2013-07-08, 17:16
Medlem
Formsvackas avatar
"Det var en helt normal kille". Så låter det ju oftast när något sånt här händer! Men sen om man läser vidare så stod det ju att han kunde bli våldsam på fyllan..
Citera
2013-07-08, 17:18
Medlem
Om det stämmer att han var en lugn kille så kan det ju röra sig om att lagkamrater lyckats få i honom någon drog. Det kan också besvara varför det är så tyst från deras sida om händelsen!
Citera
2013-07-08, 17:19
Medlem
JagVetNogs avatar
Citat:
Efter midsommarhelgen åkte 24-åringen för att hälsa på morföräldrarna, som bor på en mindre ort i Västsverige, där han stannade fram till helgen som gick. Enligt barndomsvännen åkte han sedan ner till Varberg för att se på tävlingar i thaiboxning och hälsa på sina klubbkompisar. Han var medlem i en stockholmsklubb men hade själv blivit skadad tidigare och skulle inte tävla.

När kom han till Varberg?
Citera
2013-07-08, 17:20
Medlem
"Vanligen brukar det inte vara droger inblandat"
http://hn.se/nyheter/varberg/1.2239550--vanligen-brukar-det-inte-vara-droger-inblandat-
Citera
2013-07-08, 17:21
Medlem
AClockworkOranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Om det nu är droger inblandat i det hela kombinerat kanske med alkohol så är det
en stilla nåd att bedja om att den här vansinneshistorien med dödlig utgång ska kunna
fungera som en tankeställare åt alla aningslösa flumliberala idiotjävlar som behagar
förhärliga drog- och alkoholanvändning i det här moraliskt förfallna riket.
Det är ett ostridigt faktum att en oerhört hög andel av våldsbrott och annan kriminalitet i Sverige
är drog- och alkoholrelaterad.
Det råder sedan länge ett väldigt romantiserat synsätt på alkoholbruket.
Det är coolt att supa till. Det är fränt att testa benso och annan jävla nervgiftsskit som
det dräller av.

Kombinerar man somligt här så kan man i olyckliga fall få ett förödande resultat som igår;
det slår totalt slint i den ömtåliga mänskliga hjärnan och alla spärrar släpper bara helt
plötsligt och så en är en medmänniska bragt om livet och åter andra allvarligt skadade,
För grabben igår var med största sannolikhet påverkad av diverse kemisk stimulantia.
Ögonvittnen till dramat och mördargalningens framfart har mycket riktigt fått den
bestämda uppfattningen också vilket framgår av följande:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17094267.ab

Föreligger det psykisk ohälsa i någon grad - vilket det tydligen har gjort i detta specifika fall -
och det knarkas och sups ovanpå det, ja, då kan det vara bäddat för såna här fruktansvärda
tragedier.

Man leker inte bara med sina egna liv, man sätter andras också i fara genom detta jävla
supande och knarkande som förpestar landet.

edit: Det går faktiskt att leva ett fullgott, innehållsrikt liv helt utan droger och alkohol, hur
otroligt det än kan låta för somliga.

Uppfattade jag det rätt att du använder Aftonhoran som källa för att fastslå att dödsknark var inblandat?
Nu får du vänta till vidare undersökning för att ta reda på om/vad det var för droger han var påverkad av.

Någon skrev att flickvännen gjort slut nyligen. Djup depression (sömnlöshet och allt som hör till) samt alkohol lär vara tillräckligt för att sätta en redan labil människa i psykos.

Skulle inte bli förvånad om han sökt hjälp mot depression men fått avslag då mediciner=knark=bajs hos paragrafryttarna som styr.
Citera
2013-07-08, 17:26
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
"Det var en helt normal kille". Så låter det ju oftast när något sånt här händer! Men sen om man läser vidare så stod det ju att han kunde bli våldsam på fyllan..

Precis. Det är inte helt normalt att "snedtända" på alkohol och bli våldsam, utan tyder på en problematik som måste hanteras på något vis. Lämpligen genom att avhålla sig från fyllor.

Ett skört psyke som i en kombination av utlösande livshändelser (depression/flickvän gör slut) och en kombination av alkohol och en eller flera andra droger snedtänder och passerar gränsen till rent vansinne. Parallellen till Mattias Flink känns synnerligen befogad, bortsett från att Flink "bara" hade berusat sig på alkohol.

Fruktansvärt tragiskt för alla drabbade
Citera
2013-07-08, 17:28
Medlem
Äntligen har GW uttalat sig om hela händelsen, :

http://www.dn.se/nyheter/sverige/leif-gw-persson-ratt-med-dodligt-vald/
Citera
2013-07-08, 17:31
Moderator
v50s avatar
Sonen till den 84-åriga kvinnan som dödades är kritisk över den bristfälliga information de har fått om händelsen från polisens sida.

Citat:
Larmet om vansinnesattacken i Varberg i går, söndag, kom strax före lunch. Mer än 24 timmar senare har sonen till den avlidna 84-åriga kvinna som knivdödades i sin lägenhet ännu inte fått information från polisen om vad som egentligen skett.
– De har inte tagit någon kontakt med mig. Jag har ringt polisen och ifrågasatt varför ingen hör av sig och de har sagt att någon ska ringa senare. Mer vet jag inte, säger han i ett samtal med Expressen.se.
Den 55-årige mannen och hans syster är den döda kvinnans närmsta anhöriga. Att de inte fått veta något från polisen tycker han inte om.
– Det tycker jag är fruktansvärt dåligt, säger han.

http://www.expressen.se/gt/det-tycker-jag-ar-fruktansvart-daligt/
Citera
Bannlyst
"Jag har empati. Skjut mig!"
Citat:
I det hus där en 18-årig kille knivskars av gärningsmannen bor 35-årige Conny Bengtsson. Från sin lägenhet har han utsikt mot den balkong på andra sidan gatan där den dödade äldre kvinnan bodde.

- När det var fint väder så brukade jag se henne sitta och fika därute på balkongen, berättar Conny Bengtsson.

På söndagsförmiddagen såg han i stället plötsligt gärningsmannen hoppa ut från kvinnans balkong som ligger längst ner på huset. Den unge mannen viftade med en kniv.

Sedan hann polisen fram och ringade in gärningsmannen på gatan.

- När han stod framför polisen skrek han: "Jag har empati. Skjut mig!" Man förstod på honom att han ville bli skjuten, säger Conny Bengtsson.

Han fick intrycket att gärningsmannen antingen var narkotikapåverkad eller led av någon form av psykos.

http://www.gp.se/nyheter/halland/1.1815073--jag-har-empati-skjut-mig-
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka

Ja det är väl inte direkt ovanligt att folk blir våldsamma av alkohol . . . . . Det är väl närmast att betrakta som "normalt" numera.

Ja jag har erfarenheter från missbruksvården. Och dessförinnan från servicejobb som taxi och buss så jag vet vad jag talar om.
Citera
2013-07-08, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Precis. Det är inte helt normalt att "snedtända" på alkohol och bli våldsam, utan tyder på en problematik som måste hanteras på något vis. Lämpligen genom att avhålla sig från fyllor.

Ett skört psyke som i en kombination av utlösande livshändelser (depression/flickvän gör slut) och en kombination av alkohol och en eller flera andra droger snedtänder och passerar gränsen till rent vansinne. Parallellen till Mattias Flink känns synnerligen befogad, bortsett från att Flink "bara" hade berusat sig på alkohol.

Fruktansvärt tragiskt för alla drabbade

Okej så du menar att eftersom att jag blir aggressiv på fyllan så kommer jag i framtiden börja springa runt och oprovocerat knivhugga människor till döds?

Hur är det med logiken? Bara för att man (ibland) blir aggressiv på fyllan så betyder det inte ett piss. Plus att det alltid är andra omständigheter (sällskap, omgivning etc) som är utlösningsfaktorerna.
Citera
2013-07-08, 17:37
Medlem
Panspectralists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waicen
Okej så du menar att eftersom att jag blir aggressiv på fyllan så kommer jag i framtiden börja springa runt och oprovocerat knivhugga människor till döds?

Hur är det med logiken? Bara för att man (ibland) blir aggressiv på fyllan så betyder det inte ett piss. Plus att det alltid är andra omständigheter (sällskap, omgivning etc) som är utlösningsfaktorerna.

Något liknande hade denne NE säkert sagt för några dagar sedan också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in