Citat:
Ursprungligen postat av
kuckel
Om man vet med sig att man blir aggressiv på fyllan så låter man rimligen bli att dricka sig full. För varför skulle man vilja utsätta andra människor för sin aggressivitet?
Jag tycker inte att man kan skylla ifrån sig på andra omständigheter som utlösningsfaltorer, den som begår våldsbrott är själv skyldig till dem.
Lite trist är att de som blir dumma på fyllan eller för den delen på andra alternativ ogärna vill inse sina brister i påverkat tillstånd. Har försökt snacka med såna personer i nyktert tillstånd men de är kalla, ointresserade av att ta till sig det man i all välmening förmedlar. Enda gången jag egentligen lyckats var när jag filmade beteende på fyllan och visade upp det för en person och då i nyktert tillstånd, det tog
Sedan känner jag ett antal personer som på olika vis utan min inblandning kommit till insikt om sina brister/beteende på fyllan och valt ett nyktert liv med hänvisning till att de vill slippa skämmas för sig själv och därtill inte vill såra andra själsligt eller fsiskt. Då menar jag personer som bara har problem att sköta sig och inte alkoholister som håller sig nyktra.
De som kommit till insikt om sina brister och gör något aktivt åt det tycker jag är värd all beundran.