Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Hoppas Kessiakoff blir kvar i Astana är ett lag som gett han chansen att komma tillbaka å även fått flera chanser att göra resultat
Hur blir de med Larsson har han kontrakt kvar? hoppas för Larsson kan inte vara så het på marknaden om de nu inte går riktigt bra i OS
Gotland läge att byta lag? känns som han kan får svårt köra för egna resultat i de laget..
Ludvigsson åker helt okej även om jag tycker resultaten i år är sämre än föra då åkte han riktigt bra i några tuffa tävlingar mot dom bästa..
Någon som har koll på om några andra cyklister är på väg upp själv hoppas jag på att Wetterhall får chansen han skulle vara till stor nytta för många lag bra på attacker även bra som uppdragare.
Ahlstrand klar som pro för Argos - Shimano känns som rätt tufft lag att få egna chanser hoppas han kan ta dom chanser han får
Jag hoppas också Kessiakoff blir kvar i Astana. Inte bara av ekonomiska skäl utan också av tacksamhet. De har haft tålamod med honom och givit honom förtroende. Sådant är sällsynt på den här nivån. Jag gillar också Martinelli.
Löfkvist har ingen framtid i Sky. Det blir mer och mer ett brittiskt lag och han har inte utvecklats något. Jag tror han skulle passa i Garmin-Sharp. De är duktiga på att utveckla cyklister som har stannat i utveckling.
Larsson tror jag stannar i Vacansoleil. De är nog rätt nöjda med honom. Han vann prologen i Paris-Nice och gjorde en bra klassikersäsong. De har dock mjölkat på honom rätt mycket och han skulle behöva lite vila.
Ludvigsson har en lärosäsong i Argos-Shimano. Det är trots allt tuffare på den här nivån med tuffare lopp, längre säsong och mer tävlingsdagar. Han har gjort några bra tempolopp och var bland annat två på SM före Wetterhall vilket jag tycker visar att han har utvecklats som cyklist.
Det ska bli spännande att se vad Ahlstrand kan göra. Han ska köra Burgos runt men det är väl mest uppför och inga spurter? Jag tror han kan hålla en medelgod nivå som spurtare i ett lag på hög nivå.
Sedan är jag nyfiken på Kim Magnusson. Han är duktig uppför och gillar att cykla i varmt väder. Det tycker jag är lovande för framtiden. Han har haft lite otur när han har tävlat i landslaget och behöver nog ett-två år till innan han ens är aktuell för ett större lag. Jag tror dock att han skulle klara proffslivet bra. Han bor redan i Italien och kör för ett Italienskt amatörlag. Han skaffar sig bra erfarenhet i en tuff miljö.
Framtiden tror jag heter Ludwig Halleröd, Marcus Fåglum Karlsson och Fredrik Ludvigsson (Tobias bror). Det håller en riktigt hög internationell nivå i juniorklassen och slåss om VM-medaljer i höst. De är alla födda 94.