• 1
  • 2
2005-06-07, 23:11
Bannlyst
jag och mina polare har läge diskuterat igenom hur man skulle välja att dö om man fick valet mellan att frysa eller att brinna ihjäl. Själv väljer jag nog att brinna ihjäl. Detta då jag hatar att frysa och att kyla är bland det värsta som finns.

Poll: Vad väljer du? Motivera gärna
Citera
2005-06-07, 23:14
Medlem
...........Har hörta att det ska va ganska ok o frysa ihjäl (från alla som gjort det ) He he , men att man somnar bara.....

Men att brinna, vad hemskt....... Måste ju vara en fruktansvärd tortyr.......
Citera
2005-06-07, 23:21
Medlem
a4swes avatar
Men Kant hävdade...nä just det, Kant har aldrig yttrat sig i frågan och så heller inte någon annan filosof överhuvudtaget!
Det kan måhända vara en smått elitistisk syn på filosofin men jag vill ändå hävda att det är en bra fingervisning att detta icke har med filosofi att göra.
Övrigt?

Personligen skúlle jag nog vällja att frysa ihjäl då jag hört samma saker som föregående talare.
Citera
2005-06-07, 23:23
Medlem
Dr. Löhks avatar
Tråden borde passa bättre i medicin. Men jag skulle defenitivt välja att frysa ihjäl. Man ska tydligen bli varm, go och lite trött.
Citera
2005-06-07, 23:26
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Tråden borde passa bättre i medicin. Men jag skulle defenitivt välja att frysa ihjäl. Man ska tydligen bli varm, go och lite trött.

Det verkar ju mysigt ju, lite så där soft.
Citera
2005-06-07, 23:49
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Löhk

Det stämmer. Det sägs ju att många som frusit ihjäl återfunnits nakna.De har blivit så varma att de klättav sig. Kroppen börjar bränna en massa energi för att värma upp sig, sen kollapsar den.
Citera
2005-06-08, 00:01
Bannlyst
Stänger inte kroppen ner organ och delar i kroppen bit för bit när man fryser ihjäl? så man känner inte av det
Citera
2005-06-08, 00:27
Medlem
Helt klart att frysa ihjäl.
Kroppen reagerar precis det omvända, just för att skydda dig in i det sista.
Citera
2005-06-08, 00:31
Medlem
Hur kan man ens överväga att välja brinna ihjäl?
Citera
2005-06-08, 00:36
Medlem
AlleyCats avatar
På grund av personlig erfarenhet av just hypothermi väljer jag att frysa ihjäl alla dagar i veckan. En sån död är inte ens obehaglig, snarare tvärtom. Enda jobbiga perioden är när kroppen börjar skaka okontrollerat och du börjar förstå att du håller på att frysa ihjäl. Den hemska insikten varar dock bara ett par sekunder innan man blir soft och likgiltigt koma-aktig. Att brinna verkar inte alls kul...
Citera
2005-06-08, 01:00
Medlem
Bloodhounds avatar
Att brinna är nog det sista man vill göra eftersom det är ett av dom få sätten där kroppen reagerar på smärttraumatisk-stress och stänger ner sig själv som en försvarsfunktion. Du dör helt enkelt av smärta. Kyla skall vara riktigt trevligt, varför är redan förklarat.
Citera
2005-06-08, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Det stämmer. Det sägs ju att många som frusit ihjäl återfunnits nakna.De har blivit så varma att de klättav sig. Kroppen börjar bränna en massa energi för att värma upp sig, sen kollapsar den.

Frysa ihjäl .

Hade en granne som frös ihjäl när han stod vakt på däck. Han hittades naken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in