• 1
  • 2
2013-06-17, 21:45
Bannlyst
Kokain är väl det värsta exemplet för omdömet försvinner helt men nu tänkte jag på vilka som gör en förlamad resten av livet, GHB kan väl orsaka det? Finns det inte ganska stor chans att syra (LSD) också gör en till grönsak om man tar för ofta?
Citera
2013-06-17, 21:47
Medlem
Vad pratar du om? Vaddå kokain? Kokain påverkar inte ens tankeverksamhet i särskilt hög grad tycker jag.

GHB har väl för övrigt i princip samma effekter som alkohol. Jag skulle rösta på GHB/GBL/alkohol

Psykadeliska droger som LSD påverkar förvisso hjärnan väldigt mycket, men om vi ska gå efter ordet "hjärndöd" så röstar jag absolut på GHB/GBL/alkohol

Med alkohol och dylika droger så går man ju mer på "autopilot" och bara gör saker.
Senast redigerad av nummer10011 2013-06-17 kl. 21:52.
Citera
2013-06-17, 21:53
Bannlyst
Det har hänt att folk snortat kola öppet på krogar när toaletterna varit upptagna. LSD har jag hört kan göra en till grönsak.

Angående kokain, läs OssoBucos inlägg här, känns omöjligt att han har fel:

https://www.flashback.org/t2076576
Citera
2013-06-17, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeanPierre
Det har hänt att folk snortat kola öppet på krogar när toaletterna varit upptagna. LSD har jag hört kan göra en till grönsak.

Angående kokain, läs OssoBucos inlägg här, känns omöjligt att han har fel:

https://www.flashback.org/t2076576
Allt han säger är ungefär att humöret påverkas och att det är väldigt beroendeframkallande, vilket jag håller med om då jag vet hur det känns.
Kokain är usel drog, men inte för att "blir konstig" (hjärndöd). Utan för att det är en så kort effekt och ger ett enormt sug.

Man är relativt klar i huvudet när man tagit det.
Citera
2013-06-17, 22:00
Bannlyst
Aha, men då kan man ju säga på ett sätt att man blir mer eller mindre hjärndöd eftersom det våldtar ens lyckocentral såpass? Eftersom folk dragit linor öppet på krogen tex.
Citera
2013-06-17, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeanPierre
Aha, men då kan man ju säga på ett sätt att man blir mer eller mindre hjärndöd eftersom det våldtar ens lyckocentral såpass?
Det beror väl på hur man menar.
Du blir hjärndöd av kokain på samma sätt som du blir hjärndöd av att vinna en miljon på lotto, ungefär enligt min mening.

Alkohol däremot gör dig hjärndöd på samma sätt som att din hjärna dör enligt min mening

(Jag ber förresten om ursäkt att jag verkade spydig innan. Jag försöker att undvika att vara sådan på nätet, men jag har så mycket jobb att jag gått in i väggen och blivit utbränd)
Senast redigerad av nummer10011 2013-06-17 kl. 22:04.
Citera
2013-06-17, 22:07
Bannlyst
Det är lugnt!

Alkohol gör en hjärndöd, det vet alla men när det gäller kola, kan man inte ta sånt lite mer diskret, typ i en gränd eller så när toan är upptagen, då måste man väl ändå vara ganska hjärndöd?

Fast nu var det förvisso inte sån hjärndödhet jag frågade om utan vilka droger som gör att man bara kan ligga ner och inget mer än så.
Citera
2013-06-17, 22:22
Bannlyst
Ketamin, hur ligger det till med det?
Citera
2013-06-17, 22:31
Bannlyst
alkohol i tillräcklig mängd
Citera
2013-06-17, 22:40
Medlem
TuffShizzs avatar
2,4,5-trioxin.
Citera
2013-06-17, 23:00
Medlem
psyDucks avatar
Tar du för mycket extacy under en lång tid så blir du väl aningen "hjörndöd", vad du än nu menar med det ordet.

För övrigt så kanske du inte ska komma och börja tjafsa och argumentera emot folk när det är helt uppenbart att du inte har någon som helst minsta lilla koll på något av det här.

Jag tvivlar på att du är äldre än 15 år, men det hör inte hit.
Citera
2013-06-17, 23:06
Bannlyst
Så droger kan inte göra en till en grönsak? Jaså du.

https://www.flashback.org/t357329
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in