Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2013-06-24, 17:34
Medlem
bongloards avatar
Jag har kört bil många gånger bäng men få gånger har jag rökt nått bra och de bilturerna minns jag knappt. Lite småbränd har jag kört bättre då jag slappnat av och blivit mer medveten om min omgivning. Det har jag märkt tydligt eftersom att jag på vintern sladdat mycket på bland annat isbana.

I många av fallen kör man faktist bättre och det är bevisat i diverse studier. Ditt problem är om du är med i en olycka så är du riktigt illa ute. Är du bäng och passerar en kontroll så är du jävligt illa ute osv. För att va 100% säker vänta 72h, minst 24h efter du rökt. Oavsett hur du kör så är mitt råd att inte göra det för jag har tappat mitt körkort och tagit tillbaks det med nykterhets prover. Det är ett helvette så ställ inte till det för dig.
Citera
2013-06-25, 21:14
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somasoma
Jag körde bäng hela tiden förut i flera år. Men på senare år så har jag slutat med det. Inte för att jag tror att jag ska köra ihjäl någon, utan för att inte bli av med körkortet. Dock så har jag inte kört mitt i stan i rusningstrafik bäng. Eller jo, någon enstaka gång.

Jag kan tycka att i alla fall jag kör mycket mer defensivt, lugnt och fint när jag kör bäng.
Men det är ju fel förstår man innerst inne, man ska inte köra med droger i kroppen. Nu för tiden så får bilen stå tills nästa dag. Planerar som om jag druckit alkohol, vilket fler personer borde göra. Är du med i en bilolycka så är det inte ovanligt att man kollar om du är drogpåverkad.
Sen så är det nog inte så roligt att köra ihjäl någon liten unge.

Samma här! Ska jobba med att köra bil denna sommaren, så tänket skippa rökat p.g.a. den anledning. Vill inte riskera mitt körkort alltså. Meckigt att ta om :/
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in