• 4
  • 5
2013-07-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Man sätter just barn till världen under de omständigheterna för att man tror att det kommer öka ens chanser att få stanna och tydligen hjälpte det i deras fall.

Flyktinglägret som nämns låg ju knappast i Sverige då familjen kom hit 2005 - och pojken är äldre än så.
Citera
2013-07-08, 18:07
Medlem
Den här pojken behöver hårda regler och rutiner. Naturligtvis behöver han straffas för det han gjort. Konsekvenser ska tas när man gör fel! Tror en då att med rätt familj, stöd och medicinering kommer inte den här pojken kosta samhället så mycket pengar eller göra andra brott! Det kan gå att vända en ung människas sätt om man gör det i tid och spenderar lite pengar! Tar själv emot unga människor i mitt hem och de flesta har gjort en del saker som är fruktansvärda i mina ögon. En del har ingen som helst framtid eller skulle behövas låsas in för alltid trots deras unga ålder men många av dem har vänt sitt liv och lyckats med skolgång och arbete! Lägger man ner mer tid och pengar på barn/ungdomar så kan det bli en solskenshistoria!
Citera
2013-07-08, 19:38
Medlem
Brossys avatar
Håller inte med vissa i tråden som tycker att han ska få ungdomsvård och kanske få gå och prata med socialarbetare, ha ihjäl honom rakt av så vi garderar oss för att han inte kommer begå fler och värre brott i framtiden.
Citera
2013-07-09, 19:04
Medlem
denieds avatar
Fy fan alltså! Som invandrare i 25 år i Sverige så skäms man för det här! Vadå vård? Ska han få hota medmänniskor med kniv och trakassera dom så de får men för livet och sen bli satt i ett snällt hem som ska hjälpa honom hitta rätt?
Vafan var hans mor och 6 andra syskon i 15 år? Skicka han till Sibirien med en jävla handduk på huvet så är det klart med den idioten! Han kan fan ta med sin familj också om de inte har kunnat förändra hans beteende på 15 jävla år!

Hejdå!
Citera
2014-05-25, 02:30
Medlem
Ni har ingen koll om vad ni snackar om, jag kanske skriver lite sent men men. Jag och min kompis brevid mig har känt den här killen som kallas KURRDDIIIII i cirka 5 år...... han skulle aldrig våga sätta en kniv mot någons hals vi känner även slynan vid namn av wilma hägg och kille vid namn av alex furberg. alex var en bra kompis till arman förr vi brukade driva med alex och wilma att dom ska pussas och sånt där sen har wilma när dom hade varit hos en pedofil vid namn av Börje Lundmark som bodde på anderstorp i (mo i ranagatan) överdrivit hela händelsen, dom skulle bara vänta i Börjes lägenhet medans han var och köpte ut ciggareter åt alex och wilma. då har Wilma kommit på hela händelsen om att KURDIII har satt en kniv mot hennes hals och sagt det han nu har sagt det han har sagt och det han har gjort. Wilma och alex har gjort allt detta för pengarna. alex fick cirka 13000 och wilma runt 20000 tusen några veckor senare gjored alex och wilma slut då anklagade wilma alex föräldrar för att vara alcholister för att dom dricker då och då. Wilma innan det hade varit med en annan kompis som jag inte kommer nämna namn på iallafall så anklagade hon honom för saker han inte hade gjort och nu sitter han på ett fosterhem och har gjort det i två år. KURDII har suttit i ett år nu och ni säger att han förtjänar mer fast han är oskyldig era rasistika svin som inte ens har koll på saker och ting. arman överklagade och han vann rättegången och han är friad från det wilma och alex har sagt men sitter kvar i någon månad för andra småsaker som han har gjort tidigare i livet som han ångrar.
Citera
2014-05-25, 03:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LelleYngman
Ni har ingen koll om vad ni snackar om, jag kanske skriver lite sent men men. Jag och min kompis brevid mig har känt den här killen som kallas KURRDDIIIII i cirka 5 år...... han skulle aldrig våga sätta en kniv mot någons hals vi känner även slynan vid namn av wilma hägg och kille vid namn av alex furberg. alex var en bra kompis till arman förr vi brukade driva med alex och wilma att dom ska pussas och sånt där sen har wilma när dom hade varit hos en pedofil vid namn av Börje Lundmark som bodde på anderstorp i (mo i ranagatan) överdrivit hela händelsen, dom skulle bara vänta i Börjes lägenhet medans han var och köpte ut ciggareter åt alex och wilma. då har Wilma kommit på hela händelsen om att KURDIII har satt en kniv mot hennes hals och sagt det han nu har sagt det han har sagt och det han har gjort. Wilma och alex har gjort allt detta för pengarna. alex fick cirka 13000 och wilma runt 20000 tusen några veckor senare gjored alex och wilma slut då anklagade wilma alex föräldrar för att vara alcholister för att dom dricker då och då. Wilma innan det hade varit med en annan kompis som jag inte kommer nämna namn på iallafall så anklagade hon honom för saker han inte hade gjort och nu sitter han på ett fosterhem och har gjort det i två år. KURDII har suttit i ett år nu och ni säger att han förtjänar mer fast han är oskyldig era rasistika svin som inte ens har koll på saker och ting. arman överklagade och han vann rättegången och han är friad från det wilma och alex har sagt men sitter kvar i någon månad för andra småsaker som han har gjort tidigare i livet som han ångrar.
Din skithistoria känns inte speciellt trovärdig.
Citera
2014-05-25, 03:19
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:

Med andra ord är du för ung för att vara på FB. Grattis idiot!

Kul när polare alltid är oskyldiga men har "råkat" göra lite andra idiotsaker. "men sitter kvar i någon månad för andra småsaker som han har gjort tidigare i livet som han ångrar"...
Ingen rök utan eld!
Citera
2014-05-25, 04:13
Medlem
Agamantums avatar
Oh, en MENA invandrare som hotat oskyldiga att begå övergrepp.

Who would have known att en sådan guldklimp kunde göra något sådant! IM SHOCKED! SHOCKED!
Citera
2014-07-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Med andra ord är du för ung för att vara på FB. Grattis idiot!

Kul när polare alltid är oskyldiga men har "råkat" göra lite andra idiotsaker. "men sitter kvar i någon månad för andra småsaker som han har gjort tidigare i livet som han ångrar"...
Ingen rök utan eld!

Trevligt trevligt, han blev fri idag. Han har vunnit rättegången mot dom S.K B.O och kommer få ett saftigt skadestånd, för b.la förtal ''mened'' osv.
Citera
2014-07-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Man sätter just barn till världen under de omständigheterna för att man tror att det kommer öka ens chanser att få stanna och tydligen hjälpte det i deras fall.

Att skaffa barn i ett läger är lite konstigt, korrekt. Att starta storavel för att på så vis öka oddsen om man skulle lyckas nå Europa är ju bara en fullständigt befängd idé.
Antagligen blandar du ihop det hela med din feta WT-morsa som efter ett gäng ungar fortsatte trycka ur sig fler. Allt för att öka på sitt bostads-/barn-/etc-bidrag.

Citat:

Ett tips:
Läs igenom det du skriver innan du postar!
Eller ännu bättre: låt någon annan provläsa först. Du sitter med en kompis, så det skulle väl inte vara så svårt.
Wall of text är ditt inläggs minsta problem. Det är wall of rappakalja.
Skall det påminna om svenska eller vad avses?
Jag provade Google translate-Detect language. Google gissade swahili. Är det swahili du skriver på?
Citera
2015-07-06, 04:55
Medlem
Skellefteå är litet, rykten sprids snabbt som fan men det finns vissa som vet sanningen. Både Arman och Wilma har haft det dåligt, men jag måste nog säga att båda har förbättrat sig. Tycker ändå inte att man ska hänga ut dom här när man inte vet någonting. Och en hel del av er vet ingenting! Det här är bara barn, dom förtjänar inte att bli uthängda på det här sättet av omedvetna folk. Så som en liten upptadering, både Arman och Wilma är på goda vägar. Vet lite mer om Wilma. hon har kommit in i samhälls :-)
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in