Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-04, 17:22
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Jag håller inte med.

Bilder från Norradjurgardsstadens facebooksida, 2 nov
Bild på innergården: OP Unites hus rakt fram med övriga byggherrar i bakgrunden.
https://www.facebook.com/norradjurga...type=3&theater
Bild från vägen: Övriga byggherrar klara för innflyttning och OP lyfter betongblock.
https://www.facebook.com/norradjurga...type=3&theater
Byggstart på huset vid vägen (26 juli), se jämförelsen mot övriga hus.
https://www.facebook.com/norradjurga...type=3&theater
Och du missar uppenbarligen dessutom att Viktor Hansons hus saknas helt, de började byggas efter OP...
Citera
2018-12-22, 21:17
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Det händer att jag passerar Torsgatan/Solnavägen, Norra Stationsgatan, Torsplan och har gjort så under några års tid.
Det byggs för fullt.
Det absolut fulaste byggnadsexteriörer i området alla kategoriet måste vara de så kallade Norra tornen. Båda är väl inte klara ännu men det som fått lite höjd på en av sidorna är så vämjeligt fult på utsidan att jag tror att jag ska kräkas varje gång jag ser det.
Hur f*n kan man bygga så extremt fula hus?
Dessutom, våningen längst ner ligger så nära markplan och dess väldigt hårt trafikerade vägar att en boende där måste få en oljud- och avgaschock varje gång hen går ut på sin balkong/terrass. Dessutom kryllar det av gångare, cyklister och jag förstår inte hur man ska kunna njuta en enda sekund på en balkong/terrass som denna. Detta måste ju gälla lägenheterna några plan ovanför första våningen också Dessutom sjukt stora fönster=insyn och skulle det inte vara ljudisolerat måste ju lägenheterna närmast markplan vara lika beboliga som en tortyrkammare.
Jag skulle kunna betala för att slippa bo där!
Avundsjuk???
Citera
2018-12-28, 10:15
  #123
Medlem
Ringhals3s avatar
Hur gör vi nu? Aktien faller idag när börsen i övrigt rusar, ett dåligt tecken. Kursen ligger runt all time low / 14 kr. Läget att plocka upp aktien runt 9-10 kr och hoppas på att bolaget inte gör KK eller NE.

Min rek: Köp på 9-10 kr och ligg sedan lång.
Citera
2018-12-28, 10:22
  #124
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Hur räcker det? Vad i rapporten är det som pekar mot konkurs? Har du tagit siffrorna för Q3 och extrapolerat, måhända? Sofistikerad analys isåfall.

Och gällande brofästet, har du besökt byggarbetsplatsen? Skulle nog påstå att OP rör sig framåt betydligt snabbare än övriga byggherrar (och de är inte de enda som fortfarande ”lyfter betongblock”). Den sena starten beror, som du antagligen vet, på att projektet pausades när man inte fick de fantasipriser man begärde första gången de försökte säljas. I somras startade man om, och då såldes 12 av 12 släppta lägenheter till nya priser på ett par veckor (med ca 20% prissänkning jämfört med första försöket).

Just de fantasipriser du nämner och som man inte fick är naturligtvis en kraftigt bidragande orsak till bolagets kris vars affärsmodell bygger (byggde) på ständigt stigande priser och projekt som var i princip fulltecknade innan spaden sattes i jorden. Marknaden delar analysen av att det är ekonomisk kris i OP vilket avspeglas i den dalande aktiekursen.

Återstår att se om de kan vända skutan utan NE eller om det rent av blir KK.
Citera
2018-12-28, 10:57
  #125
Medlem
Hur går det med OP största projekt någonsin, på lilla essingen i Stockholm?
Citera
2018-12-29, 12:19
  #126
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rayko
Hur går det med OP största projekt någonsin, på lilla essingen i Stockholm?

Bra fråga! Tror botten går ur för marknaden för obyggda bostadsrätter för 100× kkr per kvsdratmeter nästa år!

Mellan Ropsten och Lindarängen ska det byggas 10.000 lägenheter, lär inte hända närmsta åren!
Citera
2018-12-30, 10:04
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hur gör vi nu? Aktien faller idag när börsen i övrigt rusar, ett dåligt tecken. Kursen ligger runt all time low / 14 kr. Läget att plocka upp aktien runt 9-10 kr och hoppas på att bolaget inte gör KK eller NE.

Min rek: Köp på 9-10 kr och ligg sedan lång.

Tror du kursen kan sticka uppåt inom 5 år?

Rädslan på bomarknaden, räntorna tickar uppåt, mättad nyprod marknad, m.m.

Jag funderar på att köpa 1000st aktier inom 2019. Då tänkte jag sprida ut köpen på måmadsbasis. Det jag tvekar på är om OP kommer att överleva. Det känns som att gulddagarna är över för OP.
Citera
2018-12-30, 13:29
  #128
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken-i-guldbyxor
Tror du kursen kan sticka uppåt inom 5 år?

Rädslan på bomarknaden, räntorna tickar uppåt, mättad nyprod marknad, m.m.

Jag funderar på att köpa 1000st aktier inom 2019. Då tänkte jag sprida ut köpen på måmadsbasis. Det jag tvekar på är om OP kommer att överleva. Det känns som att gulddagarna är över för OP.

Javars! Ett dämpat bostadsbyggande närmsta åren kommer bädda för ett nytt bostadsrally men vi vet inte vilka bolag som är kvar då!
Citera
2019-01-30, 12:08
  #129
Medlem
vonblixens avatar
Oscar Properties VD utreds för bokföringsbrott av Ekobrottsmyndigheten skriver SvD. Det ska vara relaterat till VD:ns holdingbolag för ägandet i bostadsutvecklaren Oscar Properties. Konsekvenserna för börsbolaget bör dock vara begränsade till att VD:n kanske tvingas avgå, Det har inte varit några större kursreaktioner än så länge på nyheten.

Här är artikeln: https://www.svd.se/oscar-properties-...okforingsbrott
Citera
2019-01-30, 20:48
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Oscar Properties VD utreds för bokföringsbrott av Ekobrottsmyndigheten skriver SvD. Det ska vara relaterat till VD:ns holdingbolag för ägandet i bostadsutvecklaren Oscar Properties. Konsekvenserna för börsbolaget bör dock vara begränsade till att VD:n kanske tvingas avgå, Det har inte varit några större kursreaktioner än så länge på nyheten.

Här är artikeln: https://www.svd.se/oscar-properties-...okforingsbrott
Ja, att i flera år misslyckas med att skicka in årsredovisning ger ingen bra bild av VDn.
Sedan hoppade även Finanschefen av i fredags, vilket knappast kan vara positivt.
https://www.avanza.se/placera/telegr...r-bolaget.html
Citera
2019-01-31, 11:36
  #131
Medlem
vonblixens avatar
Ja, och det var den andra finansdirektören på relativt kort tid som hoppar av. Den andra slutade så sent som 26 oktober förra året. Enligt pressmeddelandet (se länk) så slutar han på egen begäran och att verksamheten förändras och breddas.

https://oscarproperties.com/for-inve...cernledning-3/
Citera
2019-02-02, 19:24
  #132
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hur gör vi nu? Aktien faller idag när börsen i övrigt rusar, ett dåligt tecken. Kursen ligger runt all time low / 14 kr. Läget att plocka upp aktien runt 9-10 kr och hoppas på att bolaget inte gör KK eller NE.

Min rek: Köp på 9-10 kr och ligg sedan lång.

Mitt råd är köp inte sjunkbomberna. Blir inte förvånad om det blir KK inom ett år...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback