• 4
  • 5
2005-06-21, 23:26
Medlem
Spaders avatar
Lätt frysa.
Av alla sätt att dö... så är frysa ett av de bästa. Man blir "varm", tappar medvetandet och somnar in i döden... mycket bättre det än att torteras av lågor.

/Spader
Citera
2005-06-21, 23:42
Medlem
Frysa ihjäl, eftersom känselcellerna domnar av kylan medan man känner en oerhörd smärta utav värmen från elden.
Citera
2005-06-22, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redahc
jag och mina polare har läge diskuterat igenom hur man skulle välja att dö om man fick valet mellan att frysa eller att brinna ihjäl. Själv väljer jag nog att brinna ihjäl. Detta då jag hatar att frysa och att kyla är bland det värsta som finns.

Poll: Vad väljer du? Motivera gärna

Jag skulle tveklöst frysa ihjäl. Mycket tack vare att själva processen, till skillnad från uppbrinning, inte förtär själva kroppen. Sen skall det ju tydligen vara så att man ögonblicket innan man går åt vid ihjälfrysning, så uppfattar man det som varmt så till den milda grad att man gärna vill få av sig sina kläder och det låter ju rätt skönt.
Citera
2005-07-13, 22:36
Medlem
FoXxs avatar
Livar upp en gammmal tråd.

Skulle nog vilja frysa ihjäl, dels på grund av att jag gillar kyla mer än värme och för att man ser bedrövlig ut när man brunnit upp. Det som finns kvar alltså .
Citera
2005-07-13, 22:54
Medlem
Innan man brinner ihjäll är man död sedan länge sedan, det man dör av om man utsätts för för höga temperaturer är ju att man blir uttorkad eller att hjärtat inte har kraft nog att fortsätta slå.
Alltså är topiken fel, det borde vara; "frysa ihjäl eller dö av värme"

900 inlägg
Citera
2005-07-16, 04:59
Medlem
bobbics avatar
frysa
Citera
2005-07-16, 11:05
Medlem
frostflakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Frågan var som sagt var filosofisk, trots att Kant inte yttrat sig i den.

Frysa, naturligtvis, av skäl som redan blivit beskrivna. Finns en kort novell om det här av Jack London om en man som fryser ihjäl: 'Att göra upp eld' är den svenska titlen. Mycket läsvärd om jag inte missminner mig.
Filosofisk? Vad faan betyder det? Att man inte lever livet utan fantiserar om det?
Citera
2005-07-18, 00:34
Medlem
Rans avatar
men hur är det när det bara är lite kallt?
typ att bli inlåst i ett kylrum i 4 grader eller så...
hade inte det varit minst sagt hemskt efter ett tag?
tar väll längre tid än om det vore -10 grader, om ni förstår vad jag menar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in