2020-02-22, 21:18
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Vad pratar du om? Det är riktig forskning som kommit fram till dessa slutsatser

Vad är det ens du försöker säga? Incels blir mobbade och därför behöver de "sympati" på nätet? Är incels 13 år gamla och ska börja högstadiet?
Citera
2020-02-22, 21:40
Moderator
pbos avatar
Det är märkligt att vissa samhällsproblem inte ska få diskuteras utan endast ses som personliga problem. Vi har ett problem med att många är överviktiga i vårt samhälle. Kan man diskutera det eller får man bara ge bantningstips till feta?
Citera
2020-02-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Det är märkligt att vissa samhällsproblem inte ska få diskuteras utan endast ses som personliga problem. Vi har ett problem med att många är överviktiga i vårt samhälle. Kan man diskutera det eller får man bara ge bantningstips till feta?

Män är mer benägna att hjälpa en kvinna i nöd än en man i nöd, undrar varför?

Kvinnor avskyr "svaga" män som incels framstår som

Män är "disposable"

Därför bryr sig ingen om de som är ofrivilligt celibata

Läs gärna https://psy.fsu.edu/~baumeisterticelab/goodaboutmen.htm för att förstå vad jag menar på ett djupare plan.
Citera
2020-02-22, 22:07
Medlem
PhTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Okej, jag försökte bara förstå var skon klämmer.

Jag tror att några utav turn offs för oss tjejer är:

dåligt självförtroende
ingen humor/för allvarlig
för nervös
oambitiös/slacker
inte rolig att umgås med, en person som inte vill göra något på fritiden
någon som har en tönt-aura (svårt att sätta ord på vad det kan va dock)

Tror du är något på spåren där. Det finns något, som de flesta kvinnor direkt känner igen och som gör att mannen i fråga blir ignorerad.

Det kan vara en eller flera av de saker, du räknar upp ovan.

En kvinna sa en gång till mig att jag är hämmad. Det blev inte tillfälle för oss, att reda ut vad det innebär närmare. Det är troligen sant ändå i mitt och många andras fall. Social fobi är modediagnosen, skulle jag tro.

Jag kännre mig ju hämmad och "obekväm" i vanliga sociala situationer. Känner mig alltid utanför på t ex personalfester och talar sällan med någon på dessa tillställningar.

Inom mitt eget expertområde har jag inga som helst problem med att tala inför hur många människor som helst. Det är min egen roll och jag vet vad jag skall säga och har svar på frågorna som ställs. Tror inte jag är tråkig där. Det märks att folk anser att jag är värd att lyssna på. Då har jag ingen social fobi alls.

På en fest, däremot, känner jag mig som en tioöring, som av misstag hamnat bland pengarna. Kan inte minnas att jag någonsin varit på en privatfest. Däremot blir man mer eller mindre kommenderad till personal- och Julfester och liknande och får då genomlida det. --tills det eventuellt drar ihop sig till dans. Då brukar jag smita. Ingen verkar för övrigt märka det.

Som många andra ofrivilligt celibatära, är jag starkt medveten om att orsaken finns hos mig själv. Vi vet nog också oftast vad felet, eller felen är. Det är bara så förtvivlat svårt att ändra på det.

Troligen finns det inte en gemensam faktor utan ett flertal, varav de ensamma männen har en eller flera. En del kvinnor vet säkert vad som saknas. Andra känner det bara på sig utan att intellektualisera.
Citera
2020-02-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhTD

Jag kännre mig ju hämmad och "obekväm" i vanliga sociala situationer. Känner mig alltid utanför på t ex personalfester och talar sällan med någon på dessa tillställningar.

Inom mitt eget expertområde har jag inga som helst problem med att tala inför hur många människor som helst. Det är min egen roll och jag vet vad jag skall säga och har svar på frågorna som ställs. Tror inte jag är tråkig där. Det märks att folk anser att jag är värd att lyssna på. Då har jag ingen social fobi alls.

På en fest, däremot, känner jag mig som en tioöring, som av misstag hamnat bland pengarna. Kan inte minnas att jag någonsin varit på en privatfest. Däremot blir man mer eller mindre kommenderad till personal- och Julfester och liknande och får då genomlida det. --tills det eventuellt drar ihop sig till dans. Då brukar jag smita. Ingen verkar för övrigt märka det.

Som många andra ofrivilligt celibatära, är jag starkt medveten om att orsaken finns hos mig själv. Vi vet nog också oftast vad felet, eller felen är. Det är bara så förtvivlat svårt att ändra på det.

Word, vet precis hur det är, men som tjej har jag det nog lite lättare. Undviker dock alla sociala sammanhang jag kan som är bland "normala personer".
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-02-22 kl. 22:44.
Citera
2020-02-23, 03:22
Medlem
KalleNixons avatar
Citat:
Alltså är det så, nämligen att många unga kvinnor får oerhört mycket uppmärksamhet och de flesta unga killar ingenting. Att män sen i äldre dar skulle få mer uppmärksamhet stämmer verkligen inte, de flesta män förblir mediokra även då, det är de som skaffar utbildning och bra jobb som höjer upp sitt värde i 30 års åldern, eller kanske snarare att de singelkvinnor som blivit över sänker sina krav och accepterar att deras prins inte existerar, i alla fall inte i den här världen.

Detta argument är så fel, incelkillar har inte för höga krav. Det är kvinnor som väljer vilken man de vill ha, om något är det kvinnor som har höga krav. Det är betydligt lättare för en ensam kvinna att sänka sina krav än det är för en incel, för att incels har redan så låga krav det går.
Nja..en del unga kvinnor får väldigt mycket uppmärksamhet..Ja, det är sant..men vad är det för kvalité på den uppmärksamheten i de flesta fall? Det handlar ju bara om sex och troféjakt..inte några själarnas förening precis. Ja, de kan ränna på inneklubbar och degradera sig till drinkluder och roa sig med att nobba killar på löpande band.. Men what the häck..tro mig de flesta av dem är ingenting att ha ändå..du skulle bara bli sårad än mer om du hade en relation med en sån tjej.

Tror de flesta incekillar har får lågt självförtroende och har fastnat mentalt att de inte duger eller att tjejer är för kräsna, vilket är trist. Visst vissa tjejer är väldigt kräsna det är sant..men alla är faktiskt inte det. Det finns nån för alla. fastna inte på din kammare och var bitter. Ta lite intiativ, gå ut och försök klä dig bättre än en hösäck.
Citera
2020-02-23, 08:26
Medlem
Citat:
Har du inte fattat vinken, att jag i själva verket har gjort och försökt ALLT som "dessa människor med andra åsikter" kommer med. Jag har själv varit en sån person förut, trott att det bara handlar om att förbättra sin personlighet och bli snyggare. Varför tror du jag försökt förbättra mig sedan jag var 14, helt förgäves? Lägg av, jag fattar precis vad ni försöker säga men det hjälper inte, och nej det är INTE av omtanke detta "tjatande" kommer, det är av förakt och oförståelse, folk har lättare att hata det de inte förstår och aldrig har upplevt. Du säger dig ha upplevt det och då kanske därför du säger att du "tjatar av omtanke" samtidigt sitter du här som en sann narcissist och pratar om hur snygga tjejer nu radar upp sig för att få ligga med dig, åh grattis hoppas du njuter av bekräftelsen. Du är så jävla lyckad så du måste gå in i en inceltråd på fucking flashback för att skryta om ditt sköna liv.

Vad är det för jävla pseudointellektuellt psykologiskräp? Du snackar skit.
Sista meningen: det är precis vad som sker när man ger andra upplevelsen av att ha en fasad, man döljer något.

Då är det mer på så sätt att du inte motsätter dig tanken att det handlar om eget ansvar, det är mer så att du istället gett upp för att du menar livet blivit för vanskligt. Och jag tjatar inte av narcissism, utan för att jag skulle verkligen vilja att du skulle fortsätta kämpa.

Vad har du egentligen att förlora på att kämpa vidare enligt alla de tips och råd du har fått?.Vad har du att förlora?

Ja, det är lite smörigt att jag sitter och skryter om att jag ikväll har en söt, kinky och välsvarvad 22åring på besök för första gången, jag är minst 10 år äldre och jag mötte henne på "fetlife", kolla upp den sidan om du vill. Det är för att hon 28åringen jag datear står lite för långt ifrån mig, vi träffas igen när hon är tillbaka från Färöarna. Du hade också kunnat ha draget på kvinnor, MEN DU VÄLJER ATT INTE GÖRA NÅGOT.

Men just nu pekar allt du skriver på att du är en otrevlig människa som är bitter och ser ner på omvärlden. Du gläds inte åt andra runt dig utan ser endast problem. Jag hoppas att andra yngre män som läser detta tar åt sig och förstår att det bara är de som kan ändra på något, ingen annan kan hjälpa er med det här. Och desto längre tid som går utan att ni gör någonting, deste längre tid för er som ensamma människor.

Trolltestet: det är tydligt att det inte är bristen på partner som är ditt stora problem, det är massa annat. Precis som han incel-äcklet som fakeade en profil och bjöd ut tjejer på date och filmade dom. Han var den mest äckliga creepet man kan tänka sig. Och ni sitter och hatar på världen och jämför er med the joker när det egentligen är så långt ifrån verkligheten man kan komma. Att ni går utan partner är mer ett klokt vanligt utfall av evolutionen och inget annat.
Citera
2020-02-23, 08:29
Medlem
"Som många andra ofrivilligt celibatära, är jag starkt medveten om att orsaken finns hos mig själv. Vi vet nog också oftast vad felet, eller felen är. Det är bara så förtvivlat svårt att ändra på det."

Där har vi det. Det är så svårt, därför är det enklare att ge upp. Precis som för en alkoholist etc.
Citera
2020-02-23, 08:31
Medlem
Citat:
Män är mer benägna att hjälpa en kvinna i nöd än en man i nöd, undrar varför?

Kvinnor avskyr "svaga" män som incels framstår som

Män är "disposable"

Därför bryr sig ingen om de som är ofrivilligt celibata

Läs gärna https://psy.fsu.edu/~baumeisterticelab/goodaboutmen.htm för att förstå vad jag menar på ett djupare plan.
Det är helt riktigt att den västerländska kulturen är riggad mot män: men ska du ge upp därför? Res dig upp och väx med uppgiften.

Jag resonerar så här när jag är trött och börjar ge upp: är det bättre om 1 år ifall jag gör detta?

Jag önskar nästan att vi kunde snacka privat.
Senast redigerad av itsaek 2020-02-23 kl. 08:34.
Citera
2020-02-23, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Vad är det ens du försöker säga? Incels blir mobbade och därför behöver de "sympati" på nätet? Är incels 13 år gamla och ska börja högstadiet?
Ja, jag kunde resonera lika dant om att allt är meningslöst. Det är lika bra att jag lägger mig ner och dör.
Citera
2020-02-23, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
"Som många andra ofrivilligt celibatära, är jag starkt medveten om att orsaken finns hos mig själv. Vi vet nog också oftast vad felet, eller felen är. Det är bara så förtvivlat svårt att ändra på det."

Där har vi det. Det är så svårt, därför är det enklare att ge upp. Precis som för en alkoholist etc.

Såna här trådar myntar alltid ut i att incels hade kunnat få vad de vill om de ansträngt sig mer, jag tror inte att det är så. Alla kan inte vara kung av Tinder. Incels borde istället gå till botten med varför de är så beroende av sex och uppmärksamhet att det definierar hela deras liv. Det är den större och viktigare frågan.
Citera
2020-02-23, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Sista meningen: det är precis vad som sker när man ger andra upplevelsen av att ha en fasad, man döljer något.

Då är det mer på så sätt att du inte motsätter dig tanken att det handlar om eget ansvar, det är mer så att du istället gett upp för att du menar livet blivit för vanskligt. Och jag tjatar inte av narcissism, utan för att jag skulle verkligen vilja att du skulle fortsätta kämpa.

Vad har du egentligen att förlora på att kämpa vidare enligt alla de tips och råd du har fått?.Vad har du att förlora?

Ja, det är lite smörigt att jag sitter och skryter om att jag ikväll har en söt, kinky och välsvarvad 22åring på besök för första gången, jag är minst 10 år äldre och jag mötte henne på "fetlife", kolla upp den sidan om du vill. Det är för att hon 28åringen jag datear står lite för långt ifrån mig, vi träffas igen när hon är tillbaka från Färöarna. Du hade också kunnat ha draget på kvinnor, MEN DU VÄLJER ATT INTE GÖRA NÅGOT.

Men just nu pekar allt du skriver på att du är en otrevlig människa som är bitter och ser ner på omvärlden. Du gläds inte åt andra runt dig utan ser endast problem. Jag hoppas att andra yngre män som läser detta tar åt sig och förstår att det bara är de som kan ändra på något, ingen annan kan hjälpa er med det här. Och desto längre tid som går utan att ni gör någonting, deste längre tid för er som ensamma människor.

Trolltestet: det är tydligt att det inte är bristen på partner som är ditt stora problem, det är massa annat. Precis som han incel-äcklet som fakeade en profil och bjöd ut tjejer på date och filmade dom. Han var den mest äckliga creepet man kan tänka sig. Och ni sitter och hatar på världen och jämför er med the joker när det egentligen är så långt ifrån verkligheten man kan komma. Att ni går utan partner är mer ett klokt vanligt utfall av evolutionen och inget annat.

Nej, jag motsätter mig inte tanken att det är dels jag själv som bär ansvar för min situation. Uppenbarligen inte, annars hade jag inte försökt förbättra mig själv. Men med tiden har det blivit desto mindre mitt eget ansvar, på grund av en vrickad och förvrängd samhällsutveckling. Det intressanta är att jag i alla andra fall/aspekter i livet skyller först på mig själv när något går dåligt. Till exempel på ett prov i skolan kanske någon skyller på läraren om de gjorde provet för svårt, så har jag aldrig gjort, alltid bara skyllt på mig själv först att jag inte lärt mig tillräckligt. Nu så fort jag kliver bort ifrån det och försöker lägga lite ansvar även på omvärlden får man världens hat tillbaka och blir shamead i att ta sitt eget ansvar, som att man aldrig någonsin har gjort det, och man kallas offerkofta och allt vad det betyder. Patetiskt!! Men jag kan förstå det på ett sätt, det är otroligt effektivt att shamea andra i att göra som man vill. Liknar narcisstisk manipulation som kan upplevas i nära relationer.

Det är precis det, att man inte har någonting att förlora. Tro mig, jag har tänkt så och den logiska slutsatsen har inte alltid varit att försöka förbättra sig själv.

Du säger att du förstår det där med polygami mansöverskott och allting ändå sitter du och utövar det just nu, polygami. Folk förstår inte att sådant sker otroligt mycket mer än för x antal år sen pga knullappar där folk träffas hur fort som helst och blir "kk", vad tror ni konsekvenserna av sånt beteende blir? För varje man som har 2 kks är det en annan som blir utan dvs hälften av män blir utan i en sån situation. Nu säger jag inte att alla incel problem orsakas av polygamt beteende, verkligen inte, jag inser som sagt att det finns andra aspekter att ta hänsyn till och personlig utveckling/förbättring är en viktig faktor men att det skulle ta slut där är så jävla naivt tankesätt att det är retbart.

Fel, jag är inte bitter i verkligheten och ser alltid till att bete mig bra mot folk. Du får se det jag skriver här som ett sätt att lasta av, precis som när du går på kampsportsträning. Du är väl inte så våldsam i verkliga livet som på kampsporten eller hur? Nej, precis.

Det är vad folk inte heller begriper, att det må vara ett utfall av evolutionen men det blir våldsamt. Polygami är mer naturligt men det är också mer våldsamt, vilket inte är bra för ett civiliserat samhälle (vilket är varför monogami växt fram). Det är bara ett exempel, samma gäller för mansöverskott där behöver man jämna ut siffrorna. Detta är inte ett hot eller en uppmaning till våld, detta är en observation som gjorts i otroligt många studier. I samhällen där det finns en stor underklass av män utan jobb/partner leder till våld, se polygama samhällen, samhällen med massivt mansöverskott och så vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in