2019-08-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
.

Håller helt med dig. Klarar folk inte av att välja rätt betalningsmetod, så ska de klaga på sig själva och inte på företaget. De är uppenbarligen inte mogna för att handla på nätet.
Mitt konto på eBay startades 1999. Så jag tror att jag är hyfsat mogen att handla på nätet. Jag tycker ändå illa om Klarna. Om jag kan undvika Klarna så gör jag det. Tacka vet jag PayPal. Deras köparskydd gav mig tillbaka $1.000 som jag betalat till en bedragare. Och det sved nog saftigt för den lille skiten som trodde att han kommit undan.
Citera
2019-08-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angstfish
Klarna är lite småfula av sig.

Det är det som är hela deras affärsidé. Att man skall luras till avbetalning eller att man skall glömma bort att betala. Annars tjänar de ing pengar.
Jag har själv råkat ut för det. Man får fakturan i samma ögonblick som man beställer men man vill ju inte betala förrän man fått varan en vecka senare. Då glömmer man lätt bort och åker på påminnelseavgift. Har man appen installerad kanske man blir påmind.
Citera
2019-08-12, 21:41
Medlem
Sam.Boyds avatar
Man ska ikke handla på kredit!
Det brukar bli en dyr affär.
Citera
2019-08-12, 21:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Mitt konto på eBay startades 1999. Så jag tror att jag är hyfsat mogen att handla på nätet. Jag tycker ändå illa om Klarna. Om jag kan undvika Klarna så gör jag det. Tacka vet jag PayPal. Deras köparskydd gav mig tillbaka $1.000 som jag betalat till en bedragare. Och det sved nog saftigt för den lille skiten som trodde att han kommit undan.

Ja, självklart kan man tycka illa om Klarna. Jag säger varken bra eller anus om företaget. Har inte själv haft några tråkigheter (än) med Klarna, men å andra sidan handlar jag inte på faktura/kredit. Men som inlägget jag citerade, så förstår inte jag heller människor som inte klarar av att själva välja betalningsmetod.
Citera
2019-08-12, 21:50
Medlem
elbels avatar
Tycker klarna gör ett bra jobb, deras köpkunder förtjänar att bli rövknullade
Citera
2019-08-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, självklart kan man tycka illa om Klarna. Jag säger varken bra eller anus om företaget. Har inte själv haft några tråkigheter (än) med Klarna, men å andra sidan handlar jag inte på faktura/kredit. Men som inlägget jag citerade, så förstår inte jag heller människor som inte klarar av att själva välja betalningsmetod.
Problemet med Klarna är att de tycks "glömma bort" att skicka faktura. (PostNord är dåligt, men inte fullt så selektivt dåligt.) Påminnelsen med straffavgift kommer dock fram. Nej, fy 17 för Klarna. Usch!
Citera
2019-08-12, 22:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Problemet med Klarna är att de tycks "glömma bort" att skicka faktura. (PostNord är dåligt, men inte fullt så selektivt dåligt.) Påminnelsen med straffavgift kommer dock fram. Nej, fy 17 för Klarna. Usch!

Aha, då förstår jag. Inte bra. Och man kan inte få den via mail?
Citera
2019-08-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Jag har kommit att gilla klarna mer och mer när jag handlar online. Jaha, det finns inget fakturaalternativ? Ja men då betalar jag med Klarnakortet så får jag det på min månadsfaktura jag alltid har tillgänglig i mobilen och kan dela upp om jag så önskar, fuck you random internetbutik.
Håller med. Har inget att klaga på, tvärtom faktiskt. Håller man koll på betalningarna blir det inga överraskande avgifter.
Sen att dom har i princip monopol snart är väl inte bra i längden.
Citera
2019-08-12, 22:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag också är missnöjd med det företaget.
Främst att det ska vara så svårt att betala direkt, och så lätt att missa att betala.

Det är deras affärside. Köper man prylar på kredit så får man stå sitt kast.
De lever på att du betalar avi-avgifter eller missar en betalning så de kan höja räntan och straffa dig.
Citera
2019-08-12, 23:00
Medlem
Citat:

Det här är mitt största problem med Klarna. Jag väljer alltid faktura när jag beställer mitt protein (från myprotein då) och det tar alltid typ 5 arbetsdagar för paketet att nå hem. Klarna skickar såklart fakturan direkt vid köp och man har då två veckor på sig att betala. Jäkligt lätt att man helt enkelt glömmer fakturan (och paketet för den delen) när det tar så lång tid att få en leverans. En påminnelse får man INTE via Email, den kommer på posten (??? för att vara så digitala så undrar man varför de ens skickar brev) EFTER de 14 dagarna som man har på sig (sist kom den någon dag innan dag 30), i denna så kommer det såklart en påminnelseavgift på några kronor.

Självklart är det ens eget fel att man glömmer - men jag förstår inte varför påminnelsen inte kommer INNAN tiden löpt ut? Det är bara småpengar det handlar om vad gäller avgiften, men det handlar mest om principen för min del och det känns som att det är något Klarna försöker utnyttja så mycket det bara går.

Mycket möjligt att de ändrat systemet sedan avgiften jag fick sist, men det tvivlar jag på - känns som att det är för lönsamt att fixa.
Citera
2019-08-12, 23:02
Medlem
Klarna funkar men är definitivt ett steg bakåt och är medvetet gjord mer komplicerad för att hela verksamheten går runt på förseningsavgifter.
Företaget är en lagstiftning från att gå i konkurs.
Citera
2019-08-12, 23:23
Medlem
karloskars avatar
Lyder man under GDPR har man 30 dagar på sig att radera personuppgifter vid begäran. Om de kan raderas regleras dock av den rättsliga grunden för behandlingen.

Klarar man inte 30 dagar måste man skyndsamt meddela detta, tillsammans med förklaring om varför.

Lyckas man inte med detta blir den enskilda skadeståndsberättigad enligt artikel 82. Skadestånd utgår även för kränkning.

Ha kul.

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2018/06/28/vi-begarde-ut-var-data--mottes-av-gdpr-haveri-insikt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in