ta reda på alla faktiska omständigheter och tanke var inte att han skulle dö.
Om kamraterna lurat i honom droger så är det för jävligt. Är de dessutom så fega så att de inte vågar stå för det är det ännu värre.

Det kommer nog att bli så att samtliga de som var ute med GM den natten kommer man anta hade tagit samma drog som GM. Använde han cannabis kommer THC-proverna visa det.
Proverna kommer att visa exakt vad han hade i kroppen (om drogerna är kvar).
Är det någon av dessa grabbar som inte tagit droger skulle de tjäna på en drogtest.

Mycket tyder väl på att dom är just så fega...
Det har ju skett omfattande "locket-på" manövrer och vad jag kan förstå också viss städning i facebook-arkiv mm.
Citera
2013-07-09, 14:12
Medlem
ZilverZoddes avatar
Familj och förening mökrar...

För att de inte viker ut sig i media och här på FB??

Vi får förutsätta att de är behjälpliga med den polisutredning som pågår.

Drevet får vänta, allt kommer nog fram i sinom tid.
Citera
2013-07-09, 14:12
Medlem
Puckelpists avatar
Det här med "locket på" är väl eg. inte så konstigt. Jag hade inte heller sprungit runt och matat Aftonbladet med snaskig information om min vän skulle fått en psykos/blivit drogad/whatever.

Polisen har ju hört de inblandade, vem säger att dom sitter och "lägger locket på" i förhören?!

Edit:
Hade jag haft ett unikt efternamn hade jag också kunnat tänka mig att byta namn tillfälligt på facebook vid en liknande händelse. Det är väl inte särskilt svårt att begripa att de anhöriga inte vill ha sitt liv uthängt på FB?!
Senast redigerad av Puckelpist 2013-07-09 kl. 14:14.
Citera
2013-07-09, 14:14
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livealittle

Killen, NE, är en gammal bekant till mig som jag umgicks mycket med för ett par år sedan - mer reko snubbe får man leta efter.. Allt på skaft, inga droger, eller åtmindstånde drogproblem. Bra stabil familj och många och bra vänner.

Folk som sitter här och pratar om GM och målar upp en bild som inte stämmer, har ni inget bättre att göra?

Det som hände är helt sjukt tragiskt, framförallt för offren, men denna kille hade ett helt vanligt liv och vanliga intressen - jag har fortfarande inte kunnat ta in att det är han som gjort detta och det kommer ta ett bra tag innan det verkligen går in antar jag.. Men det är inte en kaxig förortskille med drogproblem, han var aldrig otrevlig eller dylikt.

Vänta på utredningen så kommer du få fakta som kommer få dig att ramla av stolen av förvåning om du nu tror att en 100% reko kille gör något sånt här.

Du vågar alltså här påstå att killen var lika godhjärtad som den gamle damen han skar ihjäl, drickande sitt morgonkaffe i solen på sin balkong?

.
Citera
2013-07-09, 14:17
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Jag tycker inte att polisen gjorde fel i att skjuta honom, men jag tycker det är dåligt av en polis som står ett par meter från GM när han ligger ner att behöva skjuta honom i buken.

Det har kommit lite andra uppgifter från andra som säger sig känna honom. Att han t.ex ska ha haft dåligt ölsinne och stunder av dåligt humör rent allmänt, om jag minns rätt.
Är det något som du känner igen?

Samtidigt har det sagts ungefär det som du här säger. På det hela taget en normal kille.
Då blir det ju intressant varför han flippade ur på detta sätt.
Har du några teorier, du som kände honom?
Citera
2013-07-09, 14:18
Moderator
v50s avatar
Enligt polisen tyder de förhör som hållits på att GM var psykiskt förvirrad och det kan dröja upp till några veckor innan man får besked om han var drogpåverkad.

Citat:
De förhör som hållits stärker bilden av att mannen som attackerade tre personer i Varberg i helgen var psykiskt förvirrad.

[------------]

Mannen som sköts av polis, och som misstänks vara skyldig till mord och mordförsök, kommer att genomgå en rättsmedicinsk undersökning senare i veckan. Inte förrän om ett par veckor kommer det att var klart om mannen var påverkad av droger eller inte när han begick dåden.

[------------]

De förhör som hållits hittills har förstärkt på bilden av en psykiskt förvirrad gärningsman. Innan han knivskar sina offer i halsen ska han ha bett om hjälp, men inte inväntat något svar.
Under hela dramat i söndags gick den unge mannen i strumplästen.
– Han har lämnat skorna någonstans, var vet vi inte. Det visar väl mer att han inte var vid sina sinnens fulla bruk, säger Hamré*. (n)

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article17103993.ab
Citera
2013-07-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Vänta på utredningen så kommer du få fakta som kommer få dig att ramla av stolen av förvåning om du nu tror att en 100% reko kille gör något sånt här.

Du vågar alltså här påstå att killen var lika godhjärtad som den gamle damen han skar ihjäl, drickande sitt morgonkaffe i solen på sin balkong?

.

Ja det vågar jag påstå, jag skulle inte bli mer förvånad om det hade varit min egen bror. Detta handlar ju uppenbarligen om en psykos etc, och inget han gjort med förstånd.

Känner du GM sedan tidigare?
Citera
2013-07-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingabalk
Och det är en fysiskt omöjlighet att hoppa från en balkong såvida det inte finns poliser inne i bostaden balkongen sitter fast på?
Du behöver inte vara spydig, i det första inlagget som du citerade star följande:
Citat:
11:16 Ännu ett larm om en knivskuren person kommer in till polisen. Den här gången en ung man född 1995 på Lilla drottninggatan. Nu dirigerar polisen samtliga lediga patruller i länet till Varberg. När polisen söker igenom bostäder i området hittar de ytterligare en knivskuren person, en 84-årig kvinna. Hon dödförklaras på plats.

11:18 Den knivbeväpnade 24-åringen klättrar ut från en balkong och ner på Lilla drottninggatan. Polisen skriker åt honom att släppa kniven och skjuter tre varningsskott.
Om du kan klockan sa vet du att 11:16 (nar döda kvinnan hittas) ar hela 2 minuter innan 11:18 da GM ska ha klattrat ner. Om du lar dig lasa inlaggen du svarar pa sa slipper du göra bort dig.

Nu vet inte jag om det var sa det faktiskt hande, ville bara konstatera att svaret pa bada dina inlagg fanns i ditt första citat.
Citera
2013-07-09, 14:22
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ja det vågar jag påstå, jag skulle inte bli mer förvånad om det hade varit min egen bror. Detta handlar ju uppenbarligen om en psykos etc, och inget han gjort med förstånd.

Känner du GM sedan tidigare?

Ok, då är du otroligt naiv. Läs på lite, även här i tråden, så kan vi invänta en förundersökning där det kommer rullas upp ett missbruk eller en historia inom psykvården, för denne individ och förmodligen för någon av hans föräldrar.

Annars är detta fall VÄLDIGT VÄLDIGT unikt.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in