2005-06-08, 02:13
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ume69
Frysa ihjäl .

Hade en granne som frös ihjäl när han stod vakt på däck. Han hittades naken.

Får man lov att fråga var? På en fiskebåt eller? I Bottenviken?
Citera
2005-06-08, 06:40
Moderator
Tystnads avatar
Frysa! Bla använder Tullen (tror jag det var) denna metod för att avliva illegalt införda sköldpaddor ,skall visst var en mycket skonsam metod ,man blir varm och somnar in enligt vad det stod i nån aftonblaska,då detta om dem beslagtagna sköldpaddorna var uppe ,det var visst hundratals sköldpaddor ,många av dem i dåligt skick som skulle avlivas.

Ev självmordskandidator på FB:
Plocka nu INTE ut era grejor ur frysen och kryp in för att testa
Citera
2005-06-08, 06:59
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sade
Hur kan man ens överväga att välja brinna ihjäl?

För att det är manligt!

Tänk er bara vilket arv man lämnar till kommande generationer om man dränker in sig i bensin å sätter fyr på sig utanför ett dagis

Kändis över en natt liksom! + att man lär de små kräken att eld är farligt...
Citera
2005-06-08, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Men Kant hävdade...nä just det, Kant har aldrig yttrat sig i frågan och så heller inte någon annan filosof överhuvudtaget!

Oj, det var verkligen en utsaga som kan och bör ifrågasättas.
Citera
2005-06-08, 14:12
Medlem
Hispers avatar
Om jag nu tvingas välja så är det infrysningsvarianten som ligger närmast till hands.

Men om jag skulle tvingas välja den varma metoden så skulle jag definitvt se till att det är en rejäl brasa som omsvärmar mig. Jag har någonstans läst om att den varianten inte skall vara så fruktansvärt fasansfull då man skulle tuppa av pga syrebrist ganska snart.
Citera
2005-06-08, 15:05
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Oj, det var verkligen en utsaga som kan och bör ifrågasättas.

Allt bör ifrågasättas!
Men jag tror att du får stora problem med att falsifiera detta.
Citera
2005-06-08, 17:34
Medlem
frostflakes avatar
Jag väljer ingen. Det är slavmentalitet att välja sättet att dö på.
Två gånger har (halv-) människor försökt slå ihjäl mig. Skulle jag ena gången, med anarkisterna, med två man sittandes på ryggen medans den tredje dunkar mitt ansikte mot trottoarkanten rest mig upp och sagt - Skjut mig hellre! Eller när muhammedarna slog mig med en busshammare i bakuvudet så skallbenet sprack och jag fick hjärnblödning, borde jag sagt - Häng mig hellre!
Skitprat! Slavmentalitet!
Citera
2005-06-09, 11:51
Medlem
a4swes avatar
Är då inte att be om att bli skjuten eller hängd att vällja att dö?
Jag tror även att majoriteten av alla som svarat här skulle kämpa så långt dom kan för att slippa bli utsatt för de öde de rent teoretiskt valde, så slavmentalitet köper jag inte.
Citera
2005-06-12, 01:33
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frostflake
Jag väljer ingen. Det är slavmentalitet att välja sättet att dö på.
Två gånger har (halv-) människor försökt slå ihjäl mig. Skulle jag ena gången, med anarkisterna, med två man sittandes på ryggen medans den tredje dunkar mitt ansikte mot trottoarkanten rest mig upp och sagt - Skjut mig hellre! Eller när muhammedarna slog mig med en busshammare i bakuvudet så skallbenet sprack och jag fick hjärnblödning, borde jag sagt - Häng mig hellre!
Skitprat! Slavmentalitet!

Frågan var som sagt var filosofisk, trots att Kant inte yttrat sig i den.

Frysa, naturligtvis, av skäl som redan blivit beskrivna. Finns en kort novell om det här av Jack London om en man som fryser ihjäl: 'Att göra upp eld' är den svenska titlen. Mycket läsvärd om jag inte missminner mig.
Citera
2005-06-12, 01:38
Medlem
Schulls avatar
Frysa ijäl!!!
Citera
2005-06-12, 01:49
Medlem
Jag håller med majoriteten (dvs frysa ihjäl).

Och nog passar ämnet under "Filosofi":

"Some say the earth will end in fire, some ice
From what I tasted of desire I hold with those who favour fire
But if it had to perish twice I think that for destruction ice is also great and will suffice"

(Poem av Robert Frost)
Citera
2005-06-12, 09:27
Bannlyst
Va konstigt, detta brukade alltid plåga mig är jag va mindre, gick och tänkte på det jämt, som om jag va tvugen att bestämma mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in