Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-06-17, 00:46
Medlem
Brmcs avatar
När anser du att det är okej att sätta dig i bilen och köra efter att du har rökt? Jag har kört när jag rökt, både tidigt under ruset, likväl som sent samt efter ett par timmar. Jag gör det inte längre, då jag på äldre dagar insett att det inte alls är en bra idé.

Om man drar alkoholparallellen. Du kan ju t.ex. räkna ut på ett ungefär när du rent lagligt får köra bil efter du druckit. Kan man göra något liknande med cannabis?

Sätter ni er och kör efter ett par timmar när ni känner er relativt klara i huvudet, eller väntar ni (likt alkohol) till dagen efter?

Edit: Lite osäker på placering av tråd, men visste inte riktigt vart jag skulle lägga den annars. Ogillar mods detta får ni gärna skicka vidare den.
Citera
2013-06-17, 00:52
Medlem
Egentligen är man kanske körduglig 6-8 timmar efter att man rökte sist om inte tidigare men du kan fortfarande åka fast för det. Polisen tar blodprov misstanke om drograttfylla och där ska det kunna synas i ett par dagar efter senaste röktillfälle.
Citera
2013-06-17, 01:07
Medlem
neqers avatar
Ge dig ut bara - du är en säker bilist: http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0008/14/cannabis.html
Citera
2013-06-17, 01:22
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankontact
Egentligen är man kanske körduglig 6-8 timmar efter att man rökte sist om inte tidigare men du kan fortfarande åka fast för det. Polisen tar blodprov misstanke om drograttfylla och där ska det kunna synas i ett par dagar efter senaste röktillfälle.

Jo men jag menade mer hur ni personligen gör. Eller om folk kör när de rökt. Vill få igång en diskussion om cannabis i samband med bilar.
Citera
2013-06-17, 01:33
Medlem
Jag har inte kört när jag har rökt. Mest för att jag inte vill riskera körkortet men jag tycker det är lugnt så länge du inte sätter sig bakom ratten efter du har riktigt rökt ner dig.
Citera
2013-06-17, 02:07
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morktsvammel
Jag har inte kört när jag har rökt. Mest för att jag inte vill riskera körkortet men jag tycker det är lugnt så länge du inte sätter sig bakom ratten efter du har riktigt rökt ner dig.

Motivera gärna varför. Även om artikeln ovan visar att det inte alls är farligt, kan man fortfarande ha moraliska aspekter på det hela.
Citera
2013-06-17, 02:11
Medlem
Cybersluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morktsvammel

Fast du riskerar ju körkortet om du kör 1-2-3 veckor efter du rökt också, du kommer ju fortfarande vara positiv om nu polisen tar in dig på ett pisseprov under en lång period (självklart beroende på hur ofta du röker) efter röktillfället.
Citera
2013-06-17, 02:24
Medlem
perhammars avatar
när du känner att du klarar av att köra säkert. hade själv aldrig satt mig bakom ratten om jag varit aphög.
Citera
2013-06-17, 02:33
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Aldrig
Citera
2013-06-17, 02:43
Medlem
Omedelbart.
Citera
2013-06-17, 02:56
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perhammar
när du känner att du klarar av att köra säkert. hade själv aldrig satt mig bakom ratten om jag varit aphög.

Är det när du är efterbäng och man börjar komma tillbaks eller när du tycker det släppt helt? Personligen känner jag mig efterbäng väldigt länge nämligen.
Citera
2013-06-17, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberslut
Fast du riskerar ju körkortet om du kör 1-2-3 veckor efter du rökt också, du kommer ju fortfarande vara positiv om nu polisen tar in dig på ett pisseprov under en lång period (självklart beroende på hur ofta du röker) efter röktillfället.
Fast pissprov leder inte till drograttfylla så nä :/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in