2013-07-04, 22:12
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drfedei
https://www.facebook.com/bl*tteh*gen?fref=ts *=a

Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
https://www.facebook.com/arreboy

Är det inte två olika personer eller?
Citera
2013-07-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Finns väl fler med det namnet?
Citera
2013-07-04, 22:25
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damorte
I domen står att läsa:
"Föräldrarna och bröderna är mycket oroliga över allt som händer kring Arman"

Om jag tolkar det där rätt så innebär det att familjen är oroliga för att lille Apman beter sig som ett vidrigt litet äckel, och då får man väl i alla fall hoppas att dom inte är likadana allihopa.
De syftar väl på de ev. rättsliga åtgärder som kommer att tas mot honom, för några halal-småsaker

Jag vet inte om ska bli imponerad eller på besviken på de som känner sig nödgade att diskutera med den där uttråkade NEET-ungen här i tråden f.ö.
Senast redigerad av zergrush 2013-07-04 kl. 22:28.
Citera
2013-07-04, 22:30
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Den jag länkat till är rätt.
Citera
2013-07-05, 04:09
Medlem
gottmospahedens avatar
Har läst domen i fullo; förstår fortfarande inte hur i helvete att hålla en kniv mot först en persons hals och senare en annans hals enbart klassificeras som olaga hot och inte mordhot?
Är mordhot snarare en gradering av olaga hot?
Citera
2013-07-05, 08:46
Medlem
emxies avatar
Hemskt att det ska få gå till så, dock tror jag inte att det beror på hans ursprung. Han hade lika gärna kunnat vara svensk. De två våldtäkter jag upplevt så har det varit svenska killar.
Citera
2013-07-05, 08:58
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Å andra sidan kan detta knappast kommit som en chock för föräldrarna. Man måste ju se signaler på sina egna barn..? Något har ju gått riktigt fel i ungens uppfostran.

För övrigt så finner jag hela grejen med "ungdomsvård" för sådana här saker pinsamt. Vad ska vården gå ut på? Att lära honom att sånt här inte är acceptabelt? Allvarligt. Sådana här saker kan inte rehabiliteras som om det vore ett brutet ben. Kan tänka mig att han kommer sitta och flina sig igenom alla möten med psykologer och socialarbetare (som alla såklart kommer se honom som ett offer).
Uppenbarligen finns det ingen uppfostran att tala om för lille pojken. Oavsett hur många bokstavskombinationer ett barn har, så behöver det inte gå så här långt. Tänk då hur samhället skulle se ut

Ungdomsvård är nog trots allt bättre för en 15-åring än att bli inspärrad med grovt kriminella män, det skulle ju cementera killens yrkesval för all framtid. Jag håller ju självklart med om det du skriver om möten med socialarbetare annars.

Men nej. Denna pojk är körd. Inom tio år kommer han att sitta för våldtäkt, grov misshandel, rån eller kanske till och med mord. Mark my words.
Citera
2013-07-05, 23:46
Medlem
%s avatar
Beklagligt att se att hans bror fått betalt för att vara assistent åt honom. Dessutom har familjen haft täta kontakter med socialen. Avskrädet måste ha kostat skattebetalarna miljoner.
Citera
2013-07-06, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Att han är skyldig är redan fastslaget i domstol, och läser man domen är det knappast något tvivel om att han är en komplett idiot. Han är för övrigt inte dömd för "sexuella relationer", utan för olaga hot, försök till sexuellt tvång och sexuellt ofredande.

Att årskurs 6-9 går tillsammans innebär för övrigt inte att en 11-åring är lika mogen som en 15-åring. Förstår man inte det, så kanske man ska hålla sig ifrån andra människor.

Okej, tack.

Hur som helst, jag pratar om en 14 åring och en 15 åring här, inte en 11-åring och en 15-åring. Såg du inte det i min text? Min poäng var fortfarande att en årsskillnad på ett år inte borde betyda något extra straff om fallet var annat, vilket det gör idag.
Citera
2013-07-06, 23:21
Medlem
Pikazhys avatar
Från sida 10 i dokumentet, länkat i inlägg #2.

Citat:
Socialtjänsten har ansett familjehem är att föredra framför behandlingshem, vilket Arman skulle föredra.
Socialtjänsten anser att Arman har ett särskilt vårdbehov och söker passande familj.

Och vilken familj är lämpad samt taggade på att ta emot en sådan här ung man?
Verkligen deprimerande läsning.
Citera
2013-07-07, 02:59
Medlem
johanness avatar
ot raderat.
/mod
Citera
2013-07-08, 02:58
Medlem
Obscurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Det framgick av dokumenten från tingsrätten att denne unge iranier har 5 syskon och att samtliga är födda i flyktingläger. Vilka ansvarsfulla föräldrar sätter 6 barn till världen när man lever under sådana förhållanden??? Borde man inte vänta med att skaffa barn tills man har någorlunda stabila levnadsförhållanden???

Dessa MENA-människor...

Man sätter just barn till världen under de omständigheterna för att man tror att det kommer öka ens chanser att få stanna och tydligen hjälpte det i deras fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in