Citat:
Ursprungligen postat av
HumpingDog
Jag skrev såhär.
”.......””han har det nog redan svårt efter händelsen och ni gör det verkligen inte bättre.””
Varför har han det svårt efter händelsen trots att han inte är gärningsman? Någon av de andra på bilden som är gm?”
Jag tolkar ”han har det nog redan svårt efter händelsen” som att han har det svårt efter händelsen men innan han blir oskyldigt utpekad som gärningsman.
Jag tolkar ”och ni gör det verkligen inte bättre.” som att han får det ännu svårare genom uthängningen.
Med andra ord så missförstår du fullständigt eller så läser du inte så noga.
Och på tal om att inte läsa noga. LÄS mitt inlägg igen. Det jag besvarade var din fråga "Varför har han det svårt efter händelsen trots att han inte är gärningsman? Någon av de andra på bilden som är gm?”
Ska vara pedagogisk. Du är oskyldig till ett mord och du är levande. Då är det ju jävligt illa om folk börjar skriva om dig och spekulera hej vilt.
Att han mådde dåligt efter händelsen men innan han kände till uthängningen kan ju vara för att han kände gärningsmannen, eller för att han befann sig i närheten, eller för att Varberg är en liten ort och där det ju också varit spekulationer (även om många där ju vet vem gm och offer/offren är. Eller för att han själv inte kände till uthängningen men helt plötsligt hade en massa sms och samtal.
Kan finnas olika orsaker. Men oskyldigt uthängda är också offer.