2013-07-12, 19:54
Medlem
Polisutredares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
All. Liksom M$ och Google. Allt delas till FBI och CSI. Alla tjänster som ligger i USA har NSA direkt åtkomst till.
CSI är en TV-serie
Citera
2013-07-12, 21:39
Medlem
Liten förklaring på hur Prism kanske fungerar. http://ashkansoltani.org/2013/06/14/prism-solving-for-x/
Senast redigerad av Rouko 2013-07-12 kl. 21:43.
Citera
2013-07-12, 23:22
Medlem
Simson1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Ja det enda alternativt om du inte vill bli övervakad är att köra Linux.
Inte Ubuntu i alla fall: https://www.youtube.com/watch?v=CP8CNp-vksc
Citera
2013-07-13, 00:32
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Citat:
All. Liksom M$ och Google. Allt delas till FBI och CSI. Alla tjänster som ligger i USA har NSA direkt åtkomst till.

Inklusive flashback ?

Kan man lita på säkerhetsuppdateringar i windows, eller är det då all insamlad "säkerhets-data" automatiskt skickas till NSA ?
Och indexeringstjänsten som snokar i alla filer och rasslar som en skallerorm och är totalt onödig, utom för NSA ?

Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tor_%28anonymity_network%29
As of 2012, 80% of the Tor Project's $2M annual budget comes from the United States government, with the Swedish government and other organizations providing the rest, including NGOs and thousands of individual sponsors.

. . .Egerstad is circumspect about the possible subversion of Tor by intelligence agencies –

"If you actually look in to where these Tor nodes are hosted and how big they are, some of these nodes cost thousands of dollars each month just to host because they're using lots of bandwidth, they're heavy-duty servers and so on. Who would pay for this and be anonymous?". . .

Researchers from INRIA showed that Tor dissimulation technique in BitTorrent can be bypassed.

In October 2011, a research team from ESIEA (a French engineering school) claimed to have discovered a way to compromise the Tor network by decrypting communication passing over it. The technique they describe requires creating a map of Tor network nodes, controlling one third of them and then acquiring their encryption keys and algorithm seeds. Then, using these known keys and seeds, they claim the ability to decrypt two encryption layers out of three. They claim to break the third key by a statistical-based attack. In order to redirect Tor traffic to the nodes they controlled, they used a denial-of-service attack. A response to this claim has been published on the official Tor Blog stating that these rumours of Tor's compromise are greatly exaggerated.

Enkelt för NSA med sin enorma budget att kontrollera fler än en tredjedel av TOR-noderna.
Alla som använder TOR har kanske blivit blåsta av NSA ?
Senast redigerad av WriteMasterTM 2013-07-13 kl. 00:35.
Citera
2013-07-13, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simson1
Inte Ubuntu i alla fall: https://www.youtube.com/watch?v=CP8CNp-vksc

Det där som Stallman snackar om i den videon går att stänga av hur lätt som helst. Men ja det är för jävligt att Canonical lagt in sån typ av programvara i Ubuntu. Fast tack vare att Ubuntu är fri programvara kan folk upptäcka det och varna för det samt berätta hur man får bort det. Vilket folk inte har en chans att göra i Windows eller OSX eftersom källkoden inte är tillgänglig. Förhoppningsvis så leder kritiken som Canonical får på grund av detta att dom slutar lägga in sådana program som spionerar på användaren. Annars så kommer jag nog byta dist ganska snart, eller ja det kommer jag nog göra i vilket fall men ändå.
Citera
2013-07-13, 01:22
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WriteMasterTM
<klipp>

Enkelt för NSA med sin enorma budget att kontrollera fler än en tredjedel av TOR-noderna.
Alla som använder TOR har kanske blivit blåsta av NSA ?

Ganska fiffigt, man samlar alla som har hemligheter på ett ställe (TOR) och slipper leta som galningar överallt.

Dom behöver väl egentligen bara exitnoderna så har dom ganska mycket trafik att ganska som dessutom inte längre är krypterad vad jag förstår (om man inte kör med https osv).

En annan sak som slagit mig är att om jag har en TC container på tex dropbox som jag låser upp utan att kopiera ner den lokalt så borde dom ju kunna fånga upplåsningen via trafiken över nätet och sedan offline med en kopia på min container låsa upp den själv.

Så då var halva finessen med TC containrar i molnet åxå borta.

Men om jag har den lokalt hela tiden och bara har containern som backup eller tankar ner den till andra burkar jag använder och låser upp den så är man nog fortfarande säker.

Har inte en TC container i molnet utan har bara TCat hela lokala hårddisken så jag vet egentligen inte hur det fungerar med en dropbox container.
Citera
2013-07-13, 01:42
Medlem
Simson1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
....
Men om jag har den lokalt hela tiden och bara har containern som backup eller tankar ner den till andra burkar jag använder och låser upp den så är man nog fortfarande säker.

Har inte en TC container i molnet utan har bara TCat hela lokala hårddisken så jag vet egentligen inte hur det fungerar med en dropbox container.
Fast dropbox har ju redan programvara installerad på datorn, och dessutom är Dropbox baserat i USA. Är man ute efter integritet och säkerhet bör man undvika molntjänster som har med USA, England och Frankrike att göra. Nedan ett utdrag från Dropboxs privacy policy:

Citat:
Ursprungligen postat av Dropbox Privacy Policy
When you use the Service, we automatically record information from your Device, its software, and your activity using the Services. This may include the Device’s Internet Protocol (“IP”) address, browser type, the web page visited before you came to our website, information you search for on our website, locale preferences, identification numbers associated with your Devices, your mobile carrier, date and time stamps associated with transactions, system configuration information, metadata concerning your Files, and other interactions with the Service.
Senast redigerad av Simson1 2013-07-13 kl. 01:46.
Citera
2013-07-13, 01:44
Medlem
Jag skulle vilja prova att anmäla Microsoft/Skype och Apple för att de bryter sitt avtal/eula genom att lämna vidare information till tredje part (nsa), utan av det nämns i avtalen. Hur går jag till väga?
Senast redigerad av MenVadSaDuNu 2013-07-13 kl. 01:48.
Citera
2013-07-13, 01:53
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simson1
Fast dropbox har ju redan programvara installerad på datorn, och dessutom är Dropbox baserat i USA. Är man ute efter integritet och säkerhet bör man undvika molntjänster som har med USA, England och Frankrike att göra. Nedan ett utdrag från Dropboxs privacy policy:

Det var ju munter läsning...

Det är väl bara göra som Kreml och börja använda skrivmaskinen igen...

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/749655-ryssland-gar-tillbaka-till-skrivmaskiner-av-radsla-for-hackare
Citera
2013-07-14, 12:37
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisutredare
CSI är en TV-serie
Oj, hahahaha! Menar förstås CIA.
Det bjuder jag på.

Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag säger inte att det blir säkrare om NSA sitter på information om mig. Vad jag säger är att säkerheten i "security-enhanced linux" inte är av det slaget.

Det är inget speciellt med det. Tor är t ex något många använder för säkerhet, men det utvecklades av amerikanska flottan.
Men seda finns AppArmor att använda istället för SELinux.
Citera
2013-07-14, 15:32
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Oj, hahahaha! Menar förstås CIA.
Det bjuder jag på.

Men seda finns AppArmor att använda istället för SELinux.
Har du källa på ditt påstående om Apple?
Citera
2013-07-14, 17:58
Medlem
BesserWissers avatar
Hur många av er kommer att byta till allt som står i denna länken, eller redan har gjort det?
https://prism-break.org
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in