Citat:
Ursprungligen postat av
L-lize.zuttNOW
För mig är det nog risken att bli lagförd som väger tyngst, vilket är anledningen till att jag lagt cannabis på hyllan, i alla fall här i sverige.
Tycker den största skillnaden mellan alkohol och cannabis i det här fallet är att man tappar inte omdömet av cannabis på samma sett. Man kan först och främst avgöra om man är kapabel till att köra, man kanske är till och med mer kritisk än innan, vilket jag tycker man är inkapabel att fatta efter 3-4 öl. Sen att man inte överskattar sin körförmåga, som man kan göra på alkohol.
Lite "där alkoholen går in går vettet ut" fast "där cannabisen kommer in går inte vettet ur"?
Men det som stör mig lite är folk som säger att man kan köra efter 2-3 timmar. Okej om det är en spliff liksom. Men ofta sitter man ju med polarna och tar ett par stycken. Och om man jämför det med alkohol, att man sitter och tar 4-5 öl, är man inte kapabel till att köra 2-3 timmar efter sista ölen. Tycker detta bör appliceras på cannabis med. Nu är det inte alltid man röker dundermycket, men ni förstår principen.