2013-06-02, 20:45
Medlem
Methylaminos avatar
Lite smtt fakta om denna substans.

Namn: methylephedrone, 3mmc
Fullstndigt namn: 3-Methylmethcathinone
Dos: 100-300mg
Rekommenderad nybrjardos: 100mg (min sikt)

Knsla vid intag:
Ungefr som mdma, mer uppt och inte samma touch dock. Du blir speedad, krleksfull och en lyckoknsla.
Pratglad
Eufori
Speedad

Bieffekter
Ltt frvirring vid hga doser
Oregelbunden puls
Hg puls
Hgt blodtryck
Nedsatt syn vid hga doser (temporrt)

Substansen r kardiotoxiskt. Dvs det tar mycket p hjrtat.

Jag kommer att forska vidare p denna substans, med ekg och pulse-oxygen meter. terkommer p mndag.

vrigt:
Jag tycker att det r den bsta serotonerga rc kemikale hittils. Du kan ta det oralt, nasalt, rektalt och iv.
Senast redigerad av Methylamino 2013-06-02 kl. 21:25.
Citera
2013-06-02, 21:02
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methylamino
Lite smtt fakta om denna substans.

Namn: methylephedrone, 3mmc
Fullstndigt namn: 3-Methylmethcathinone
Dos: 100-300mg
Rekommenderad nybrjardos: 100mg (min sikt)

Knsla vid intag:
Ungefr som mdma, mer uppt och inte samma touch dock.
Pratglad
Eufori
Speedad

Bieffekter
Ltt frvirring vid hga doser
Oregelbunden puls
Hg puls
Hgt blodtryck
Nedsatt syn vid hga doser (temporrt)

Substansen r kardiotoxiskt. Dvs det tar mycket p hjrtat.

Jag kommer att forska vidare p denna substans, med ekg och pulse-oxygen meter. terkommer p mndag.

Precis s jag uppfattade de ocks, en knsla likt mdma men man kommer inte lika hgt, dessutom var de mycket mer speed p 3-mmc!
Citera
2013-06-02, 21:08
Medlem
Milixs avatar
Men fr de stackare som inte upplevt MDMA d. Hur br det frklaras fr dem?
Citera
2013-06-02, 21:10
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milix

tripprapporter -> ecstasy/mdma
Citera
2013-06-02, 21:17
Medlem
Milixs avatar
Jo, men nu ska ju DETTA vara en FAQ, r det inte bttre att det beskrivs hr d?
Annars kan man ju som tidigare ppekats, leta lite hr o var i diverse trdar fr att f ihop en bild.
Citera
2013-06-02, 21:22
Medlem
Methylaminos avatar
Citat:
Jo, men nu ska ju DETTA vara en FAQ, r det inte bttre att det beskrivs hr d?
Annars kan man ju som tidigare ppekats, leta lite hr o var i diverse trdar fr att f ihop en bild.

Det str ju annars hur det knns?...
Citera
2013-06-02, 21:28
Medlem
Milixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methylamino
Det str ju annars hur det knns?...
Okidok, jag tnkte bara om det skulle vara mer ingende.
Men jag ska vara tyst =)
Citera
2013-06-02, 21:35
Medlem
Milixs avatar
N frresten, jag ska inte vara tyst.
Lgg till kt
Citera
2013-06-02, 21:38
Medlem
LightClouds avatar
Citat:

Gllande kroppsknslan kan man relatera till knslan efter en orgasm som sprids ut i hela kroppen och stannar under ngon timme. Knslan av att uppleva krlek och pirret samt fjrilar i magen infinner sig under en stor del av ruset. Man kan knna hur blodet vrmer upp en och ger en knsla av sinnesro och att kroppen r det bsta man har samtidigt som varenda millimeter av hud p ens kropp knns stimulerad som efter ett riktigt hrt trningspass.

Ens koordination och motorik pverkas till den grad att det kan liknas vid en salongsberusning av alkohol. Man knner sig lite svrkontrollerad men kan nd bete sig. Fr varje gng man rr sig knns det som en strre handling n vad det egentligen r. Nr man strcker ut armarna s att musklerna tjs ut knns det som att det finns en viktig mening i att man gr just den rrelsen.

Nr det kommer till psykiska effekter kan man sga att man mr som nr man fick sin frsta kyss, tog sitt krkort, upplevde studenten, julafton som barn eller motsvarande bara att du istllet nu ligger i en soffa, en sng eller str i ett rum, sitter vid havet eller gr ngot annat mer alldagligt och trots detta har samma knsla av gldje. Ingenting r problematiskt. Allting r rtt. Oavsett vad fr tankar man fokuserar p knns allting s ltt. De tankarna man har som r goda r s bra att man inte vet vad man ska gra av dem. Tankar som r av smre karaktr r frsteliga och det kan upplevas som att man frstr grundproblematiken i varfr man i nyktert tillstnd inte gillar vad man tnker p.

Det var vrt ett frsk att beskriva knslan av att vara pverkad av 3-MMC i alla fall.

Vidare kan jag lgga till lite information:

Administration av drogen:

Biotillgnglighet*:

Intranasalt: Vldigt bra. Slr p efter ngra minuter och peak uppns efter 15-20 minuter. Avtar efter ngon timme och terdoseringsbehovet kar.

Oralt: Bra. Ngot smre biotillgnglighet n intranasalt och rektalt, men dremot hller ruset i frhllande till dos i sig lngre. Brjar knnas efter tio till 15 minuter, peak uppns efter 30-40 minuter och hller i sig mellan tv till tre timmar.

Rektalt: Mycket bra. Bttre n bde intranasalt och oralt. Slr p efter ngra minuter och peak uppns efter drygt tio minuter. Hller i sig strax under en timme.

Intravenst: Mycket bra. Bttre n bde intranasalt, rektalt och oralt. Peak uppns inom ngon minut men avtar fort.

Kristallerna/pulvret r frtande och skadar vvnaden vid fr vrdslst bruk. Nsblod, srskorpor och sveda r vanligt i nsan. Huruvida det tr p vener och ndtarm kan jag inte uttala mig om, men det r frmodligen inte harmlst. Dock ska det pongteras att vid intravenst och rektalt bruk blandas kristallerna/pulvret ut med vatten, vilket i sin tur br leda till att frtskadorna reduceras ngot. Substansen blandar sig enkelt med vatten och det r inga problem att tillreda lsningar fr kanyler och rektalpumpar.

* Jag har inga exakta procentuella och faktabaserade kllor, utan utgr frn personliga erfarenheter och vad jag har lst mig till i trden om 3-MMC.
Citera
2013-06-02, 22:08
Medlem
Methylaminos avatar
Allts den dr beskrivningen lter ju fr fan bttre n mdma, haha.

Om du tar det iv s uppnr du peaken inom ett par sekunder
Citera
2013-06-02, 22:15
Medlem
psyDucks avatar
r denna RC laglig?
Citera
2013-06-02, 22:23
Medlem
Getbiggers avatar
Finns det fler stackare som jag drute som inte fr effekt av denns substans?
Eller jo lite hgre puls va det enda

Tar inga andra mediciner eller liknande fr knnedom.

Bombade och snortade i min 1g p ett par timmar utan effekt.

Och substansen var det absolut inge fel p d jag kpte den dr de flesta andra gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in