2013-07-07, 21:47
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det är väl just det som talar för att klungan i helhet är renare nu än vid tex millenieskiftet. Då kunde vi ju se stenhårda attacker där cyklisten kunde hålla i bra mycket längre. Några sådana attacker ser vi sällan idag. Ingen av Quintanas attacker var ju speciellt långvariga.
Visst är det så. Under den glada Armstrong-eran så kunde stjärnorna attackera tre-fyra gånger under kort tid, på ett blixtrande sätt. I dag har man råd med en attack. Kolla Gesink under gårdagsetappen; attack > inhämtad > avhängd.
Citera
2013-07-07, 21:55
Medlem
erzys avatar
Klättrar i Velogames tack vare Martins seger. Skulle vara kul att se historiken i spelet, hur poängen och placeringarna ändrats över tid.
Citera
2013-07-07, 22:17
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erzy
Klättrar i Velogames tack vare Martins seger. Skulle vara kul att se historiken i spelet, hur poängen och placeringarna ändrats över tid.

Efter en mindre lyckad etapp för mitt lag droppade jag ur topplistan (top300). Men har iaf 240 poängs ledning i Flashbackligan. Men då jag har både Froome och Valverde i totalen, Rolland i bergatröjan och Sagan i poängtröjan så får Cav, Kittel och Greipel börja prestera rejält för att man ska klappa igenom.

Angående annorlunda cykling nuförtiden är ju bland det värsta man sett när Rasmussen och Contador drog 4-5 hästryck konstant uppför ett berg i Touren 2007. Det vi ser idag är inte i närheten av det.

Lyckades hitta ett klipp på tuben: http://www.youtube.com/watch?v=3WOhvPcgo50
Citera
2013-07-07, 23:19
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Alla större spurtare i mål. Var väl ca 25 min efter.

Ganska överraskande snabbt med tanke på hur det såg ut inledningsvis.
Citera
2013-07-07, 23:35
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markmag
Ganska överraskande snabbt med tanke på hur det såg ut inledningsvis.

Fast med tanke på hur tidigt de släppte så sprängde sig ingen och de kunde hålla sitt eget tempo. Utför och på slätan körde de troligtvis snabbare än täten.

Eftersom täten körde så hårt i början så var de ju rejält trötta redan tidigt in i etappen och därav blev det inga monsterskillnader i tid.
Citera
2013-07-08, 07:41
Medlem
CrapStacks avatar
Ser ut att bli lika tråkig Tdf som förra året, tackar vet jag Vueltan och Girot .
Är nog bara Movistar som kan hitta på något, hoppas jag har fel och fler lag hjälper till att göra detta spännande.

Sen avslutar vi med att hälla på lite bensin på Froome debatten med detta gamla inlägg från moder tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Vilken supertalang han är, Chris Froome.

http://forum.cyclingnews.com/showpost.php?p=941905&postcount=68
Citera
2013-07-08, 08:13
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Verkligen. Många verkar tro att det bara är att attackera hela tiden - är man övermänsklig så klarar man det - men inte när man redan är trött och ligger på gränsen som Valverde, Contador och Mollema.

Angående årets största besvikelse hittills så röstar jag på Thibaut Pinot. Ett sånt antiklimax han bjuder upp till!

Helt rätt och det glädjer mig att cyklisterna inte mäktar med dessa attacker numera.

Ni som har koll visst var det under 2006 års upplaga Landis gjorde en sjuk upphämtning dagen efter att han klappat igenom och då tog tillbaka allt han hade förlorat.
Citera
2013-07-08, 08:21
Medlem
Illusioners avatar
Är det vilodag idag?
Citera
2013-07-08, 09:03
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ni som har koll visst var det under 2006 års upplaga Landis gjorde en sjuk upphämtning dagen efter att han klappat igenom och då tog tillbaka allt han hade förlorat.
Oui.
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Är det vilodag idag?
Oui.
Citera
2013-07-08, 15:03
Medlem
NS_14s avatar
Visst känns det bra med en ren upplaga den här gången grabbar? Vågar nog påstå att faran är över. Känns också stort med en trevlig och artig britt som kommit tillbaka från sin hemska sjukdom som ett fullfjädrat Tour-esse. Det är den sortens historier som skapar myter och legender. Det är en seger för den rena sporten.

Froome under dopingväldet 2009:

http://www.youtube.com/watch?v=lEGpv0xn0E8

Den rena Froome:

http://www.feltet.dk/nyheder/statistik_froome_kun_slaaet_af_armstrong_og_laisek a/

Jag gillade förresten den lilla showen från Sky igår. Nu är det bara dags för dem att ladda batterierna och snart vara tillbaka i Skyborg-läge igen. En massaker av US Postal klass varje dag är aldrig bra för biz och det vet Murdoch och McQuaid om.

Som Armstrong sa över Twitter: Mycket att lära.
Senast redigerad av NS_14 2013-07-08 kl. 15:07.
Citera
2013-07-08, 16:18
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Helt rätt och det glädjer mig att cyklisterna inte mäktar med dessa attacker numera.

Eftersom din fråga redan är besvarad så kontrar jag med en annan fråga.
Är du med i flashbackligan på Velogames? Känns som att det var ett tag sedan man hörde från dig.
Citera
2013-07-08, 18:35
Medlem
mrshylocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Visst känns det bra med en ren upplaga den här gången grabbar? Vågar nog påstå att faran är över. Känns också stort med en trevlig och artig britt som kommit tillbaka från sin hemska sjukdom som ett fullfjädrat Tour-esse. Det är den sortens historier som skapar myter och legender. Det är en seger för den rena sporten.

Froome under dopingväldet 2009:

http://www.youtube.com/watch?v=lEGpv0xn0E8

Den rena Froome:

http://www.feltet.dk/nyheder/statistik_froome_kun_slaaet_af_armstrong_og_laisek a/

Jag gillade förresten den lilla showen från Sky igår. Nu är det bara dags för dem att ladda batterierna och snart vara tillbaka i Skyborg-läge igen. En massaker av US Postal klass varje dag är aldrig bra för biz och det vet Murdoch och McQuaid om.

Som Armstrong sa över Twitter: Mycket att lära.

Vet inte om du är ironisk eller ej. Men visst är det lite märklig att Sky så sent som 2012 haft Rasmussens och Rabobanks förra läkare Geert Leindners i sitt team..
Senast redigerad av mrshylock 2013-07-08 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in