Citat:
Ursprungligen postat av
HC47
Å andra sidan kan detta knappast kommit som en chock för föräldrarna. Man måste ju se signaler på sina egna barn..? Något har ju gått riktigt fel i ungens uppfostran.
För övrigt så finner jag hela grejen med "ungdomsvård" för sådana här saker pinsamt. Vad ska vården gå ut på? Att lära honom att sånt här inte är acceptabelt? Allvarligt. Sådana här saker kan inte rehabiliteras som om det vore ett brutet ben. Kan tänka mig att han kommer sitta och flina sig igenom alla möten med psykologer och socialarbetare (som alla såklart kommer se honom som ett offer).
Uppenbarligen finns det ingen uppfostran att tala om för lille pojken. Oavsett hur många bokstavskombinationer ett barn har, så behöver det inte gå så här långt. Tänk då hur samhället skulle se ut
Ungdomsvård är nog trots allt bättre för en 15-åring än att bli inspärrad med grovt kriminella män, det skulle ju cementera killens yrkesval för all framtid. Jag håller ju självklart med om det du skriver om möten med socialarbetare annars.
Men nej. Denna pojk är körd. Inom tio år kommer han att sitta för våldtäkt, grov misshandel, rån eller kanske till och med mord. Mark my words.