2013-07-08, 18:52
Medlem
Grandiosos avatar
För er som missat: bild på mördaren. Killen i svart t-shirt och boxhandskar. Med tatuering.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/280103_10200468300895957_741832503_o.jpg
Senast redigerad av Grandioso 2013-07-08 kl. 19:04.
Citera
2013-07-08, 18:53
Medlem
Chillfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
. Vilka är dessa omständigheter ?

Vittnesuppgifter kring GMs sinnesstämning, hans relativt skötsamma förflutna och tveksamma umgänge. Att polisen fått ett samtal under natten från GMs vänner där de oroligt förklarar att han inte mår bra.

Jag har personligen varit närvarande när någon har blivit drogad och jag har då sett kompletta personlighetsförändringar.

Jag anser att det här är en teori som kan vara värd att nämna nu för att senare återgå till om bevisningen pekar dit. Jag har aldrig påstått att det är såhär(I mitt första inlägg var jag något otydlig), jag menar inte att det här är en teori som ni alla bör följa upp, snarare att ni har den i minnet utifall något skulle styrka den senare.
Citera
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperXg
Fel av mig, MDPV är det. Fick det i PM av någon som sålt den i VBG till ett gäng invandrare Tydligen kallas den kannibal-drog, därav utgick jag från att det var krokodildrogen. Efter en snabb google fick jag fram MDPV. Fel av mig!

Tror vi gör bäst i att avvakta tills man har obducerat GM då kommer det framgå om han hade några droger i kroppen, legala eller illegala sådana.
Citera
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det ser inte ut som hans mormor bodde i Varberg utan i Vårgårda, så vad skriver dom om egentligen.

Som sagt, jag bara länkade. Det spretar för mycket i tråden nu. För många olika ämnen som det pratas om. Men om du läser på länken så ser du vad dom skriver om. Rätt eller fel vet jag inte. Lika lite som jag vet om det som sägs här i tråden är rätt eller fel.
Senast redigerad av HumpingDog 2013-07-08 kl. 18:55.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warm
2.

Hemmakokad drog. Riktigt äckligt, innehåller bland annat bensin och ögondroppar(osäker?). Huden ruttnar och liknar en krokodils, därför kallas det krokodil
Låter sinnessjukt. Aldrig hört talas om. Varifrån kommer informationen om att han skulle tagit detta?
Citera
2013-07-08, 18:55
Medlem
http://hn.se/nyheter/varberg/1.2239714-var-inte-i-varberg-for-att-tavla så var bodde han då?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Som sagt, jag bara länkade. Det spretar för mycket i tråden nu. För många olika ämnen som det pratas om.

Ja alltså jag har kontrollerat hans morföräldrar och dom är skrivna i Vårgårda, och i såna fall ska dom ha en adress till som dom då inte är bokförda på. Mormodern är 69 år, och morfadern 70-.
Citera
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Vet inte om denna länken är inlagd redan. Ber i så fall om ursäkt men det börjar bli lite många inlägg att läsa igenom. Lätt att missa något. Det blir lite som en sammanfattning.

”Uppdatering 8 juli 15:50: Den skjutne mördaren skall heta M** N*** H*** M*** E***, xxxxxx, från Brandbergen i Haninge. Eventuellt ska det vara så att N***** var och hälsade på sin mormor och morfar och att ena offret då är mormodern. Nån form av drog, (badsalt), eller doping blandat med andra substanser kan ha gjort E***** aggressiv. M**** S*****, känd från ”Svenska Hollywoodfruar”, är nära släkting till den 84-åriga kvinnan som mördades. Han är född och uppvuxen i Sollentuna, samt medlem i kampsportklubben South Side Muay Thai!.”

http://www.exponerat.info/skottlossning-i-centrala-varberg/

De hade ju gärna fått kredda FB för identifieringen via tatueringen: https://www.flashback.org/sp44221358
Senast redigerad av vinbra 2013-07-08 kl. 18:59.
Citera
2013-07-08, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Låter sinnessjukt. Aldrig hört talas om. Varifrån kommer informationen om att han skulle tagit detta?
Nån fick PM. Men nu var det ju tydligen MPDV och inte krokodil det handlade om. Verkar ju inte vara nånting som kan bekräftas det heller dock.
Citera
2013-07-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillfire
Nej, det är en teori som inte bygger på bevis utan snarare omständigheter.

Vadå omständigheter, vad är det för omständigheter som får dig att påstå att det numera är kul att droga sina vänner ?

Jag skulle snarare säga att du har hittat på det och ljuger för att visa som bevis på dina felaktiga påståenden !
Senast redigerad av Backentopp 2013-07-08 kl. 18:59.
Citera
2013-07-08, 18:59
Medlem
Dags för en sammanfattning av fakta så här långt?
Citera
2013-07-08, 18:59
Medlem
Chillfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Vadå omständigheter, vad är det för omständigheter som får dig att påstå att det numera är kul att droga sina vänner ?

Jag skulle snarare säga att du har hittat på det och ljuger för att verka häftig !

Ja, att verka häftig på flashback är häftigt det.

Bland annat så har det blivit mer populärt i filmer och tv-serier att droga varandra och ofta framställs det som kul. Det har även på senare tid kommit fler och fler trådar på reddit, 4chan och flashback där folk efterfrågar kunskap i ämnet.

Det är här OT och du kan starta en egen tråd om du vill diskutera vidare. Det var relevant för mitt tidigare inlägg men här bör diskussionen ta slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in