2013-07-11, 21:49
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14

Det var ju inte bara Froome som var en medelmåtta omkring 2010 och stora delar av 2011 om man möjligtvis bortser från Wiggins. Sky/Froome utvecklades mellan 2010-2011 i samband med och rekryteringen av dr Leinders.

Mycket svårt att inte ha det här i åtanke.
Citera
2013-07-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Mycket svårt att inte ha det här i åtanke.

Vad är de som är så konstigt med att man utvecklas? har man talang och haft problem på vägen är de väl naturligt att utvecklingen kommer...
Citera
2013-07-11, 23:01
Medlem
Markmags avatar
Cav ser ut att tappa mer och mer. De andra börjar helt enkelt gå ikapp.
Citera
2013-07-11, 23:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjulven
Mount Ventoux kommer minst sagt att bli intressant med tanke på Skys situation. Jag har dock en viss feeling för att utbrytningen kan hålla denna gången också (likt förra gången upp för Mount Ventoux i Tour de France). Sky kommer ju inte vilja/kunna hålla ett allt för högt tempo om nu rätt grupp bryter ut och de andra lagen kommer väl att satsa på att köra sönder Sky upp för Mount Ventoux.

Det är ju på 14:e juli. Fransmännen kommer att slita ur sig allt för att försöka vinna den etappen. Det kan tala för att utbrytningen håller.

Tippar Rolland som etappvinnare.
Senast redigerad av mishima 2013-07-11 kl. 23:20.
Citera
2013-07-11, 23:18
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markmag
Cav ser ut att tappa mer och mer. De andra börjar helt enkelt gå ikapp.
Yep. Det räcker nog inte med att man plockar in Renshaw som uppdragare nästa år. Ungdomen knackar på dörren - och en del har redan gått in.
Citera
2013-07-12, 11:33
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är ju på 14:e juli. Fransmännen kommer att slita ur sig allt för att försöka vinna den etappen. Det kan tala för att utbrytningen håller.

Tippar Rolland som etappvinnare.

Även Voeckler lär var sugen även om han sett lite seg ut hittills. Sen måste ju Pinot göra något försök på Touren för att inte bli ihågkommen som "den farträdde cyklisten". Men Rolland är väl ingen högoddsare.

Något nytt om EBH? Är han ute till 100%?
Citera
2013-07-12, 12:02
Medlem
Imorgon tror jag är en etapp som kan passa Voeckler den etappen borde åxå kunna passa Lars Petter Nordhaug som nog är sugen på en etapp seger och sagt sig vara i bra form...
Citera
2013-07-12, 12:19
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Klart de inte skulle vara 1.5 miljoner men skulle man skriva upp hela tdf som man gör med dam fotboll så skulle de bli en hel del...ska man ha tittar siffror som någon jämförelse om vad som skrivs så borde de väl stå mycket mera om C Kalla än vad de gör ? fast hon vinner OS guld så kommer hon inte upp i antal spalt meter i kvällspressen som damfotbolls tjejerna gör ens iför mästerskapet...Går man sedan på mest lästa artiklar i sporten på expressen kommer etta om AIK i tvist med Ivan Turinas änka.. två i mest lästa en om en död hockeyspelare...trea dam em på
Eurosport mest lästa är topp cykel och tdf..
Nej jag tror faktiskt inte det skulle bli mkt mer bara för att journalisterna pratade om det mer....
folk tycker helt enkelt inte om cykel som sport bara för att vi gör det. 30-50 000 tittare och kanske generöst 10 000 mer med frimånad på eurosportplayer och mycket repotage i media är fortfarande inte lönsamt att rikta sig mot....

Du får väl jämföra dam-em med tour de ski kanske,inte en enskild idrottare. Och står nog mycket mer om tour de ski om jag får gissa. Det skrivs ju inte om dam fotboll normalt, inte nämnvärt.

Nåja, surt att cav fick spö igår när allt gick rätt innan men idag så (A)
Med EBH ute, och med tanke på att froome redan blivit isolerad en gång så kanske det finns chans för någon spännande etapp i alperna?
Citera
2013-07-12, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Nej jag tror faktiskt inte det skulle bli mkt mer bara för att journalisterna pratade om det mer....
folk tycker helt enkelt inte om cykel som sport bara för att vi gör det. 30-50 000 tittare och kanske generöst 10 000 mer med frimånad på eurosportplayer och mycket repotage i media är fortfarande inte lönsamt att rikta sig mot....

Du får väl jämföra dam-em med tour de ski kanske,inte en enskild idrottare. Och står nog mycket mer om tour de ski om jag får gissa. Det skrivs ju inte om dam fotboll normalt, inte nämnvärt.

Nåja, surt att cav fick spö igår när allt gick rätt innan men idag så (A)
Med EBH ute, och med tanke på att froome redan blivit isolerad en gång så kanske det finns chans för någon spännande etapp i alperna?

nej nej inte står de mycket alls inför tds i någon kvällstidning inte är de 6-7 sidor i dagar innan som de var inför Dam EM...Innan TDS ska starta kanske de står en eller tv sidor dagen innan eller samma dag som de ska starta...

De jag försöker få fram är att de är en konstig fördelning av vad som skrivs och att media kan påverka bra...
Citera
2013-07-12, 12:29
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Även Voeckler lär var sugen även om han sett lite seg ut hittills. Sen måste ju Pinot göra något försök på Touren för att inte bli ihågkommen som "den farträdde cyklisten". Men Rolland är väl ingen högoddsare.

Något nytt om EBH? Är han ute till 100%?

Ja tyvärr är han borta, mycket tråkigt: http://www.nrk.no/sport/_-jeg-har-aldri-hatt-det-sa-vondt-1.11129271

Den enda som överpresterat i good childs borta nu och så har man bara 7 åkare kvar, ajajaj. Får hoppas på att Cav börjar vinna spurterna och att Quintana och Rodriguez gör underverk i bergen nu. Även Voeckler måste väl sprätta till snart.

Dagens etapp tror jag vinns av någon som vågar försöka i backen med knappa milen kvar. Varför inte Gilbert?
Citera
2013-07-12, 13:09
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
nej nej inte står de mycket alls inför tds i någon kvällstidning inte är de 6-7 sidor i dagar innan som de var inför Dam EM...Innan TDS ska starta kanske de står en eller tv sidor dagen innan eller samma dag som de ska starta...

De jag försöker få fram är att de är en konstig fördelning av vad som skrivs och att media kan påverka bra...
Det är inte en konstig fördelning alls. De skriver vad folk vill läsa. Det är allt.
Citera
2013-07-12, 14:35
Medlem
Drinis avatar
Citat:

Jag förstår din poäng, och jag önskar verkligen media skrev mer om tdf, trotsallt är jag ju här för att jag tycker det är en sjukt intressant,varierande och spännande sport.
Tänkte samma sak om mma, världens snabbast växande sport, och ab började tillslut skriva om det.
Men ab och dylika tidningar är företag och måste fokusera på det dom tror att dom kan tjäna pengar på. Jag kan förstå att marknaden för repotage om cykelsport i sverige inte är stor. Cykel är tyvärr förknippad med många dopningsskandaler, och doping i Sverige är avtändande för tittarna. Cykelkulturen är inte heller stark här så det finns tyvärr inget att tjäna för tidningarna att skriva mycket om cykel. Vi får väl glädjas åt att det ser annorlunda ut i världen, tdf är ett gigantiskt och älskat event och det är väl det viktiga. Att det finns fans och intresse. Vilket land dessa fans kommer ifrån är mindre viktigt... Förra året när kessiakoff chockade och imponerade på oss alla skrevs det ju mycket mer än normalt trots allt. Så vi får hoppas på mer svenska framgångar så kanske situationen blir bättre

Vill inte gå mer offtopic nu, låt oss fokusera på årets tdf istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in