Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-20, 18:33
Medlem
NostradamusJRs avatar
Jag har bara kört bil 3 ggr i hela livet varav 2 gånger under påverkan av CB. Jag är LÄTT bättre chaffis onykter än nykter.
Citera
2013-06-22, 18:08
Medlem
juju_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CeTh-LoEG
Jämför du på allvar alkohol med cannabis? Studier visar att alkohol gör en bilist ungefär 50 gånger farligare i trafiken än en nykter bilist är. När ruset är över, är alkoholen i princip ur kroppen. Menar du att en cannabisrökare, som kanske har THC i blodet någon dag efter denne senast rökt, är så påverkad så att denne är olämplig i trafiken?

Jag menar precis vad jag skrev. En dagligrökare hinner aldrig bli en bra bilförare. Att man bygger upp en hög tolerans som dagligrökare är inte samma sak som att man inte är påverkad.
Citera
2013-06-22, 18:37
Medlem
nuplie22s avatar
Brukar undvika bilen i minst en dag efter jag rökt, men eftersom jag bor i en storstad kör jag i princip aldrig ändå. Oavsett hur nykter jag känner mig så vill jag inte ha knarkigt blod vid en olycka.
Citera
2013-06-23, 00:45
Medlem
Sjuklings avatar
Jag betraktas säkert som väldigt oetisk men jag kör ganska ofta stekt, nån gång i veckan iallafall. Jag försöker undvika det så gott det går men ibland så krävs bilen. Köra tycker jag går väldigt bra så länge man inte börjar köra direkt efter ett par bonghits, då är det bättre att låta ruset lägga sig nån timme. Jag kör mycket säkert, kontrollerbart och håller mig till så lugna vägar som möjligt. Dessutom får jag faktiskt erkänna att det är jävligt skoj att köra stekt trots att man kör lugnare än om man skulle varit nykter!
Påverkad av någon annan drog (speciellt alkohol) kan du glömma att jag skulle köra på, oftast livsfarligt.
Citera
2013-06-23, 00:51
Medlem
SuffocatedHealths avatar
Är man någorlunda bäng så kan man köra när man är hög. Man blir en säkrare förare eftersom man inte vågar ta våghalsiga beslut. Man ba: "nääe"
Citera
2013-06-23, 00:53
Medlem
Rektum-Grans avatar
Säger verkligen inte att det är samma effekt på cannabis och alkohol men om du inte känner för att förstöra nån annans liv, och förmodligen ditt eget råder jag dig att låta bli att köra bil medans du är påverkad av cannabis, eller någon annan drog överhuvudtaget..
Så om du är en bra person låter du bli och om du är en idiot kör du.

Alla som vill kritisera mig med ''Det går ju visst att köra bäng'' osv.
hit me.
Citera
2013-06-23, 00:59
Medlem
SuffocatedHealths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektum-Gran
Säger verkligen inte att det är samma effekt på cannabis och alkohol men om du inte känner för att förstöra nån annans liv, och förmodligen ditt eget råder jag dig att låta bli att köra bil medans du är påverkad av cannabis, eller någon annan drog överhuvudtaget..

hit me.

Det finns studier som motsäger det du precis påstått. Men jag håller trots allt med ditt uttal. Fenomenalt resonemang. Man ska inte köra bil onykter, oavsett drog.
Citera
2013-06-24, 01:43
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuffocatedHealth
Det finns studier som motsäger det du precis påstått. Men jag håller trots allt med ditt uttal. Fenomenalt resonemang. Man ska inte köra bil onykter, oavsett drog.

Att köra mer defensivt och att köra säkert är olika saker. Jag tvivlar på att det finns studier som säger att vi hade haft mindre olyckor om folk bara kört höga.
Citera
2013-06-24, 02:11
Medlem
Pqps avatar
Kort och gott kan man väl säga att cannabis tenderar att påverka folk olika i ett större spann än alkohol, alkohol gör att man gradvis kör sämre och sämre ju mer full man blir. Medan körning under påverkan av cannabis inte går att måla upp genom att generalisera då det är för stora åtskillnader i hur ruset ter sig från person till person.
Citera
2013-06-24, 10:18
Medlem
OffensiveShits avatar
Sist jag var bäng körde jag bil. Jag kom inte ens ihåg att jag gjorde det förräns min vän sa att jag hade flyttat på biljäveln.
Är helt enkelt tvungen att köra bilen, enda sättet för mig att komma hem.
Jag känner mig säker att köra efter ca 6timmar, fast den gången var jag verkligen jävla pårökt.

Att köra runt 50km/h är lugnt, men fyfan när jag kom ut på motorvägen tyckte jag 70 var galet fort, men jag kunde inte köra 70 på motorvägen, det drar till sig säkert en del uppmärksamhet från snuten så jag satt där och körde i 90km/h och tyckte att det var fucking jävla warpspeed.
Citera
2013-06-24, 17:16
Medlem
Narkotikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektum-Gran

hit me.

Om du inte vill riskera att förstöra någon annans liv, eller ditt eget, så råder jag dig att låta bli att köra över huvud taget, oavsett om du är nykter eller ej.
Citera
2013-06-24, 17:25
Medlem
Jag körde bäng hela tiden förut i flera år. Men på senare år så har jag slutat med det. Inte för att jag tror att jag ska köra ihjäl någon, utan för att inte bli av med körkortet. Dock så har jag inte kört mitt i stan i rusningstrafik bäng. Eller jo, någon enstaka gång.

Jag kan tycka att i alla fall jag kör mycket mer defensivt, lugnt och fint när jag kör bäng.
Men det är ju fel förstår man innerst inne, man ska inte köra med droger i kroppen. Nu för tiden så får bilen stå tills nästa dag. Planerar som om jag druckit alkohol, vilket fler personer borde göra. Är du med i en bilolycka så är det inte ovanligt att man kollar om du är drogpåverkad.
Sen så är det nog inte så roligt att köra ihjäl någon liten unge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in