• 1
  • 2
2006-08-06, 12:25
Medlem
Fick just reda på att en gammal bekant hade tagit en överdos av nånting och blivit hjärndöd och det fanns inget man kunde göra för han nu. Fick inte reda på så mycket mer och undrar nån som har nån aniing va det kan varit för drog?
Citera
2006-08-06, 12:35
Medlem
Alprazolams avatar
svårt att säga, men den drog som dök upp i mitt huvud, va ghb
Citera
2006-08-06, 12:45
Medlem
Spider Mikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alprazolam
svårt att säga, men den drog som dök upp i mitt huvud, va ghb
GHb blir man väl inte hjärndöd av?Tög kanske men inte hjärndöd..Speed borde man väl kunna bli hjärdöd av?Om man svänger i sig tillräckligt mkt under kort tid då..Annars kan man väl bli hjärndöd på alkohol,om man super som satan och ramlar omkull och kraschar i en trottoarkant eller liknande..
Citera
2006-08-06, 13:27
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider Mike
GHb blir man väl inte hjärndöd av?Tög kanske men inte hjärndöd..Speed borde man väl kunna bli hjärdöd av?Om man svänger i sig tillräckligt mkt under kort tid då..Annars kan man väl bli hjärndöd på alkohol,om man super som satan och ramlar omkull och kraschar i en trottoarkant eller liknande..

När man tar en överdos ghb/gbl så får hjärnan inget syre.
Och får den inget syre på ett längre tag ja då är du en grönsak.
Citera
2006-08-06, 14:08
Medlem
hencoisms avatar
Trist, Adore. Har du fått hela historien förklarad eller bara någorlunda?

För mig spontant var det främst en kombination som ploppade upp i huvudet. Amfetamin/Metamfetamin ovarsamt kombinerat med Ecstacy.

Varför jag tror på nämnda? Många direkt ignorerar och avfärdar de fakta som finns ang. mixen E och A.

Dom varningarna finns ju inte där för skoj skull, utan just för att det kan vara direkt avgörande för hälsans skull.

Nu är jag visserligen ej någon E-fena, men passar till ett inlägg i en tidigare tråd och överlåter resten av forskningen till var och en.

Länk till tidigare post
Citera
2006-08-06, 15:33
Medlem
Spider Mikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Ah man lär sålänge man lever..Nu blev jag lite nyfiken på vilken drog han ODade på..
Citera
2006-08-07, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish

Kanske dax att ta det lite lugnare då Tycker att jag kan bli rätt bränd och överaktiv på 7-8ml gbl
Citera
2006-08-07, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adore
Fick just reda på att en gammal bekant hade tagit en överdos av nånting och blivit hjärndöd och det fanns inget man kunde göra för han nu. Fick inte reda på så mycket mer och undrar nån som har nån aniing va det kan varit för drog?

finns säkert en massa skit
Citera
2006-08-07, 07:11
Medlem
CpGurrAs avatar
LSD, amfetamin/ecstasy eller allt samtidigt. Jobbigt, har aldrig hört någon bli hjärndöd på riktigt, förutom att alla som håller på med droger är allmänt hjärndöda men inte ordagrant! GHB/GBL somnar man väl bara på, tagit stora doer GHB och bara somnat eller blivit helt lam, kanske av GBL för det är ju lösningsmedel.
Citera
2006-08-07, 12:47
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
LSD, amfetamin/ecstasy eller allt samtidigt. Jobbigt, har aldrig hört någon bli hjärndöd på riktigt, förutom att alla som håller på med droger är allmänt hjärndöda men inte ordagrant! GHB/GBL somnar man väl bara på, tagit stora doer GHB och bara somnat eller blivit helt lam, kanske av GBL för det är ju lösningsmedel.

På överdoser av gbl/ghb så får du andningsdepression vilket leder till att du inte kan andas så nej du somnar bara inte.
Citera
2006-08-08, 07:42
Medlem
Pelliass avatar
Hjärndöd orsakas mycket riktigt av syrebrist i hjärnan, som i sin tur orsakats av djup medvetslöshet eller andningsförlamning. Dvs en klassisk "OD".

Vanligaste orsakerna till detta är ju en överdos Heroin (eller annan opiat) eller GHB/GBL. Bidragande orsaker, som dock sällan ensamt är dödliga, är ofta benzodiazepiner samt alkohol.

Amfetamin & Ecstasy däremot är ju centralstimulerande medel och kan därför inte förorsaka hjärndöd.
Citera
2006-08-08, 19:44
Medlem
hencoisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellias
Hjärndöd orsakas mycket riktigt av syrebrist i hjärnan, som i sin tur orsakats av djup medvetslöshet eller andningsförlamning. Dvs en klassisk "OD".

Vanligaste orsakerna till detta är ju en överdos Heroin (eller annan opiat) eller GHB/GBL. Bidragande orsaker, som dock sällan ensamt är dödliga, är ofta benzodiazepiner samt alkohol.

Amfetamin & Ecstasy däremot är ju centralstimulerande medel och kan därför inte förorsaka hjärndöd.
Vad menar du?

Att det omöjligt kan finnas risker för neurotoxicitet? Och detta för att båda kategoriseras som centralstimulerande?

Kan du vara så god och utveckla detta?

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in