Citat:
Alice Babs död
Jag skulle vilja fråga någon om det är mer än jag som funderat på sättet Alice dog på.
Pressen skriver att Alice somnade in, lugnt och stillsamt vid lunchtid tisdagen den 11 februari 2014.
Runt henne var hennes familj? (Såklart inte vänner).
Min första absurda tanke var ju att detta är en idé för att få bort letandet på Alice, som f.ö trappades upp enormt kring början av februari och för att förklara tanken som galen svarar inte på min fråga, för hur gick det egentligen till då?
Visste man om att Alice skulle gå bort den förmiddagen/eftermiddagen?
Och hur han alla egentligen samlas där?
Jag reflekterar mycket till sättet man säger att hon dog på, Titti i person är inte lite glad för att harmonisera saker till överdrift vilket såklart är vackert och skoj i vanliga fall, men är detta fina avskedet verkligen som man fått en bild av att det var?
Har heller ingen erfarenhet över detta då jag inte mist någon släkting eller så än.
Jag skulle vilja fråga någon om det är mer än jag som funderat på sättet Alice dog på.
Pressen skriver att Alice somnade in, lugnt och stillsamt vid lunchtid tisdagen den 11 februari 2014.
Runt henne var hennes familj? (Såklart inte vänner).
Min första absurda tanke var ju att detta är en idé för att få bort letandet på Alice, som f.ö trappades upp enormt kring början av februari och för att förklara tanken som galen svarar inte på min fråga, för hur gick det egentligen till då?
Visste man om att Alice skulle gå bort den förmiddagen/eftermiddagen?
Och hur han alla egentligen samlas där?
Jag reflekterar mycket till sättet man säger att hon dog på, Titti i person är inte lite glad för att harmonisera saker till överdrift vilket såklart är vackert och skoj i vanliga fall, men är detta fina avskedet verkligen som man fått en bild av att det var?
Har heller ingen erfarenhet över detta då jag inte mist någon släkting eller så än.
Många gånger kan man ana/veta att personen är nära slutet på grund av marmoreringar på kroppen, andningen och/eller medvetandet. Personen kanske inte har kunnat äta och ges inte heller näringslösning via dropp. Oftast så vet sjukvårdspersonalen när det är "dags" och kontaktar anhöriga så att de kan ta ett sista farväl och vara med till döden. Förloppet kan variera tidsmässigt, men brukar inte sträcka sig mer än 2-3dagar.
Jag har själv suttit vak flera gånger då personen inte haft anhöriga vid sin sida. Och man ser som sagt ganska tydligt att slutet är nära.