Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-08, 15:12
Medlem
hsebbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jaså, det var intressant! I så fall blir det än mer intressant att höra varför män är överrepresenterade när det gäller våldsbrott. Varför blir inte alla kvinnor som brukar p-piller i så fall mördare?

Den diskussionen kanske ni kan ta någon annanstans.

On topic: Mina kompisar var nere i Varberg och tittade på thaiboxningsmatcherna i stenbrottet och hörde då en medlem ur stockholms klubben berätta att dennes vän blivit skjuten tidigare. Så det är inga tvivel att de ur klubben visste om att det inträffat. Dock visste de nog inte att han hade avlidit vid den tiden. Detta var runt kl 14.30 tiden.
Citera
2013-07-08, 15:13
Medlem
karlinges avatar
För sammanfattningen.

GM har först ryckt i dörren på denna adressen på Norra Vägen: Norra Gatan

Hur har han gått sedan för att komma till Lilla Drottninggatan. Genat över gården eller gått runt kvarteret och ryckt i flera dörrar?

Här är huset och balkongen han satt på med kniv i handen innan han hoppade ner och gick mot polisen: Lilla Drottninggatan

Här är pingisklubben som han kan ha bott på om han nu bodde med sina vänner i kampsportsföreningen: Pingisklubben
Citera
2013-07-08, 15:18
Medlem
Grandiosos avatar
Främjar boxning och kampsport våldsamt beteende?

Citat:
Boxning och andra kampsporter har kritiserats från tid till annan för att vara omoraliskt, för farligt, och influera våldsamt beteende. Kritiken har en lång historia och redan Platon sägs ha kritiserat pankration för att vara för brutal och oestetisk.

Det saknas inte vittnesmål och händelser som pekar åt att kampsport och boxning kan frammana våldsamt beteende, eller åtminstone inte minskar det.
Citat:
Inger Endresen och Dan Olweus vid universitetet i norska Bergen har under två år jämfört pojkar mellan 11-13 år som tränat styrketräning, boxning, brottning, judo, karate och taekwondo med barn som inte ägnat sig åt dessa verksamheter. De fann ett starkt samband mellan dessa aktiviteter och både våldsamt och icke-våldsamt antisocialt beteende.
http://www.newsmill.se/artikel/2009/02/01/fr-mjar-boxning-och-kampsport-v-ldsamt-beteende
Citera
2013-07-08, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Främjar boxning och kampsport våldsamt beteende?

http://www.newsmill.se/artikel/2009/02/01/fr-mjar-boxning-och-kampsport-v-ldsamt-beteende

Dumheter! Om så vore fallet så skulle väl hela klubben gått bärsärkagång? Om det nu var sporten som gjorde honom våldsam, varför slog han då inte ner folk med thai-slag och sparkar?
Citera
2013-07-08, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Precis vad jag hörde tidigare i dag. Enligt uppgifter ska det minst vara två killar till från kampsportgänget som festat med GM under natten. Klubben kan inte hålla tyst om detta länge till.
Undrar om de är kvar i Varberg eller har åkt hem.. Ett litet drogtest samt förhör av dessa grabbar vore nog passande..
Citera
2013-07-08, 15:27
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Dumheter! Om så vore fallet så skulle väl hela klubben gått bärsärkagång? Om det nu var sporten som gjorde honom våldsam, varför slog han då inte ner folk med thai-slag och sparkar?

Ja det är nog mer tyvärr att sporten drar till sig rötägg, men det sker väl antagligen inom andra sporter med.

.
Citera
2013-07-08, 15:30
Medlem
DonDDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hans skador har beskrivits som "livshotande", min uppfattning är att det brukar sluta med att man inte vaknar igen.

Du hade rätt. En galning mindre att oroa sig för.
Citera
2013-07-08, 15:32
Medlem
karlinges avatar
Hallands Nyheter botaniserar även på Flashback

http://hn.se/nyheter/varberg/1.2239388-webbkameran-sparar-inga-filmer

.
Citera
2013-07-08, 15:34
Medlem
Skummat igenom denna tråden nu, pust...
Verkar som om ni missat bilden på hans hemsida.
Om-Platser
Borde vara killen till höger.
Oerhört tragiskt ivf.
Klart är ju att han behövde hjälp och ingen förtjänar väl att avrättas på öppen gata.
Var ju inte på plats så jag dömer absolut inte polisen heller.
Finns inget svart eller vitt i detta.
Min tanke är ivf att det kanske hade gått att spara hans liv genom ett lite annat agerande.
Citera
2013-07-08, 15:36
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klabbern
Skummat igenom denna tråden nu, pust...
Verkar som om ni missat bilden på hans hemsida.
Om-Platser
Borde vara killen till höger.
Oerhört tragiskt ivf.
Klart är ju att han behövde hjälp och ingen förtjänar väl att avrättas på öppen gata.
Var ju inte på plats så jag dömer absolut inte polisen heller.
Finns inget svart eller vitt i detta.
Min tanke är ivf att det kanske hade gått att spara hans liv genom ett lite annat agerande.

Förmodligen sparat kvinnans liv om han sökt hjälp tidigare eller att hans föräldrar tagit hans tillstånd allvarligare och agerat kanske?

.
Citera
2013-07-08, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Här är huset och balkongen han satt på med kniv i handen innan han hoppade ner och gick mot polisen: Lilla Drottninggatan
Tack vare modern teknik kan man bokstavligen gå i galningens fotspår här - mycket intressant - och lite ruggigt..
Citera
2013-07-08, 15:39
Medlem
AClockworkOranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Säger vem då? Du eller har du lite underlag som styrker ditt påstående, och i så fall är jag intresserad.

De psykiska effekterna är också allvarliga. Utöver aggressivitet leder dopning ofta även till perioder av depression, oro och ångest. Maniska tillstånd, sömnstörningar och vanföreställningar kan också förekomma.
http://www.forte.se/sv/tema/andts/Dopning-leder-till-fysisk-och-psykisk-ohalsa/

Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
I fix
Ok, det står inte här att man blir aggresiv utav östrogen men det står att en bieffekt utav låga nivåer med testosteron gör att man blir aggresiv

http://www.svenskandrologi.se/res/Default/vardprogram.pdf

Men, era länkar kommer ju från vad som verkar vara statligt finansierade organisationer. Alla vet att i Sverige gäller "Knark är bajs", och det är den kunskapen politikerna besitter.
Jag säger inte att vissa saker ni skriver är osanna, men psykos av aas? Aldrig hört talas om det.

Ska ni leta efter riktiga artiklar som bevis kan ni åtminstone använda Google scholar om ni inte har tillgång till en bättre artikelsöks-sida: http://scholar.google.se/schhp?hl=sv&as_sdt=0,5&as_vis=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in