2013-06-02, 20:45
Medlem
Methylaminos avatar
Lite smått fakta om denna substans.

Namn: methylephedrone, 3mmc
Fullständigt namn: 3-Methylmethcathinone
Dos: 100-300mg
Rekommenderad nybörjardos: 100mg (min åsikt)

Känsla vid intag:
Ungefär som mdma, mer uppåt och inte samma touch dock. Du blir speedad, kärleksfull och en lyckokänsla.
Pratglad
Eufori
Speedad

Bieffekter
Lätt förvirring vid höga doser
Oregelbunden puls
Hög puls
Högt blodtryck
Nedsatt syn vid höga doser (temporärt)

Substansen är kardiotoxiskt. Dvs det tar mycket på hjärtat.

Jag kommer att forska vidare på denna substans, med ekg och pulse-oxygen meter. Återkommer på måndag.

Övrigt:
Jag tycker att det är den bästa serotonerga rc kemikale hittils. Du kan ta det oralt, nasalt, rektalt och iv.
Senast redigerad av Methylamino 2013-06-02 kl. 21:25.
Citera
2013-06-02, 21:02
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methylamino
Lite smått fakta om denna substans.

Namn: methylephedrone, 3mmc
Fullständigt namn: 3-Methylmethcathinone
Dos: 100-300mg
Rekommenderad nybörjardos: 100mg (min åsikt)

Känsla vid intag:
Ungefär som mdma, mer uppåt och inte samma touch dock.
Pratglad
Eufori
Speedad

Bieffekter
Lätt förvirring vid höga doser
Oregelbunden puls
Hög puls
Högt blodtryck
Nedsatt syn vid höga doser (temporärt)

Substansen är kardiotoxiskt. Dvs det tar mycket på hjärtat.

Jag kommer att forska vidare på denna substans, med ekg och pulse-oxygen meter. Återkommer på måndag.

Precis så jag uppfattade de också, en känsla likt mdma men man kommer inte lika högt, dessutom var de mycket mer speed på 3-mmc!
Citera
2013-06-02, 21:08
Medlem
Milixs avatar
Men för de stackare som inte upplevt MDMA då. Hur bör det förklaras för dem?
Citera
2013-06-02, 21:10
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milix

tripprapporter -> ecstasy/mdma
Citera
2013-06-02, 21:17
Medlem
Milixs avatar
Jo, men nu ska ju DETTA vara en FAQ, är det inte bättre att det beskrivs här då?
Annars kan man ju som tidigare påpekats, leta lite här o var i diverse trådar för att få ihop en bild.
Citera
2013-06-02, 21:22
Medlem
Methylaminos avatar
Citat:
Jo, men nu ska ju DETTA vara en FAQ, är det inte bättre att det beskrivs här då?
Annars kan man ju som tidigare påpekats, leta lite här o var i diverse trådar för att få ihop en bild.

Det står ju annars hur det känns?...
Citera
2013-06-02, 21:28
Medlem
Milixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methylamino
Det står ju annars hur det känns?...
Okidok, jag tänkte bara om det skulle vara mer ingående.
Men jag ska vara tyst =)
Citera
2013-06-02, 21:35
Medlem
Milixs avatar
Nä förresten, jag ska inte vara tyst.
Lägg till kåt
Citera
2013-06-02, 21:38
Medlem
LightClouds avatar
Citat:

Gällande kroppskänslan kan man relatera till känslan efter en orgasm som sprids ut i hela kroppen och stannar under någon timme. Känslan av att uppleva kärlek och pirret samt fjärilar i magen infinner sig under en stor del av ruset. Man kan känna hur blodet värmer upp en och ger en känsla av sinnesro och att kroppen är det bästa man har samtidigt som varenda millimeter av hud på ens kropp känns stimulerad som efter ett riktigt hårt träningspass.

Ens koordination och motorik påverkas till den grad att det kan liknas vid en salongsberusning av alkohol. Man känner sig lite svårkontrollerad men kan ändå bete sig. För varje gång man rör sig känns det som en större handling än vad det egentligen är. När man sträcker ut armarna så att musklerna töjs ut känns det som att det finns en viktig mening i att man gör just den rörelsen.

När det kommer till psykiska effekter kan man säga att man mår som när man fick sin första kyss, tog sitt körkort, upplevde studenten, julafton som barn eller motsvarande bara att du istället nu ligger i en soffa, en säng eller står i ett rum, sitter vid havet eller gör något annat mer alldagligt och trots detta har samma känsla av glädje. Ingenting är problematiskt. Allting är rätt. Oavsett vad för tankar man fokuserar på känns allting så lätt. De tankarna man har som är goda är så bra att man inte vet vad man ska göra av dem. Tankar som är av sämre karaktär är förståeliga och det kan upplevas som att man förstår grundproblematiken i varför man i nyktert tillstånd inte gillar vad man tänker på.

Det var värt ett försök att beskriva känslan av att vara påverkad av 3-MMC i alla fall.

Vidare kan jag lägga till lite information:

Administration av drogen:

Biotillgänglighet*:

Intranasalt: Väldigt bra. Slår på efter några minuter och peak uppnås efter 15-20 minuter. Avtar efter någon timme och återdoseringsbehovet ökar.

Oralt: Bra. Något sämre biotillgänglighet än intranasalt och rektalt, men däremot håller ruset i förhållande till dos i sig längre. Börjar kännas efter tio till 15 minuter, peak uppnås efter 30-40 minuter och håller i sig mellan två till tre timmar.

Rektalt: Mycket bra. Bättre än både intranasalt och oralt. Slår på efter några minuter och peak uppnås efter drygt tio minuter. Håller i sig strax under en timme.

Intravenöst: Mycket bra. Bättre än både intranasalt, rektalt och oralt. Peak uppnås inom någon minut men avtar fort.

Kristallerna/pulvret är frätande och skadar vävnaden vid för vårdslöst bruk. Näsblod, sårskorpor och sveda är vanligt i näsan. Huruvida det tär på vener och ändtarm kan jag inte uttala mig om, men det är förmodligen inte harmlöst. Dock ska det poängteras att vid intravenöst och rektalt bruk blandas kristallerna/pulvret ut med vatten, vilket i sin tur bör leda till att frätskadorna reduceras något. Substansen blandar sig enkelt med vatten och det är inga problem att tillreda lösningar för kanyler och rektalpumpar.

* Jag har inga exakta procentuella och faktabaserade källor, utan utgår från personliga erfarenheter och vad jag har läst mig till i tråden om 3-MMC.
Citera
2013-06-02, 22:08
Medlem
Methylaminos avatar
Alltså den där beskrivningen låter ju för fan bättre än mdma, haha.

Om du tar det iv så uppnår du peaken inom ett par sekunder
Citera
2013-06-02, 22:15
Medlem
psyDucks avatar
är denna RC laglig?
Citera
2013-06-02, 22:23
Medlem
Getbiggers avatar
Finns det fler stackare som jag därute som inte får effekt av denns substans?
Eller jo lite högre puls va det enda

Tar inga andra mediciner eller liknande för kännedom.

Bombade och snortade i min 1g på ett par timmar utan effekt.

Och substansen var det absolut inge fel på då jag köpte den där de flesta andra gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in