2013-07-14, 18:26
Medlem
ErnestShackletons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Hur många av er kommer att byta till allt som står i denna länken, eller redan har gjort det?
https://prism-break.org

Jag har bytt och är jättenöjd.
Citera
2013-07-14, 18:39
Medlem
Citat:
Hur många av er kommer att byta till allt som står i denna länken, eller redan har gjort det?

Jag kör i stort sett bara fria alternativ som står på den sidan. Måste dock tyvärr ha kvar Windows på en liten partition ett tag till pga studier. Men sen ska det BORT!!!!!!! föreviga tider.
Citera
2013-07-14, 18:40
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Jag kör i stort sett bara fria alternativ som står på den sidan. Måste dock tyvärr ha kvar Windows på en liten partition ett tag till pga studier. Men sen ska det BORT!!!!!!! föreviga tider.
Måste du ha Windows för studier då?
Citera
2013-07-14, 18:48
Medlem
Citat:

För er som tror att fria alternativ betyder fri från avlyssning så påstår jag att ni har fel. Med det sagt så kan fria alternativ i vissa andra avseenden vara mycket trevliga alternativ till kommersiell mjukvara.
Citera
2013-07-14, 18:53
Medlem
ErnestShackletons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T
För er som tror att fria alternativ betyder fri från avlyssning så påstår jag att ni har fel. Med det sagt så kan fria alternativ i vissa andra avseenden vara mycket trevliga alternativ till kommersiell mjukvara.

Berätta gärna mer!
Citera
2013-07-14, 18:56
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Vad svamlar du om?
Citera
2013-07-14, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnestShackleton
Berätta gärna mer!

Kontrollerar du infrastrukturen så behöver du inte ner å pilla på detaljnivå.

Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Vad svamlar du om?

Precis såhär ^^
Folk är så upptagna med att titta på vad högerhanden gör så de missar helt vänsterhandens manöver, överlistade av den fingerfärdiga illusionisten.
Citera
2013-07-14, 19:09
Medlem
Citat:
Måste du ha Windows för studier då?

Japp tyvärr kommer hålla på med CAD program och sånt.
Senast redigerad av Rouko 2013-07-14 kl. 19:14.
Citera
2013-07-14, 19:09
Medlem
Kort dokumentär om övervakningen, vad som kan gå snett, tips om hur man undviker övervakningen och om NSA:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VZxd8w11YSA
Citera
2013-07-14, 19:18
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Japp tyvärr kommer hålla på med CAD program och sånt.
Lider verkligen med dig.
Citera
2013-07-14, 19:31
Medlem
Citat:
Lider verkligen med dig.

Tack. Det känns för jävligt kan jag tala om för dig. Men jag kan tyvärr inte göra så mycket åt det. Eftersom CAD och det inte fungerar i Linux än tyvärr.
Citera
2013-07-14, 20:15
Medlem
Citat:
Det beror på både vad man menar med "fria alternativ" och "avlyssning", och för normalfallet du har en poäng.

Men, om man med fri menar det Richard M Stallman kallar Free Open Source (Software Libre) och med avlyssning menar frihet från bakdörrar är det, om programvaran har ordentlig spridning (= många granskande ögon) i stora drag rätt. Dels för att försök att peta in bakdörrar kommer att avslöjas. Men det viktigaste skälet är att sådan programvara har ingen person kontroll över, med resultat att det är poänglöst att försöka pressa programmets ägare att peta in avlyssning - med GNU GPL finns det typiskt inte ens en enskild ägare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in