2012-07-12, 19:54
Medlem
tOpOffs avatar
Slutade tidigt idag och lyckades se hela etappen. Vi har alltså en svensk som slår de allra bästa klättrarna i touren. Helt makalöst. Perfekt lag att köra i dessutom där han får helt fria tyglar. Sedan är Rollands, Nibalis och Froomes forceringar på slutet ren ögonorgasm. Vad kul det hade varit om Froome struntade i Wiggins när han tog slut, då hade han kört i gult imorgon och till Paris

Sådana här dagar finns det ingen tvivel om att cykling är den överlägset mest underhållande sporten. Fuck Zlatan, vi har ju Kess
Senast redigerad av tOpOff 2012-07-12 kl. 20:03.
Citera
2012-07-12, 20:21
Medlem
ruckaalis avatar
Jag som halv sågade Kess chanser inför dagens etapp. Det fick man käka upp ordentligt och ingen är gladare för det än jag.
Froome, alltså vilket ryck han gjorde, hängde av allihop och hade kanske kunna köra ikapp Rolland eller?
Hur som helst var det synd att Wiggins hade en sån säker ledning inför dagens lopp att Froome inte fick gasa på. Satte verkligen käket i halsen när Froome ryckte och undrade vad gubben höll på med???
Citera
2012-07-12, 20:27
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Astana har Brajkovic på åttonde plats och Kessiakoff i ledningen i bergstävlingen. De kan inte var vara missnöjda även om de inte vunnit någon etapp.

Absolut är dem nog ganska nöjda med touren hittills utifrån sina förutsättningar. Men man saknar nog ändå tiderna då Armstrong och Contador båda körde för slutsegern. Vinokurov och gubbarna är väl inte särskilt sexiga längre.
Citera
2012-07-12, 20:29
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Absolut är dem nog ganska nöjda med touren hittills utifrån sina förutsättningar. Men man saknar nog ändå tiderna då Armstrong och Contador båda körde för slutsegern. Vinokurov och gubbarna är väl inte särskilt sexiga längre.

Nibali ska ju byta lag nästa år och det ryktas om Astana. Vi får se vad som händer nästa år. Det kan nog bli lite förändringar.
Citera
2012-07-12, 20:40
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Nibali ska ju byta lag nästa år och det ryktas om Astana. Vi får se vad som händer nästa år. Det kan nog bli lite förändringar.

Sen ska väl Fredrik också omförhandla sitt kontrakt snart eller?
Citera
2012-07-12, 20:57
Medlem
Mikojans avatar
Är det ändå inte lite så att man saknar Contador och Andy Schleck i touren?

Känns bara så där med polisong-britten som bara ligger och lurar dag ut och dag in bakom teamkompisar.

Kul för oss att vi har Kessiakoff. Han gör ju att man bortser från tråkfolket i sammandraget…
Citera
2012-07-12, 21:15
Medlem
Hoppas Kessiakoff blir kvar i Astana är ett lag som gett han chansen att komma tillbaka å även fått flera chanser att göra resultat
Hur blir de med Larsson har han kontrakt kvar? hoppas för Larsson kan inte vara så het på marknaden om de nu inte går riktigt bra i OS
Gotland läge att byta lag? känns som han kan får svårt köra för egna resultat i de laget..
Ludvigsson åker helt okej även om jag tycker resultaten i år är sämre än föra då åkte han riktigt bra i några tuffa tävlingar mot dom bästa..

Någon som har koll på om några andra cyklister är på väg upp själv hoppas jag på att Wetterhall får chansen han skulle vara till stor nytta för många lag bra på attacker även bra som uppdragare.
Ahlstrand klar som pro för Argos - Shimano känns som rätt tufft lag att få egna chanser hoppas han kan ta dom chanser han får
Citera
2012-07-12, 21:41
Medlem
Vilken supertalang han är, Chris Froome.

http://forum.cyclingnews.com/showpost.php?p=941905&postcount=68
Citera
2012-07-12, 22:28
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Wiggins går från klarhet till klarhet!

Kimmage disappointed in Wiggins and Team Sky over transparency
by Shane Stokes
http://www.velonation.com/News/ID/12357/Kimmage-disappointed-in-Wiggins-and-Team-Sky-over-transparency.aspx

Jag funderar över 2 saker. 1, vad exakt menar de med blockerad? 2, Har Sky inte gett någon förklaring på doktor Geerts anställning?
Citera
2012-07-12, 22:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Hoppas Kessiakoff blir kvar i Astana är ett lag som gett han chansen att komma tillbaka å även fått flera chanser att göra resultat
Hur blir de med Larsson har han kontrakt kvar? hoppas för Larsson kan inte vara så het på marknaden om de nu inte går riktigt bra i OS
Gotland läge att byta lag? känns som han kan får svårt köra för egna resultat i de laget..
Ludvigsson åker helt okej även om jag tycker resultaten i år är sämre än föra då åkte han riktigt bra i några tuffa tävlingar mot dom bästa..

Någon som har koll på om några andra cyklister är på väg upp själv hoppas jag på att Wetterhall får chansen han skulle vara till stor nytta för många lag bra på attacker även bra som uppdragare.
Ahlstrand klar som pro för Argos - Shimano känns som rätt tufft lag att få egna chanser hoppas han kan ta dom chanser han får

Jag hoppas också Kessiakoff blir kvar i Astana. Inte bara av ekonomiska skäl utan också av tacksamhet. De har haft tålamod med honom och givit honom förtroende. Sådant är sällsynt på den här nivån. Jag gillar också Martinelli.

Löfkvist har ingen framtid i Sky. Det blir mer och mer ett brittiskt lag och han har inte utvecklats något. Jag tror han skulle passa i Garmin-Sharp. De är duktiga på att utveckla cyklister som har stannat i utveckling.

Larsson tror jag stannar i Vacansoleil. De är nog rätt nöjda med honom. Han vann prologen i Paris-Nice och gjorde en bra klassikersäsong. De har dock mjölkat på honom rätt mycket och han skulle behöva lite vila.

Ludvigsson har en lärosäsong i Argos-Shimano. Det är trots allt tuffare på den här nivån med tuffare lopp, längre säsong och mer tävlingsdagar. Han har gjort några bra tempolopp och var bland annat två på SM före Wetterhall vilket jag tycker visar att han har utvecklats som cyklist.

Det ska bli spännande att se vad Ahlstrand kan göra. Han ska köra Burgos runt men det är väl mest uppför och inga spurter? Jag tror han kan hålla en medelgod nivå som spurtare i ett lag på hög nivå.

Sedan är jag nyfiken på Kim Magnusson. Han är duktig uppför och gillar att cykla i varmt väder. Det tycker jag är lovande för framtiden. Han har haft lite otur när han har tävlat i landslaget och behöver nog ett-två år till innan han ens är aktuell för ett större lag. Jag tror dock att han skulle klara proffslivet bra. Han bor redan i Italien och kör för ett Italienskt amatörlag. Han skaffar sig bra erfarenhet i en tuff miljö.

Framtiden tror jag heter Ludwig Halleröd, Marcus Fåglum Karlsson och Fredrik Ludvigsson (Tobias bror). Det håller en riktigt hög internationell nivå i juniorklassen och slåss om VM-medaljer i höst. De är alla födda 94.
Senast redigerad av mishima 2012-07-12 kl. 22:35.
Citera
2012-07-12, 22:31
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Larsson är allt annat än het på marknaden, men "Bianchi-kopplingen" gör nog att han kan köra vidare i Vacansoleil ytterligare något år eller två.
Citat:
Jag hoppas också Kessiakoff blir kvar i Astana. Inte bara av ekonomiska skäl utan också av tacksamhet. De har haft tålamod med honom och givit honom förtroende. Sådant är sällsynt på den här nivån. Jag gillar också Martinelli.
Den där Martinelli har varit med om mycket - och då snackar vi inte om andraplatsen efter Bernt Johansson i OS i Montreal. Som mångårig team-manager för bl.a. Mercatone Uno och Saeco så har man upplevt en heeeeel del...
Senast redigerad av knullklasson 2012-07-12 kl. 22:39.
Citera
2012-07-12, 22:33
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Vilken supertalang han är, Chris Froome.

http://forum.cyclingnews.com/showpost.php?p=941905&postcount=68

E det bara sky-åkare på den där sjablonen? Helt klart lite intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in