2013-06-04, 22:16
Medlem
Hej, jag blev just nu väldigt förvånad när jag ser att ni har stängt ner den bästa tråden på flashback. Det är just inne på den tråden jag har spenderat nästan hela min tid som jag har varit inne på flashback och nu stängs den ner för vad? Det är enligt mig den bästa tråden för att kunna få skriva av sig eller när man har tankar som springer runt i huvudet och behöver få någon respons på dessa tankar.

Jag gillar inte att klaga men då jag inte ser någon vettig anledning till varför ni stänger ner den så får jag tyvärr göra det. Visst, ni har inte tagit bort funktionen att skapa trådar och skriva sina problem och funderingar där men det var på ett sätt lättare att ha just en plats där alla tankar från varje person kan samlas.

Det finns säkert en väldigt god tanke bakom detta annars hade ni aldrig tagit detta beslut men eftersom jag själv som är aktiv just i den tråden (har inte varit det på ett tag av bra skäl) känns det lite som om man blir fråntagen det man har i handen. Det här är min åsikt och jag vet inte vad dom andra som är minst lika aktiva som jag tycker men jag vill att den tråden ska komma tillbaka då den var som en byggsten för alla som är vilsen att kunna hitta den rätta vägen så man slipper döda sig själv i massa tankar och funderingar.

Hoppas att du Snövit kan skriva en förklaring till varför då jag väldigt gärna skulle vilja veta
Citera
2013-06-04, 22:25
Bannlyst
Vilken tråd är det vi pratar om?
Citera
2013-06-04, 22:31
Medlem
Rockasigs avatar
Håller med BestInTheWorld! Var precis där och behövde lite råd, men nej tråden var låst. Fick dessutom skratta när jag läste hur Ogden motiverar beslutet. I så fall kommer relationsakuten få massa startade trådar i onödan. Jag vill ha tillbaka tråden, NU!
Citera
2013-06-04, 22:36
Medlem
You got my vote aswell.
Citera
2013-06-04, 22:54
Medlem
Ihavenonames avatar
Kan bara instämma. Det är för mig helt oförståeligt att en sån tråd låses, den är oumbärlig. Jag vill verkligen ha tillbaka tråden.
Citera
2013-06-04, 23:09
Medlem
Ogdens avatar
Relationsakuten --> Flashback
/Moderator
Citera
2013-06-04, 23:12
Medlem
Ogdens avatar
Flyttade tråden hit då den är feedback och inte ett ämne för R&S.

Det gäller alltså Den stora tråden för råd gällande relationer, intresse, flirt m.m. som ligger i relationsakuten som jag låste idag.

Anledningen till att jag låste den var att vi ansåg att den hade spelat ut sin roll. Det var en samlingstråd för råd gällande relationer som låg i relationsakuten, och vi ansåg att tråden var överflödig eftersom det finns ett helt forum att tillgå. Tråden skapade även en hel del förvirring om var man fick posta inlägget vilket också ledde till korspostningar när folk inte fick svar i den stora tråden.

Vill man skriva av sig och ha ett bollplank för sina tankar (förståeligt, det vill vi alla ha ibland) kan man använda PM, chatten eller skapa en egen tråd.
Senast redigerad av Ogden 2013-06-04 kl. 23:15.
Citera
2013-06-04, 23:14
Medlem
Rockasigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Flyttade tråden hit då den är feedback och inte ett ämne för R&S.

Det gäller alltså Den stora tråden för råd gällande relationer, intresse, flirt m.m. som ligger i relationsakuten som jag låste idag.

Anledningen till att jag låste den var att vi ansåg att den hade spelat ut sin roll. Det var en samlingstråd för råd gällande relationer som låg i relationsakuten. Vi ansåg att tråden var överflödig eftersom det finns ett helt forum att tillgå. Tråden skapade även en hel del förvirring om var man fick posta inlägget vilket också ledde till korspostningar när folk inte fick svar i den stora tråden.

Vill man skriva av sig och ha ett bollplank för sina tankar (förståeligt, det vill vi alla ha ibland) kan man använda PM, chatten eller skapa en egen tråd.

Dåligt motiverad.
Citera
2013-06-04, 23:15
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockasig
Dåligt motiverad.
Utveckla.
Citera
2013-06-04, 23:30
Medlem
Rockasigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Utveckla.

Varför ska ni fokusera så mycket på en tråd som verkligen uppfyller en bra funktion? Ta tag i trolltrådarna istället. Nej, man får knappast något utav PM för det är en enda person som svarar, men de bästa råden får man när flera svarar på ett och samma inlägg. Varje dag skrivs det minst 3-5 inlägg där, nu kommer det skapas minst 3 extra trådar på relationsakuten helt i onödan när man istället kunde skriva ett spontant inlägg på den redan befintliga tråden. Man behöver inte heller alltid ha egna funderingar för att hamna på den tråden, man kan ju läsa igenom de redan besvarade inläggen och lära sig något om relationer. Jag är besviken ja.
Citera
2013-06-04, 23:41
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Varför ska ni fokusera så mycket på en tråd som verkligen uppfyller en bra funktion? Ta tag i trolltrådarna istället. Nej, man får knappast något utav PM för det är en enda person som svarar, men de bästa råden får man när flera svarar på ett och samma inlägg. Varje dag skrivs det minst 3-5 inlägg där, nu kommer det skapas minst 3 extra trådar på relationsakuten helt i onödan när man istället kunde skriva ett spontant inlägg på den redan befintliga tråden. Man behöver inte heller alltid ha egna funderingar för att hamna på den tråden, man kan ju läsa igenom de redan besvarade inläggen och lära sig något om relationer. Jag är besviken ja.
Fokusera på en tråd genom att låsa den? Vi var ofta tvungna att fokusera på den just på grund av förvirringen som uppstod med korspostningar. Att det skapas fler enskilda trådar i Relationsakuten är inte av ondo, tvärtom. Det är mer lättöverskådligt för alla med fler trådar istället för en lång samlingstråd. Fler klistrade samlingstrådar än vad som behövs är inte heller bra, då det blir en "ser inte skogen för alla träd"-effekt så man lätt missar de trådar som är klistrande av en bra anledning, exempelvis "vad ska jag ge i present"-tråden som många missar.

Att ha en stor samlingstråd med anor från 2007 i ett forum som handlar om precis samma sak som hela delforumet är onödigt, förvirrande och vi såg dess roll som utspelad. Vill man dessutom prata allmänt om relationer finns ju hela delforumet R&S:Allmänt också.
Senast redigerad av Ogden 2013-06-04 kl. 23:44. Anledning: accidently a word
Citera
2013-06-05, 00:11
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Håller verkligen med om det här. Jag anser dessutom att det var den absolut viktigaste tråden i hela R&S.

Edit: Ja, även jag är besviken på detta beslut.

Edit2: Ser dessutom att https://www.flashback.org/t364397 får vara kvar av någon anledning, den är ännu äldre och behandlar ett ämne som, som jag ser det, är precis exakt lika viktigt. Menar verkligen inte att jag tycker att ni bör låsa den också utan, naturligtvis, att jag tycker att ni bör låsa upp tråden som den här tråden behandlar.
Senast redigerad av Ihavenoname 2013-06-05 kl. 00:18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in