2013-08-10, 22:15
Medlem
hahahahahahahahaha .....

http://www.aftonbladet.se/mittforetag/article17187193.ab

Citat:
Icke amerikanska kunder flyr från sina amerikanska molntjänster.

Det här har de bett om och det här skall de få. Det här gäller alla IT tjänster ifrån USA. Allt man kan lösa på annat sätt än att koppla in amerikanska leverantörer kommer man att göra så. Fler och fler tjänster kommer att komma och placeras utanför USA. Det som hänt är ta mig faen ett IT Titanic och det är Obama som genomfört det
Undrar när han kommer att inse vilket totalt och fatalt misstag han gjorde som lät den militära industrin sätta agendan

Deras militära industri bidrar inte med en positiv nyttofaktor. Det är en industri med en otroligt stor brutto förlust för samhället och det kommer att visa sig nu. Visst militär industri behöver man MEN den får under inga omständigheter överskugga den civila industrin och bestämma över densamma. Det är som att skicka den civila industrin i graven .... och det sker nu. GRATTIS USA!! Vilka djävla idioter ni är
Senast redigerad av FulAgent007 2013-08-10 kl. 22:22.
Citera
2013-08-11, 13:29
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
hahahahahahahahaha .....

Det här har de bett om och det här skall de få. Det här gäller alla IT tjänster ifrån USA. Allt man kan lösa på annat sätt än att koppla in amerikanska leverantörer kommer man att göra så. Fler och fler tjänster kommer att komma och placeras utanför USA. Det som hänt är ta mig faen ett IT Titanic och det är Obama som genomfört det
Undrar när han kommer att inse vilket totalt och fatalt misstag han gjorde som lät den militära industrin sätta agendan

Deras militära industri bidrar inte med en positiv nyttofaktor. Det är en industri med en otroligt stor brutto förlust för samhället och det kommer att visa sig nu. Visst militär industri behöver man MEN den får under inga omständigheter överskugga den civila industrin och bestämma över densamma. Det är som att skicka den civila industrin i graven .... och det sker nu. GRATTIS USA!! Vilka djävla idioter ni är
Det är litet väl optimistiskt att tro USA är djävla idioter. Tyvärr tror jag att det mer handlar om 'evil genius'.

Ta som exempel det det faktum att USA ekonomi skulle ha kraschat för länge sen — nej, kraschade! Men det spelar ingen roll då de klarar sig så bra med sina fula trick och utpressning i samband med QE1, QE2, QE3. Alltså de kan fritt köra med sedelinflation men låter folket och centralbankerna i allierade och andra länder betala för fiolerna.

Skidan den slinter, går bra, går bra...
Citera
2013-08-11, 16:46
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Sverige bör ju vara rödmarkerat. Självklart har FRA och NSA ett samarbete och delar information med varandra. Koppla det med att FRA spionerar på all datatrafik, = både svenskar och utländska intressen.

Javisst, givetvis samlar FRA ihop och skickar sen rubbet över till NSA. Av 1 kap. 17 § i FRA-lagen framgår det att personuppgifter insamlade av FRA får föras över till andra länder.

Citat:
”FRA-lagen medför massiv kartläggning av oskyldiga”

Med den digitala revolutionen är det ett faktum att vi människor lämnar elektroniska fotspår efter oss, i form av kortbetalningar, hemsidebesök, telefonsamtal och e-mail. Föreställ er att någon kunde samla ihop allt detta och samköra det i en kraftfull dator. Med rätt verktyg kan man då finna mönster som ingående beskriver vilken typ av person du är.

http://www.dn.se/debatt/fra-lagen-medfor-massiv-kartlaggning-av-oskyldiga/

Jag har inte sett några svenska politiker kommentera de senaste "avslöjandena". Det borde man väl göra? Förrädarna som sålde ut oss och klubbade igenom FRA-lagen var (s), (m), (fp), (c) och (kd), så dom bör vi inte rösta på nästa år om vi menar allvar med att avveckla storebrorssamhället.
Citera
2013-08-11, 19:52
Medlem
Citat:
Det är inte det smartaste Obama gjort, att försöka bestraffa Ryssland och Putin (det inställda mötet) när de är dem själva som gjort bort sig

Tror det här är början till jätteras för Obama i internationellt anseende. Faktiskt kan Obama bli en president som gjorde bort sig ofantligt mycket mer än sin företrädare. Hur många år har han kvar på sitt ämbete? Ett par stycken eller hur? Det kommer att bli några rejäla istider för USA framöver.

Vet inte om man kan mäta det här i pengar? Undrar hur mycket det kostar USA att ta beslutet att låta NSA spionera på allt och alla? Hur mycket pengar tror ni USA:s industri förlorar på det här? Jag tror att det är oerhört mycket mer än attackerna vid 9/11

Jag undrar också över kostnaden på detta. Den är säkert skyhög men i och med att de redan har börjat skära kraftig bland sina sys/prg-are tyder på att de vill sänka kostnad och givetvis insynen en mer.

Kan inte ens förställa mig NSA´s "superdator" men så här mkt vet jag att samla in datan är inget problem men att få praktiskt användning av den, att sätta den i relation till annat -det är ett arbete som måste vara löjligt tidskonsumerande!

Vad gör man då -tänker jag?

Man har ett fåtal männsikor som bygger algoritmer utifrån ett NSA-perspektiv , dessa kriterier kan man tänka sig är ganska hårddragna.

Tänk själv, prio på Ryssarna (det köper jag oavsett), alltså vill man bygga databaser för att hitta det ryska problemet. Kanske samlar man först på likheter från tjetjenska rebeller, eller någon annan grupp. Alltså etnisk härkomst, kulltur, längd, vikt, dialekt, tal och ansiktsregistrering och ögonfärg.

Kopplingar till andra "terrorgrupper" och sen kommer det oundvikliga ATT börja jämföra de olika grupperna med andra potentiella nyrekryter, under bristfälliga kriterier. (Grupperna med varandra osv)

Det är resultatet av sammanställningen av data som oroar mig inte insamlandet i sig.

Har man någonsin försökt att närma sig AI så vet man att fenomenet fortfarande är ett skämt. Ska inte tjöta Terminator nu Men problem kommer att uppstå när Svenne inte får komma in i USA därför att han är stämplad som pot. terrrorist.

Vad händer när våra ryggbrytna beslutsfattare får en förfrågan om utlämning till USA på grund av, vad ska vi tro att de kommer att kalla det, deras preventionact?

Vad händer när man anser sig ha lagt genomet för en terrorist och upptäcker att det där landet har 8/10 i pot. uteckling för terrorister och gruppbildande? -Snabba lösningar är alltid välkomna speciellt från ett land som har för vana att komma undan med att ropa varg och spöa hönorna istället.

Samma skit som rasbilogiska inst. höll på med under andra världskriget händer nu i global skala.

Sätt det i relation till ordet Biological engineering och då besannas mina mardrömmar ivf.
Senast redigerad av LIb3rt4s 2013-08-11 kl. 20:05.
Citera
2013-08-11, 22:53
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LIb3rt4s
Kan inte ens förställa mig NSA´s "superdator" men så här mkt vet jag att samla in datan är inget problem men att få praktiskt användning av den, att sätta den i relation till annat -det är ett arbete som måste vara löjligt tidskonsumerande!

Vad gör man då -tänker jag?

Man har ett fåtal männsikor som bygger algoritmer utifrån ett NSA-perspektiv , dessa kriterier kan man tänka sig är ganska hårddragna.

Hela teknologin har getts namnet "Big Data", och är annorlunda än den sql- och relationsdatabasorienterade utveckling som dominerat de senaste decennierna.
Mitt råd till en ambitiös ung person: släpp allt annat och studera denna teknologi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Big_data

http://thepiratebay.sx/search/big%20data/0/99/601
Citera
2013-08-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Hela teknologin har getts namnet "Big Data", och är annorlunda än den sql- och relationsdatabasorienterade utveckling som dominerat de senaste decennierna.
Mitt råd till en ambitiös ung person: släpp allt annat och studera denna teknologi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Big_data

http://thepiratebay.sx/search/big%20data/0/99/601

+1 Tack! Nu blev jag nyfiken =)
Citera
2013-08-12, 19:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det företag som tillhandahåller den säkra epost-tjänst som Edward Snowden misstänks ha använt sig av, Lavabit, berättade under torsdagen att tjänsten stängs ned. Samtidigt förbereder sig företaget för en rättsprocess mot staten USA, berättar The Huffington Post och RT.

Citat:
Jag har blivit tvingad att göra ett svårt val: att bli delaktig i brott mot det amerikanska folket eller lämna nästan tio års hårt arbetande bakom mig genom att stänga ned Lavabit. Efter noggrant övervägande, har jag bestämt mig för att stänga ned. Jag önskar att jag lagligen kunde dela med mig av händelserna som lett fram till mitt beslut. Men det kan jag inte.

http://www.dagensjuridik.se/2013/08/e-posttjanst-med-koppling-till-snowden-stangs-ned

http://lavabit.com/

.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2013-08-12 kl. 19:36.
Citera
2013-08-13, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
http://www.dagensjuridik.se/2013/08/e-posttjanst-med-koppling-till-snowden-stangs-ned

http://lavabit.com/

.

Helt sjukt att de tvingar honom att stänga ner och att han inte får yppa varför de gör så här emot honom. Det där hade jag kunna tänka mig att Kina gör emot sin befolkning men USA

USA är enligt mig ingen demokrati där frihet existerar längre. Har kanske aldrig varit men det har jag förstått först nu

Kina är jag medveten att jag inte kan lita på men USA? Jag får spykänslor i magen
Citera
2013-08-13, 01:20
Medlem
Citat:
Helt sjukt att de tvingar honom att stänga ner och att han inte får yppa varför de gör så här emot honom. Det där hade jag kunna tänka mig att Kina gör emot sin befolkning men USA

USA är enligt mig ingen demokrati där frihet existerar längre. Har kanske aldrig varit men det har jag förstått först nu

Kina är jag medveten att jag inte kan lita på men USA? Jag får spykänslor i magen

ja, USA kvalar nu mera in på topp tre listan av idiotnationer. Tillsammans med Nordkorea och Kina, eller kanske Ryssland. Båda dem två nationerna är idiotnationer men tycker nog Kina är snäppet värre än Ryssland ändå.
Citera
2013-08-13, 01:59
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:

Så har det varit länge. Sedan 9/11 har all demokrati (som då fanns kvar i USA) försvunnit. Saker censureras, amerikanska företag gynnas tack vare spionage, USA tvingar andra nationer att införa vissa lagar och tillåta att USA övervakar datatrafiken... Listan kan göras lång.
Frågan är bara när yttrandefriheten försvinner. 10 år? 20 år? 40 år?
Givetvis är det lätt att förstå att detta kan ske då media pumpar ut hur farliga al-Qudia är (som för övrigt inte har mer än en par tusen anhängare). Det pratas inte ett skit om att FBI ljög i utredningen om 9/11. Att WTC7 inte föll i fritt fall är bara bullshit.
Det pratas inte heller om hur starka bevisen var mot bin Laden. Det enda "beviset" jag känner till är en film med dålig upplösning där någon, som utger sig vara bin Laden, tar på sig skulden.
Jag säger inte att bin Laden skulle vara oskyldig, men den officiella förklaringen om 9/11 är inte helt sann. Hur man ens lyckades få tag på ett av terroristernas pass från en av planen förvånar mig stort.

Jag undrar verkligen om amerikanarna vet vad som pågår, överhuvudtaget. De kanske nöjer sig med att jobba, kolla på Games of Thrones och runka på någon porrsida då och då. Det är kanske det som räcker för att en amerikan ska vara nöjd. Att de sedan utnyttjas bryr de sig inte om.
"Men vi har ju i alla fall val", säger de.
Javisst, och systemet är utformat så att inget tredje parti ska kunna komma in. Det är demokraterna och republikanerna som gäller. Ett tredje parti skulle omöjligt kunna ta sig in, så är det.
Ett demokratiskt, civiliserat land har inte dödsstraff och tortyrläger heller.

Om vi tar Manning som exempel. Han sprider en film hur amerikanska trupper bryter mot de mänskliga rättigheterna. För det får han över 100 år fängelse. Ingen jävel bryr sig. Alls.

PayPal förbjuder donationer till WikiLeaks. "De läcker hemligheter, sådant får man inte göra."
Jag blir bara så förbannad på hela skiten.
Jag vill ha ett öppet och fritt samhälle där alla är lika mycket värda, där individens privatliv sätts i fokus och respekteras, där dödsstraff och tortyrläger inte existerar, där samhället inte rasar ihop för att man spenderat alla pengar i meningslösa krig. Jag vill ha ett samhälle där alla ska känna sig trygga och respekterade, utan att staten misstror medborgarna. Jag vill ha ett samhälle där skattepengarna inte används för att riskkapitalister ska ta ut skyhöga löner/bonusar.
Tyvärr finns det bara ett enda parti som vill detta och det är Piratpartiet.

Känner att mitt inlägg blev långt, men så för det bli.
Citera
2013-08-13, 19:51
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Tyvärr finns det bara ett enda parti som vill detta och det är Piratpartiet.

Även om PP tar sig upp så förblir maskinen intakt. Plutokratin kvar. Etik, hållbarhet etc. över korrupt beteende i praktiken nära på noll. Vi kan bara göra marginella, i det hela rätt så obetydliga skillnader genom att rösta vid "val". Nöjer man sig med det, så omyndigförklarar man sig själv då man i så fall inte ifrågasätter systemets principer och faktiskt går med på hur det är utformat.

Man kan byta ut Amerika mot Sverige i din text lika gärna, integritet och frihet kommer att fortsätta prioriteras lågt av makten/kapitalet då frihet och spridande av information utanför masspropagandan är ett direkt hot. Illusionen av frihet och demokrati sitter fortfarande djupt rotad i våra psyken. Samtidigt fortsätter makt och vinst bevisligen att korrumpera utan gränser, och det monetära systemet vi lever i och vår dominanta hänsynslösa kultur som följer uppmuntrar beteendet på alla nivåer.

Det enda vettiga just nu är att få folk att förstå vad det är vi håller på med, leta efter sätt att bryta oss ur neurosen, ändra beteenden åt att sluta bidra till idiotin som garanterat med alla dessa dominerande makt/vinstblinda prioriteringar leder till en global katastrof.

Börja jobba för något bättre, i så hög grad det är möjligt förbereda för att göra sig oberoende av det här systemet medan det fortfarande finns tid kvar. (Det sista makten vill - för vad fan ska självförsörjande människor som samarbetar och tar hand om varandra med dem till?).

(något verkligen värdefullt att jobba för är annars t.ex. rehabilitering av förstörda ekosystem på land genom samma principer som permakultur. Det går nämligen att göra, förvånadsvärt enkelt dessutom, men det sker inte av sig självt - och makten är bevisligen inte tillräckligt intresserade av en dräglig framtid för "fåren" för att organisera och lära oss om något sådant som hållbarhet och självförsörjning etc. - Det skulle ju potentiellt kunna leda till frihet och överflöd, och deras egon tillåter dem inte att riskera att förlora sin viktighet, makt och exponera dem själva som de grovt kriminella manipulerande as de är. Haha. Dagen man går ut med en ursäkt och säger förlåt, vi har utnyttjat och ljugit för er alla från början.. ja, den lär ju komma när som helst nu. Det är ju också såklart mycket schysstare för vapenindustrin att reducera befolkningsantal genom krig än naturlig stagnation och återhämtning av den natur vi sabbat)

Vår livsstil rör sig raskt mot något riktigt, riktigt illa, (redan där för länge sedan) och det är extremt svårt (omöjligt?) att förändra våra prioriteringar inom systemet, som kräver tillväxt för att överleva, vilket blir prioritet 1 oavsett vem som styr ett land. Vad som genererar tillväxten är mindre viktigt. Statsskulderna behöver hållas i schack åt bankdiktaturen i ett förlorat lopp. Den s.k. "ekonomin" kommer i första hand. "Alla ska jobba" - För vadå? Massutrotning, stödjandet av ett genomkorrupt ohållbart system och vår egen undergång? Majoriteten får sorgligt nog sin väckarklocka först när kollapsen är ett faktum.

Fler behöver börja agera med en fot utanför ramarna, fråga sig vad man kan göra åt problemen, fråga sig varför vi kartläggs, åsiktsregistreras och fortsätts vallas runt som boskap, vad det egentligen är man försöker skydda sig ifrån? Vad är det man försvarar? Vad motiverar kontroll över befolkningen till en sådan grad att man ignorerar all helhetstänk, logik och ser på när ekosystem efter ekosystem och allt vi är beroende av för att ens överleva kollapsar? NÄR tas det till sin spets? Och HUR kommer vi hantera det?
Senast redigerad av Room531 2013-08-13 kl. 19:54.
Citera
2013-08-13, 22:30
Medlem
Skulle nog sova nu istället, men en reflektion.

Är det många som fortfarande använder någon i rubriklen nämda företags tjänster?

Ja ok ansiktsböckerna släpar säkert en hel del men i övrigt kan jag tänka mig att användingen har sjunkit dramatiskt under dessa veckor och kommer att fortsätta göra det lång tid framöver?

Det här är ju amerikanska storbolag på börsen?

Vad ska NSA/diktaturen göra nu när de står ansvariga för en rad kvartalsrapporter som faller genom golvet?

De har redan börjat manipulera marknaden genom att riva upp beslutet från Samsung till Apples fördel (patentstriden). Sen då?

Antingen måste de starta krig snarast möjligt (det är väl underförstått att de gör endå) ekonomin vilar ju till största delen på krigsföring?

Men det blir ju oundvikligen så att dessa företags, europeiska (som exempel) motsvarigheter måste motarbetas? Varför detta intresse för europa och dess handelsavtal annars?

Ok, vad säger världen när det visar sig att det inte finns någon fri marknad längre? Kan det bli så att världen säger nej nu får det vara nog, spelar NSA/diktauren rakt i händerna som får starta ett nytt ekonomiskt gynnsamt krig?

Beväpningen av de syriska rebellerna? Finns det någon likhet med historien om de stolta bergskrigarna som vägrade ge sig trots 150 års tekniskt underläge mot ryssarna, dessa hjältar som efter att ha beväpnats av USA förvandlades till, ja ni vet vilka. (antihjältar)

Jag tänker på romerska imperiet, när ska NSA/diktaturen manipulera europa in i nästa stora krig?

Jag mår illa. Det känns som att världens farligaste kärnvapenparasit just gått på en liten motgång, men vad spelar det för roll? Alla vet, alla suckar OCH stoppar huvudet i sanden. Jag tror inte det är rätta lösningen mot den här sjuka nationen?

Nä jag har en teori om varför de fördetta bergshjältarna, nu mer antihjältarna låter sin terror lysa med sin frånvaro. (kan man skriva så!?) Tro *an det att de har tagit semester och låter resten av oss stå med byxorna nerdragna runt fotknölarna. Nästan som ett teckan på intelligens?

MR. Snowden release the source code plz !!! AND THANK YOU!!

Fasst ryssarna kanske är intresserad av den också

9/11 ?

?...

=(
Senast redigerad av LIb3rt4s 2013-08-13 kl. 22:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in