2013-07-08, 17:42
Medlem
failures avatar
Att påstå att en människa inte kan utföra sådana dåd utan att vara påtänd av "badsalt" eller andra substanser kanske känns logiskt, men då har ni aldrig heller sett en rejält psykotisk person som inte har tagit någon drog alls och totalt tappat verklighetsuppfattningen. Hur som helst är det tragiskt för alla inblandade.
Citera
2013-07-08, 17:44
Medlem
N*colas E*temars facebookvän M* F*anke skrev imorse: ''Vila i frid gamle vän '' på facebook.
Citera
2013-07-08, 17:46
Medlem
Johan As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waicen
Hur är det med logiken? Bara för att man (ibland) blir aggressiv på fyllan så betyder det inte ett piss. Plus att det alltid är andra omständigheter (sällskap, omgivning etc) som är utlösningsfaktorerna.
Du är ALLTID själv ansvarig för vad du petar i dig och vad som därefter händer. Det är ALDRIG någon annans fel. Det är ett vanligt sätt försöka slippa ansvar. "Han/Hon sa si eller så och då blev jag förbannad och snedtände!" "Han/Hon gjorde ditt eller datt och då blev jag förbannad och snedtände!"
Fylla är inte en förmildrande omständighet. Kan man inte hantera grejerna är det bara att låta bli.
Senast redigerad av Johan A 2013-07-08 kl. 17:50.
Citera
2013-07-08, 17:48
Medlem
Stegens avatar
Min högst vetenskapliga analys av GM är att:

A: Med tanke på grymheten i brottet och att han ändå anses vara "Svensk" tyder endast på att han måste vara av Vallonsk börd, dvs inte Pursvensk.

B: Han brukade Cannabis, inte nödvändigtvis i stora mängder men det behövs inte många spliffar innan hjärnan är som en deg. Detta är något som märks på alla som har rökt på mer än en gång, dessa människor blir efter några dagars bruk total hjärndöda.

C: Högt alkoholintag alternativt någon drog som utlöste psykosen. Men lura er inte, alkohol är inte farligt i sig men har man rökt Cannabis någon gång de senaste dagarna innan man super till det, så är chansen stor att man får en liknande psykos.
Citera
2013-07-08, 17:49
Medlem
Citat:
Okej så du menar att eftersom att jag blir aggressiv på fyllan så kommer jag i framtiden börja springa runt och oprovocerat knivhugga människor till döds?

Hur är det med logiken? Bara för att man (ibland) blir aggressiv på fyllan så betyder det inte ett piss. Plus att det alltid är andra omständigheter (sällskap, omgivning etc) som är utlösningsfaktorerna.
Givetvis är det ingen garanti för att man kommer knivhugga någon, ingen har påstått det. Men självklart är det så att någon som har en historia av aggression och våld under påverkan av alkohol har förhöjd risk att begå ett grövre våldsbrott än någon som inte blir aggressiv under alkoholpåverkan.
Citera
2013-07-08, 17:50
Bannlyst
Har alla glömt militären som gick bärsärk och sköt ner massa kvinnor? Alkohol enbart. Underskatta inte alkohol.
Citera
2013-07-08, 17:50
Medlem
Citat:
Okej så du menar att eftersom att jag blir aggressiv på fyllan så kommer jag i framtiden börja springa runt och oprovocerat knivhugga människor till döds?

Om man vet med sig att man blir aggressiv på fyllan så låter man rimligen bli att dricka sig full. För varför skulle man vilja utsätta andra människor för sin aggressivitet?
Jag tycker inte att man kan skylla ifrån sig på andra omständigheter som utlösningsfaltorer, den som begår våldsbrott är själv skyldig till dem.
Citera
2013-07-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeznil
N*colas E*temars facebookvän M* F*anke skrev imorse: ''Vila i frid gamle vän '' på facebook.
Det kan jag inte se?
Citera
2013-07-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vännen: "Han var en helt normal kille"

En vanlig, omtyckt kille. Så beskrivs gärningsmannen från söndagens vansinnesdåd.

– Jag blev väldigt chockad. För mig är han en helt normal kille, säger barndomsvännen.

Barndomsvännen kan inte se någonting hos sin vän som kan ha orsakat våldshandlingarna. Han var deprimerad ibland och det hände att han "snedtände på alkohol". Han ska då även ha kunnat bli våldsam, även om detta aldrig inträffat när vännen varit med.

http://hn.se/nyheter/varberg/1.2239592-vannen-han-var-en-helt-normal-kille-

Ja, då ger ju vännen viktiga ledtrådar. Låter onekligen som en rejäl "snedtändning" där han helt tappat normal kontroll och var närmast suicidal.
Citera
2013-07-08, 17:52
Medlem
Chillfires avatar
Troligtvis har han blivit drogad som ett skämt, när vännerna upptäcker att NE börjar bli aggressiv blir de lite oroliga och ringer polisen för att varna dem.

En större mängd benzo och alkohol?

Media kanske är rädda att det här blir sett som att en svensk kille blir drogad av sina invandrarvänner, för att sedan både döda och bli dödad som ett resultat.
Citera
2013-07-08, 17:54
Medlem
tryffs avatar
Citat:

Nej, men du kommer antagligen att bli alkis. Det du talar om är ett typiskt missbruksbeteende.
Citera
2013-07-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillfire
Troligtvis har han blivit drogad som ett skämt, när vännerna upptäcker att NE börjar bli aggressiv blir de lite oroliga och ringer polisen för att varna dem.

En större mängd benzo och alkohol?

Media kanske är rädda att det här blir sett som att en svensk kille blir drogad av sina invandrarvänner, för att sedan både döda och bli dödad som ett resultat.

Ja, definitivt en möjlighet. Om det är benso och alko så... Ja..., finns många hemska möjligheter i denna hemska historia. Om ett practical joke lett till att döda och bli dödad så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in