• 1
  • 2
2013-07-06, 13:34
Medlem
Tjena, Jag kanske har postat denna tråd på fel ställe men Okej.
Har ni något tips på någon typ av överbelastning program (DDoS) som kan få ner routrar/datorer
Har testat LOIC på hemsidor men får ingen effekt men nu vill jag få ner en router/dators internet.
Finns det något tips ni som kan det här, jag har för övrigt ganska mycket dator kunskaper
Citera
2013-07-06, 13:37
Medlem
Försökte med LOIC när jag ville få ner en hemsida, men måste säga att det funkade skit dåligt, om inte alls.
Citera
2013-07-06, 13:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemonLinus
Tjena, Jag kanske har postat denna tråd på fel ställe men Okej.
Har ni något tips på någon typ av överbelastning program (DDoS) som kan få ner routrar/datorer
Har testat LOIC på hemsidor men får ingen effekt men nu vill jag få ner en router/dators internet.
Finns det något tips ni som kan det här, jag har för övrigt ganska mycket dator kunskaper

Har du bläddrat igenom eller sökt i den stora tråden? -> https://www.flashback.org/t1554275
Citera
2013-07-06, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du bläddrat igenom eller sökt i den stora tråden? -> https://www.flashback.org/t1554275
Checkar den nu
Citera
2013-07-06, 15:36
Medlem
Du kommer inte hitta nagot gratis som ar bra, prova putty booter.
Citera
2013-07-06, 15:51
Medlem
LOIC duger säkert helt OK.

Däremot kanske ni missar det första D:et i DDoS?

DoS står för denial of service. D:et före står för distributed.

Det betyder i klartext att flera utför en DoS attack samtidigt mot ett gemensamt mål för att överbelasta målet.

Din ensamma dator med sina begränsningar i form av hårdvara och bandbredd och målets skydd mot enskilda kommer inte räcka långt. För att sänka en hemsida så krävs det många datorer på skilda ip-adresser osv. som attackerar samtidigt.
Citera
2013-07-06, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nurka
LOIC duger säkert helt OK.

Däremot kanske ni missar det första D:et i DDoS?

DoS står för denial of service. D:et före står för distributed.

Det betyder i klartext att flera utför en DoS attack samtidigt mot ett gemensamt mål för att överbelasta målet.

Din ensamma dator med sina begränsningar i form av hårdvara och bandbredd och målets skydd mot enskilda kommer inte räcka långt. För att sänka en hemsida så krävs det många datorer på skilda ip-adresser osv. som attackerar samtidigt.
Är ute efter att få ner någon internet.
Citera
2013-07-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolakillen127
Du kommer inte hitta nagot gratis som ar bra, prova putty booter.
Något som inte går över 200kr?
Citera
2013-07-06, 21:28
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Behövs inte mycket kunskap om nätverk och "data" om man ska DDosa.

Nä men en massa burkar... Har man 1000+st (DDoS) som attackerar samma IP så får det betydligt mer effekt än om du själv sitter på din ADSL lina och matar allt du bara kan (DoS)...

Ska du DDoSa "själv" så måste du ha ett botnet eller annat att leka med och då är du per definition inte ensam om attacken.

Kommer man åt nätet (en swirre tex) fysiskt går det dock att göra lite roliga saker med en kabel, skapa en loop och vips kommer i alla fall delar av det att gå ner om inte dom konfigurerat nätet på rätt sätt.

Tänk spanning tree fast utan att konfat för det - inget bra alls för helt plötsligt ligger lasten på 100%

Går att göra med mailservers åxå, vidarebefodre från den ena till den andra och tillbaks till den första. Har dom inte satt spärrar (quotas) så blir det väldigt fort väldigt mycket
Citera
2013-07-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Behövs inte mycket kunskap om nätverk och "data" om man ska DDosa.
Skojar du med mig? För att kunna DDosa/Hacka på riktigt, som vi stora grabbar gör, så behöver du kunna jävligt mycket om det programmerings språk du tänkt använda.
---------------------------------------------------------------------------

En riktig hacker visar aldrig någon annan hur man hackar och de ger inte ut hack gratis.

De som du sitter och laddar ner är väl säkert virus i sig själva, hackarna behöver ju ett par burkar för att kunna DDosa.

Om du vill ha ett riktigt hack program så förvänta dig inte att de ska vara billiga. Kan kosta upp till 20K.
Citera
2013-07-07, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av it4e
Skojar du med mig? För att kunna DDosa/Hacka på riktigt, som vi stora grabbar gör, så behöver du kunna jävligt mycket om det programmerings språk du tänkt använda.
Visst. Eller så laddar man ner LOIC.
Citat:
Ursprungligen postat av it4e
De som du sitter och laddar ner är väl säkert virus i sig själva, hackarna behöver ju ett par burkar för att kunna DDosa.
Absolut. Annars laddar man ner LOIC och kollar källkoden med sina feta kunskaper i programmering, i det här fallet något så avancerat och high-tech som C#.
Citera
2013-07-07, 04:44
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytbubblare
Visst. Eller så laddar man ner LOIC.

Absolut. Annars laddar man ner LOIC och kollar källkoden med sina feta kunskaper i programmering, i det här fallet något så avancerat och high-tech som C#.

Ja jösses. Kör ping -l 1440 -t då... DoSa iväg... Jösses...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in