2013-12-18, 18:49
Medlem
Nu ligger lokaltidningen Mitt I Nacka ute på deras hemsida med artikeln som refererades till här tidigare.
Där anges det att samtliga barn till AB är nöjda med förvaltaren.

Journalisten har uppenbart inte tagit upp frågan om IVOs kritik med Nacka kommun. Tack den medlem som lade ut beslutet här. I det framgår det även om mycket är maskat att Nacka kommun refererar till att barnen och förvaltaren godkänt att AB isolerades och hölls inlåst.

Såg att beslutet är daterat mitten av juli i år, var det den 18.7? Det betyder att AB då försvann redan då? På två timmar.

Intressant med den anonyma uppringaren som angav att de anställda på nuvarande ställe kände oro för hur AB hanteras samt att AB fortfarande anger att hon inte får träffa sina vänner.
Citera
2013-12-18, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hackspett99

Hittar inte artikeln, varit inne på tidningens hemsida, kan du länka?

Denna svidande kritik mot Titti och förvaltare kanske redan har varit uppe i tråden, men jag tycker den ger en bra översikt över fallet, så jag länkar den http://matswerner.blogg.se/2013/december/allt-ska-tas-ifran-mig-sager-alice-babs.html
Citera
2013-12-18, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Hittar inte artikeln, varit inne på tidningens hemsida, kan du länka?
Denna svidande kritik mot Titti och förvaltare kanske redan har varit uppe i tråden, men jag tycker den ger en bra översikt över fallet, så jag länkar den http://matswerner.blogg.se/2013/december/allt-ska-tas-ifran-mig-sager-alice-babs.html
Sida 9:

http://epaper.mitti.se/edoris?tem=epaper_mina#

Citat:
Men förvaltaren kommer att få frågor vid den årliga omprövningen i januari.
Senast redigerad av scrollock 2013-12-18 kl. 19:30.
Citera
2013-12-18, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Sida 9:

Tack, men vilken eländig artikel! Det är kört, de håller varann om ryggen och förvaltaren är ju kompis med inflytelserika personer.

Inte ett ord i artikeln om utlåtandet från Inspektionen för Vård och Omsorg, inte ett ord om inlåsning och mänskliga rättigheter. Inte ett ord om vad Alice anser
Citera
2013-12-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Tack, men vilken eländig artikel! Det är kört, de håller varann om ryggen och förvaltaren är ju kompis med inflytelserika personer.

Inte ett ord i artikeln om utlåtandet från Inspektionen för Vård och Omsorg, inte ett ord om inlåsning och mänskliga rättigheter. Inte ett ord om vad Alice anser
Det så klart, för kommunen/politikerna vill ju inte döma ut sig själva, vilket de i praktiken skulle göra om de medger att de tillsatt en människa som varit fullständigt inkompetent. I utfrågningen i januari kommer man säkert nöja sig med att konstatera att "programmet var vinklat, uttalanderna var ryckta från sitt sammanhang och att det skett en misskommuikation". varpå man låter ragatan fortsätta precis som förr.
Citera
2013-12-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Hur blev det med advokaten B*dströms grävande? Har han nått botten, eftersom han nu håller käften, och inte delger oss alla via massmedia var skåpet ska stå?

Advokaten liksom sin uppdragsgivare vill inte störa vår julefrid. Läs deras egen och turnén runt om i landets kyrkor och vårdhem De kommer att ligga lågt till en bit i nästa år. För skulle de ta upp detta nu så blir folk ännu argare. Vi har en tendens att bry oss mera i juletider.

Alice fyller 90 i januari. Ska bli spännande hur de hanterar det.
Annons i tidningen "All uppvaktning på min 90 års dag undanbedes. Bortrest på hemlig ort" kanske det kommer att stå.

Måste i alla fall vara ett dyrt boende hon bor på och isolerat genom att det inte läcks ut var hon befinner sig. Det finns ett fin i Danderyd vid en sjö- kan hon vara där?
Eller så kommer hon inte ut ur sin lägenhet så att heller ingen annan ser henne. Någon besökare borde annars ha sett henne.
Citera
2013-12-19, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Sida 9:

Det verkar helkonstigt. Om kommunen är nöjda och likaså barnen när detta ska upp i tingsrätten, vem företräder Alice?

Är Alice kallad eller ombud som hon själv utsett? Hur ska Alice kunna göra sig hörd i domstolen?

Det verkar som de lyckats begrava henne levande och få arvskiftet avklarat. Hennes ekonomi och rättigheter är att likställa med en avliden.

Jag fattar inte att Borgström låter sina advokattjänster säljas till vad som helst.
Citera
2013-12-19, 19:22
Medlem
Hur fasiken menar du att en senildement människa ska kunna "göra sig hörd" har du aldrig tfäffat någon som är dement !?
Citera
2013-12-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det verkar helkonstigt. Om kommunen är nöjda och likaså barnen när detta ska upp i tingsrätten, vem företräder Alice?

Är Alice kallad eller ombud som hon själv utsett? Hur ska Alice kunna göra sig hörd i domstolen?

Det verkar som de lyckats begrava henne levande och få arvskiftet avklarat. Hennes ekonomi och rättigheter är att likställa med en avliden.

Jag fattar inte att Borgström låter sina advokattjänster säljas till vad som helst.

Men snälla nån, tanten är ju helsnurrig, hur skulle hon kunna utse något ombud, hon är svårt senildement efter stroke.

Vem är Borgström, är det hennes advokat eller?

Snälla, kan ni inte låta tanten vara, ni går ju på som värsta stalkers, inte konstigt att hon inte vill ha er springandes hos sej.
Citera
2013-12-20, 00:19
Medlem
Såg precis dokumentären och det är ju verkligen att beröva människan på alla rättigheter. Fattar dock inte varför svt inte går hårdare åt Lena Arenbjörk som ger nå helt sjuka kommentarer och som verkar tycka att äldre människor inte ska få ha ett värdigt liv.

blir så förbannad då hon sitter å skrattar sig nöjd över att de är hon som är AB och det är hon som har all makt.

vart ska man vända sig för att utöva påtryckningar?
Citera
2013-12-20, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddhahaha
Hur fasiken menar du att en senildement människa ska kunna "göra sig hörd" har du aldrig tfäffat någon som är dement !?
Senildement, suck.
Citera
2013-12-20, 11:44
Medlem
Nej, Alice är inte dement.
Ni som påstår detta, har ni träffat Alice det senaste året?
Om inte stfu.

Hon är inte dement och kalla henne inte snurrig eller annat nedsättande.
Hon är utsatt för ett övergrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in