Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-06, 17:10
  #133
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Mitt råd är köp inte sjunkbomberna. Blir inte förvånad om det blir KK inom ett år...

Det blir KK om jag kliver på, återhämtning om jag avstår!

OP är en citron, men Tobin Properties känns ännu riskablare!
Citera
2019-02-18, 14:43
  #134
Medlem
ClickBaits avatar
Verkar gå bra på börsen idag för OP.
Ner 15%.
Citera
2019-02-18, 14:59
  #135
Medlem
Konkurs torde vara rimligt. Nyemission en gång innan konkurs?
Citera
2019-02-18, 15:24
  #136
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Konkurs torde vara rimligt. Nyemission en gång innan konkurs?

den riskvillige kan köpa en post när den går under tian, finfin vinst om man säljer innan ev. nyemission/kk.
Citera
2019-02-19, 10:19
  #137
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
den riskvillige kan köpa en post när den går under tian, finfin vinst om man säljer innan ev. nyemission/kk.

Förklara närmare! Varför skulle aktien stiga före nyemissionen eller konkursen? Har jag missat något?

For the record så står aktien i 13 kr nu.
Citera
2019-02-19, 10:35
  #138
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Notera att OP förra veckan sköt upp återbetalningen av ett lån på 35 miljoner kr eftersom kassan gapade tom.

2019 förfaller 1,1 miljarder av de 1,9 miljarder OP har i lån till betalning. Oklart om de kan förhandla om dessa lån! En nyemission torde ligga i korten.
Citera
2019-02-19, 10:49
  #139
Medlem
Larasofts avatar
Har man granskat möjligt personligt betalningsansvar enligt ABL?
Citera
2019-02-19, 10:53
  #140
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Javars! Ett dämpat bostadsbyggande närmsta åren kommer bädda för ett nytt bostadsrally men vi vet inte vilka bolag som är kvar då!

Det kan bli byggrally av hyresrätter då, eftersom marknadshyra kommer att bli verklighet med successiv infasning under fem år. Antingen bygger långsiktiga ägare eller så byggs på beställning av allmännyttan.
Citera
2019-02-19, 18:37
  #141
Medlem
Stormcatchers avatar
Jag vet att han är högt belånad så han har kört ganska hårt, men att kursen går ner beror delvis på att den är upptryckt och att verkligheten kommer ikapp förståndet och värdet just nu. Jag tror bolaget har problem nu och framöver. Dock har han gamla gömda pengar så visst klarar han mat på bordet.. är nog en del andra som tar de tuffa smällarna skulle jag tro.
Citera
2019-02-19, 18:50
  #142
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher
Jag vet att han är högt belånad så han har kört ganska hårt, men att kursen går ner beror delvis på att den är upptryckt och att verkligheten kommer ikapp förståndet och värdet just nu. Jag tror bolaget har problem nu och framöver. Dock har han gamla gömda pengar så visst klarar han mat på bordet.. är nog en del andra som tar de tuffa smällarna skulle jag tro.

Oscar själv sålde av en halv miljon aktier i slutet på 2018, så han har nog mjölk till frukosten imorgon, hur går det för övriga små aktieägare är en annan femma, typ.
Citera
2019-02-20, 21:27
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Förklara närmare! Varför skulle aktien stiga före nyemissionen eller konkursen? Har jag missat något?

For the record så står aktien i 13 kr nu.
Som du säger, varför skulle den gå upp innan nyemission eller konkurs. För nyemission måste det försöka med. Att den går igenom är allt annat än säkert. Konkurs tror jag helt klart på.
Citera
2019-02-20, 22:20
  #144
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Som du säger, varför skulle den gå upp innan nyemission eller konkurs. För nyemission måste det försöka med. Att den går igenom är allt annat än säkert. Konkurs tror jag helt klart på.

Oscar själv äger väl 35% av bolaget? Ska bli väldigt intressant att se hur mycket pengar han själv är beredd att satsa på en nyemission!

Har inte varit så kul att följa ett bolag sedan SAAB Automomobile gick under!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback