Citat:
Ursprungligen postat av
itsaek
Sista meningen: det är precis vad som sker när man ger andra upplevelsen av att ha en fasad, man döljer något.
Då är det mer på så sätt att du inte motsätter dig tanken att det handlar om eget ansvar, det är mer så att du istället gett upp för att du menar livet blivit för vanskligt. Och jag tjatar inte av narcissism, utan för att jag skulle verkligen vilja att du skulle fortsätta kämpa.
Vad har du egentligen att förlora på att kämpa vidare enligt alla de tips och råd du har fått?.Vad har du att förlora?
Ja, det är lite smörigt att jag sitter och skryter om att jag ikväll har en söt, kinky och välsvarvad 22åring på besök för första gången, jag är minst 10 år äldre och jag mötte henne på "fetlife", kolla upp den sidan om du vill. Det är för att hon 28åringen jag datear står lite för långt ifrån mig, vi träffas igen när hon är tillbaka från Färöarna. Du hade också kunnat ha draget på kvinnor, MEN DU VÄLJER ATT INTE GÖRA NÅGOT.
Men just nu pekar allt du skriver på att du är en otrevlig människa som är bitter och ser ner på omvärlden. Du gläds inte åt andra runt dig utan ser endast problem. Jag hoppas att andra yngre män som läser detta tar åt sig och förstår att det bara är de som kan ändra på något, ingen annan kan hjälpa er med det här. Och desto längre tid som går utan att ni gör någonting, deste längre tid för er som ensamma människor.
Trolltestet: det är tydligt att det inte är bristen på partner som är ditt stora problem, det är massa annat. Precis som han incel-äcklet som fakeade en profil och bjöd ut tjejer på date och filmade dom. Han var den mest äckliga creepet man kan tänka sig. Och ni sitter och hatar på världen och jämför er med the joker när det egentligen är så långt ifrån verkligheten man kan komma. Att ni går utan partner är mer ett klokt vanligt utfall av evolutionen och inget annat.
Nej, jag motsätter mig inte tanken att det är dels jag själv som bär ansvar för min situation. Uppenbarligen inte, annars hade jag inte försökt förbättra mig själv. Men med tiden har det blivit desto mindre mitt eget ansvar, på grund av en vrickad och förvrängd samhällsutveckling. Det intressanta är att jag i alla andra fall/aspekter i livet skyller först på mig själv när något går dåligt. Till exempel på ett prov i skolan kanske någon skyller på läraren om de gjorde provet för svårt, så har jag aldrig gjort, alltid bara skyllt på mig själv först att jag inte lärt mig tillräckligt. Nu så fort jag kliver bort ifrån det och försöker lägga lite ansvar även på omvärlden får man världens hat tillbaka och blir shamead i att ta sitt eget ansvar, som att man aldrig någonsin har gjort det, och man kallas offerkofta och allt vad det betyder. Patetiskt!! Men jag kan förstå det på ett sätt, det är otroligt effektivt att shamea andra i att göra som man vill. Liknar narcisstisk manipulation som kan upplevas i nära relationer.
Det är precis det, att man inte har någonting att förlora. Tro mig, jag har tänkt så och den logiska slutsatsen har inte alltid varit att försöka förbättra sig själv.
Du säger att du förstår det där med polygami mansöverskott och allting ändå sitter du och utövar det just nu, polygami. Folk förstår inte att sådant sker otroligt mycket mer än för x antal år sen pga knullappar där folk träffas hur fort som helst och blir "kk", vad tror ni konsekvenserna av sånt beteende blir? För varje man som har 2 kks är det en annan som blir utan dvs hälften av män blir utan i en sån situation. Nu säger jag inte att alla incel problem orsakas av polygamt beteende, verkligen inte, jag inser som sagt att det finns andra aspekter att ta hänsyn till och personlig utveckling/förbättring är en viktig faktor men att det skulle ta slut där är så jävla naivt tankesätt att det är retbart.
Fel, jag är inte bitter i verkligheten och ser alltid till att bete mig bra mot folk. Du får se det jag skriver här som ett sätt att lasta av, precis som när du går på kampsportsträning. Du är väl inte så våldsam i verkliga livet som på kampsporten eller hur? Nej, precis.
Det är vad folk inte heller begriper, att det må vara ett utfall av evolutionen men det blir våldsamt. Polygami är mer naturligt men det är också mer våldsamt, vilket inte är bra för ett civiliserat samhälle (vilket är varför monogami växt fram). Det är bara ett exempel, samma gäller för mansöverskott där behöver man jämna ut siffrorna. Detta är inte ett hot eller en uppmaning till våld, detta är en observation som gjorts i otroligt många studier. I samhällen där det finns en stor underklass av män utan jobb/partner leder till våld, se polygama samhällen, samhällen med massivt mansöverskott och så vidare.