Citat:
Ursprungligen postat av
FulAgent007
Så har det varit länge. Sedan 9/11 har all demokrati (som då fanns kvar i USA) försvunnit. Saker censureras, amerikanska företag gynnas tack vare spionage, USA tvingar andra nationer att införa vissa lagar och tillåta att USA övervakar datatrafiken... Listan kan göras lång.
Frågan är bara när yttrandefriheten försvinner. 10 år? 20 år? 40 år?
Givetvis är det lätt att förstå att detta kan ske då media pumpar ut hur farliga al-Qudia är (som för övrigt inte har mer än en par tusen anhängare). Det pratas inte ett skit om att FBI ljög i utredningen om 9/11. Att WTC7 inte föll i fritt fall är bara bullshit.
Det pratas inte heller om hur starka bevisen var mot bin Laden. Det enda "beviset" jag känner till är en film med dålig upplösning där någon, som utger sig vara bin Laden, tar på sig skulden.
Jag säger inte att bin Laden skulle vara oskyldig, men den officiella förklaringen om 9/11 är inte helt sann. Hur man ens lyckades få tag på ett av terroristernas pass från en av planen förvånar mig stort.
Jag undrar verkligen om amerikanarna
vet vad som pågår, överhuvudtaget. De kanske nöjer sig med att jobba, kolla på Games of Thrones och runka på någon porrsida då och då. Det är kanske det som räcker för att en amerikan ska vara nöjd. Att de sedan utnyttjas bryr de sig inte om.
"Men vi har ju i alla fall val", säger de.
Javisst, och systemet är utformat så att inget tredje parti ska kunna komma in. Det är demokraterna och republikanerna som gäller. Ett tredje parti skulle omöjligt kunna ta sig in, så är det.
Ett demokratiskt, civiliserat land har inte dödsstraff och tortyrläger heller.
Om vi tar Manning som exempel. Han sprider en film hur amerikanska trupper bryter mot de mänskliga rättigheterna. För det får han över 100 år fängelse. Ingen jävel bryr sig. Alls.
PayPal förbjuder donationer till WikiLeaks. "De läcker hemligheter, sådant får man inte göra."
Jag blir bara så förbannad på hela skiten.
Jag vill ha ett öppet och fritt samhälle där alla är lika mycket värda, där individens privatliv sätts i fokus och respekteras, där dödsstraff och tortyrläger inte existerar, där samhället inte rasar ihop för att man spenderat alla pengar i meningslösa krig. Jag vill ha ett samhälle där alla ska känna sig trygga och respekterade, utan att staten misstror medborgarna. Jag vill ha ett samhälle där skattepengarna inte används för att riskkapitalister ska ta ut skyhöga löner/bonusar.
Tyvärr finns det bara ett enda parti som vill detta och det är Piratpartiet.
Känner att mitt inlägg blev långt, men så för det bli.