2013-07-04, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Du ar redan straffmyndig som 15 aring. Du far ungdomsrabatt visst, men straff far du.
Får korrigera det jag skrev då jag menar fängelsestraff, inte bara ungdomsvård.
Citera
2013-07-04, 10:04
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roplop
den historien har jag oxå hört.

jag känner gärningsmannen, han är för snäll för att göra det som sagts!
GM är iraniern, och det räcker med att läsa domen för att förstå att allt inte står rätt till i huvudet på honom.
Citera
2013-07-04, 10:08
Medlem
snubben är 15 och hade vad påstås vara sexuella relationer med en tjej som gått ut 7an, dvs är eller fyller 14. Hur kan folk påstå att han borde straffas hårt bara för att hon var under 15? är ni på riktigt eller har ni aldrig gått i skolan och märkt att 7-9 årsgruppen går tillsammans? Visst att han borde straffas om han är skyldig till detta men inte fann ska han åka dit för att hon var minderårig... sjuka jävla samhälle.

om han är skyldig eller inte låter jag vara osagt tills jag till skillnad från andra vet något.
Citera
2013-07-04, 10:20
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmexigSomFan
snubben är 15 och hade vad påstås vara sexuella relationer med en tjej som gått ut 7an, dvs är eller fyller 14. Hur kan folk påstå att han borde straffas hårt bara för att hon var under 15? är ni på riktigt eller har ni aldrig gått i skolan och märkt att 7-9 årsgruppen går tillsammans? Visst att han borde straffas om han är skyldig till detta men inte fann ska han åka dit för att hon var minderårig... sjuka jävla samhälle.

om han är skyldig eller inte låter jag vara osagt tills jag till skillnad från andra vet något.
Att han är skyldig är redan fastslaget i domstol, och läser man domen är det knappast något tvivel om att han är en komplett idiot. Han är för övrigt inte dömd för "sexuella relationer", utan för olaga hot, försök till sexuellt tvång och sexuellt ofredande.

Att årskurs 6-9 går tillsammans innebär för övrigt inte att en 11-åring är lika mogen som en 15-åring. Förstår man inte det, så kanske man ska hålla sig ifrån andra människor.
Citera
2013-07-04, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmexigSomFan

Ett tips, läs domen! Där står det klart och tydligt vad han gjort och att han är skyldig.
Citera
2013-07-04, 14:39
Medlem
Ace19s avatar
Han har sedan 2011 diagnosen ADHD, står även "under 2012 rökte han mycket Hasch och var mycket inställd på att fixa pengar".
Va fan är det här för unge? Ser inte ljust ut för honom om man läser utifrån omdömet om honom i domen.
Citera
2013-07-04, 16:36
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Att han är skyldig är redan fastslaget i domstol, och läser man domen är det knappast något tvivel om att han är en komplett idiot. Han är för övrigt inte dömd för "sexuella relationer", utan för olaga hot, försök till sexuellt tvång och sexuellt ofredande.

Att årskurs 6-9 går tillsammans innebär för övrigt inte att en 11-åring är lika mogen som en 15-åring. Förstår man inte det, så kanske man ska hålla sig ifrån andra människor.
När jag gick i högstadiet så var det årskurs 7-9,d vs 13-15år.
Nu vet jag inte om det är samma sak idag,men i början på 90-talet gick det inga 11-åringar i högstadiet.
När jag var 11år så gick jag i femman i alla fall.
Citera
2013-07-04, 16:47
Medlem
Djurplagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Snälla du, enligt vad som framkommit i tråden (och i domen som det länkats till) handlar detta om högstadieelever. Flickan ska enligt en person som skrivit i tråden precis ha gått ut sjunde klass. Visst finns det folk som gör sin sexdebut tidigt, men att en 13 - 14-årig tjej skulle ha så avancerade sexvanor att hon "gillar dominans" och "går igång på" att någon ger henne order att utföra sexuella handlingar... nej, det har jag svårt att tro. Och för övrigt: Även om hon nu verkligen skulle "gå igång på dominans", så är hon lik förbannat minderårig, vilket betyder att gärningsmannen av det skälet skulle ha gett f-n i att delta i några sexuella lekar med henne.

Är du en sånhär "Stalker" man hört talas om? Jag känner dessa barn och därför vet jag även om deras läggningar. Du pratar inte om dem som om du kände dem, men du påstår ändå att jag har fel. Har du möjligtvis förföljt det såkallade "brottsoffret"? Är du möjligtvis en pedofil som vandrar på Anderstorp och sörböle om nätterna?

Citat:
Ursprungligen postat av balderbyling
Vad är du för nåt troll som känner barn och känner till deras sexvanor? Luktar pedofil lång väg. Eller så är du för ung för att vara här. Eller så trollar du...

Jag ser inget fel i att vara vän med yngre, kan du förklara för mig vad det är som är fel så att jag förstår? Jag gör inget sexuellt med barnen eller något annat lagbrott så enligt mig är det inget fel.

Citat:
Ursprungligen postat av basicstyle
hoppas att du trollar.. annars får du allt ta och visa fram mer fakta.

Vad vill du ha för fakta?
Citera
2013-07-04, 17:02
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
När jag gick i högstadiet så var det årskurs 7-9,d vs 13-15år.
Nu vet jag inte om det är samma sak idag,men i början på 90-talet gick det inga 11-åringar i högstadiet.
När jag var 11år så gick jag i femman i alla fall.
I den aktuella staden Skellefteå, så går det på de flesta högstadieskolor barn från årskurs 6 till 9. De som är födda sent på året är alltså 11 när de börjar sexan, de som är födda tidigt på året är 15 när de börjar nian. Korrekt tidsspann bör alltså vara 11-15 år på höstterminen och 12-16 år på vårterminen.
Citera
2013-07-04, 17:03
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurplagare
Vad vill du ha för fakta?
All fakta finns i den länkade domen, dina utsagor är helt irrelevanta.
Citera
2013-07-04, 17:05
Medlem
Djurplagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
All fakta finns i den länkade domen, dina utsagor är helt irrelevanta.

Irrelevanta för dig kanske.
Men å andra sidan var det ju inte du som jag pratade till heller.
Citera
2013-07-04, 17:25
Medlem
Damortes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balderbyling
Ser att det är en stor familj. Liknande problem med övriga familjemedlemmar?

I domen står att läsa:
"Föräldrarna och bröderna är mycket oroliga över allt som händer kring Arman"

Om jag tolkar det där rätt så innebär det att familjen är oroliga för att lille Apman beter sig som ett vidrigt litet äckel, och då får man väl i alla fall hoppas att dom inte är likadana allihopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in